10:02
02/06/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
10:02
02/06/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Η Hellenic Train προσπαθεί απεγνωσμένα να πείσει πως η επανεκκίνηση «λειτουργεί»

Τραίνο της Hellenic Train / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τραίνο της Hellenic Train / Φωτογραφία: Eurokinissi

13.04.2023
18:49
Τελευταία ενημέρωση: 14/04/2023 • 11:55
Επιπλέον δρομολόγια εν όψει Πάσχα ανακοινώνει η Hellenic Train

Παρότι τα δημοσιογραφικά ρεπορτάζ αναδεικνύουν καθημερινά τις αδυναμίες των ελληνικών σιδηροδρόμων, η Hellenic Train επιμένει να παρουσιάζει μια άλλη ωραιοποιημένη πραγματικότητα για την επανεκκίνηση των τρένων.

Έτσι, επιπλέον δρομολόγια στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας και συγκεκριμένα στις διαδρομές Αθήνα-Μέγαρα-Αθήνα και Αθήνα-Κιάτο-Αθήνα εντάσσονται, από αύριο Μ. Παρασκευή, 14 Απριλίου.

Τα νέα δρομολόγια της Hellenic Train

Ειδικότερα, σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train, από 14.04.2023 τα δρομολόγια του Προαστιακού από και προς το Κιάτο και Μέγαρα θα κυκλοφορούν ως εξής:

  • Στη διαδρομή Αθήνα – Μέγαρα – Αθήνα:

Από Αθήνα: 06.35, 08.35, …, 20.35 (ζυγές ώρες, XX:35′)

Από Μέγαρα: :07.29, 09.31, 11.31, …, (μονές ώρες, XX:31΄ πλην της πρώτης)

  • Στη διαδρομή Αθήνα – Κιάτο – Αθήνα:

Από Αθήνα: 05.35, 07.35, …, 21.35 (μονές ώρες, XX:35΄)

Από Κιάτο: 05.29, 07.31, 09.31, …, 21.31 (μονές ώρες, .XX:31΄ πλην της πρώτης)

Διευκρινίζεται ότι, λόγω της εφαρμογής των νέων δρομολογίων, από τη Μ. Παρασκευή 14.04.2023 αντικαθίστανται τα δρομολόγια στο τμήμα Πειραιάς – Μαγούλα, με τα παραπάνω.

Σημειώνεται ότι, για τους επιβάτες από και προς το Κιάτο και Κόρινθο και για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, υπάρχει και η λεωφορειακή σύνδεση με τον σταθμό των Μεγάρων, (λεωφορειακή γραμμή στο τμήμα Μέγαρα – Κιάτο και ενδιάμεσους σταθμούς, εκτός Ζευγολατιού.

Για τα λεωφορεία είναι απαραίτητη η κράτηση θέσεων, συμπεριλαμβανομένων των κατόχων καρτών απεριορίστων διαδρομών.

Η Hellenic Train με νεότερες ανακοινώσεις θα ενημερώνει για τα δρομολόγια που θα προστίθενται σταδιακά στο πρόγραμμα κυκλοφορίας.

Στην αρτηρία Αθήνα – Θεσσαλονίκη πραγματοποιούνται μέχρι στιγμής τρία ζεύγη δρομολογίων. Εκεί όμως παραμένει το πρόβλημα της ραδιοεπικοινωνίας στις σήραγγες Τεμπών-Πλαταμώνα. «Εκεί χρησιμοποιούμε το GSMR. Yπάρχει η ραδιοεπικοινωνία του GSMR σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης», αναφέρουν από τον ΟΣΕ.

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να εκφράζουν την ανησυχία τους για τον τρόπο με τον οποίο εκτελούνται τα δρομολόγια, παρά τα σόου της κυβέρνησης, με στελέχη τους σε ρόλο επιβατών στα τρένα.

Φως στις σκοτεινές σήραγγες για τη γραμμή Αθήνα – Κιάτο

Την ίδια ώρα, όπως μεταδίδει το ίδιο ρεπορτάζ του MEGA, ολοκληρώνονται οι εργασίες στις σήραγγες Αθήνας Κιάτου που παρέμεναν επί μία δεκαετία στο απόλυτο σκοτάδι, ολοκληρώνονται και τα επόμενα 24ωρα αναμένεται να επαναλειτουργήσει η γραμμή.

«Φωτισμός υπήρχε για πολύ λίγο διάστημα σε κάποιες από τις δύο, πολλές φορές σε καμία, άλλες φορές σε μισές», ανέφερε ο Χρήστος Ζαραϊδώνης, μέλος Δ.Σ. Πανελλήνιας Ένωσης.

Αξίζει να σημειωθεί πως την περασμένη εβδομάδα, βαγόνι του Προαστιακού στην Πεντέλη, ακινητοποιήθηκε όταν από γυμνό καλώδιο έπιασε φωτιά με αποτέλεσμα να εκκενωθεί και να μεταφερθούν οι επιβάτες σε άλλα βαγόνια του συρμού.

Παραμένουν τα προβλήματα στην βόρεια Ελλάδα

Στην εμπορική γραμμή Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, μία εταιρεία πραγματοποιεί δρομολόγια κανονικά, την ώρα που η Hellenic Train δεν έχει ξεκινήσει ακόμα λόγω άλυτων προβλημάτων.

«Αφύλαχτες διαβάσεις, δεν υπάρχει φύλακας και δεν είναι αυτόματες και υπάρχει ένα κομμάτι στα 4-5 χιλιόμετρα το οποίο είναι αδύνατο η επικοινωνία μεταξύ οδηγού και σταθμού », είπε ο Χρήστος Ζαραϊδώνης.

Η παλιά γραμμή κατασκευάστηκε πριν από 150 χρόνια. Μέχρι και πριν 20 χρόνια γίνονταν συντήρηση, όμως πλέον έχει αφεθεί στη μοίρα της. Η γραμμή Σκοπίων – Θεσσαλονίκης αποτελεί τμήμα του ιστορικού δικτύου των Ανατολικών Σιδηροδρόμων («Chemins de fer Οrientaux» – CO) η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε το 1873 από την τότε Οθωμανική αυτοκρατορία με σκοπό την ένωση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και κατ’ επέκταση με τα Ευρωπαϊκά κράτη.

Παλιά γέφυρα στη διαδρομή «Θεσσαλονίκη - Ειδομένη»
Παλιά γέφυρα στη διαδρομή «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη»

Σήμερα, η γραμμή έχει υποβαθμιστεί όσον αφορά το επιβατικό έργο χωρίς να προσφέρει εθνικές, διαπεριφερειακές ή προαστιακές υπηρεσίες, αλλά εξυπηρετεί μόνο συνδέσεις με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και για συγκεκριμένες περιόδους του έτους (θερινή τουριστική περίοδος).

«Όταν η φωτοσήμανση λειτουργούσε ήταν τέλεια όλα. Πριν 20 χρόνια είχε και τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση και την ηλεκτροκίνηση, έμεινε μόνο η ηλεκτροκίνηση», δήλωνε πριν από μερικές ημέρες στο OPEN ο πρώην σταθμάρχης, Βασίλης Αθανασιάδης.

Στον πάγο παραμένουν ακόμα τα δρομολόγια για Έδεσσα και Φλώρινα. «Υπάρχει μια βραδυπορία λόγω κατολισθήσεων που γίνεται από το βουνό και υπάρχει και ένα σημείο, το τρένο διέρχεται από δύο γέφυρες. Η Hellenic ζητά ένα χαρτί για την πιστοποίηση των γεφυρών αυτών».

ΟΣΕ και Hellenic Train επιρρίπτουν ευθύνες ο ένας στον άλλο, από την πρώτη ημέρα της πολυδιαφημισμένης επανεκκίνησης στα τρένα για ελλείψεις και ελλιπή κάλυψη των απαιτήσεων των εργαζομένων.

Τρεις εργαζόμενοι για το δίκτυο της Πάτρας

Στον Προαστιακό της Πάτρας, τρεις εργαζόμενοι αντί για 15 δίνουν καθημερινή μάχη για να κρατήσουν σε καλή κατάσταση μία γραμμή 30 χιλιομέτρων, σημειώνει το ρεπορτάζ του MEGA.

«Σε μια γραμμή που έχει χίλια μύρια προβλήματα γιατί είναι παλιά. Χρειάζεται αντικατάσταση ξύλινων στρωτήρων, τα κλειδιά που αλλάζουν, που αλλάζουμε γραμμή για να μπει το τρένο σε παρακαμπτήριο γραμμή, θέλουν επισκευές και αντικατάσταση. Έφτασε το τέλος της ζωής τους», είπε ο Σταύρος Πήλιος, γραμματέας Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου.

Αξίζει να σημειωθεί πως 40 και πλέον ημέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη και παρά τις διαβεβαιώσεις των Αρχών, τα τρένα λειτουργούν από τύχη, κάτι που αποδεικνύεται και στο δίκτυο για τον Προαστιακό μεταξύ Ρίου και Πάτρας.

Την Παρασκευή 31 Μαρτίου, ο συρμός σταμάτησε καθώς οι ράγες σε κάποιο σημείο της διαδρομής ήταν σπασμένες, με αποτέλεσμα ο μηχανοδηγός να επιλέξει να μην συνεχίσει με το δρομολόγιο.

Το διαχρονικό πρόβλημα των αφύλακτων διαβάσεων

Όσο για τις αφύλαχτες διαβάσεις μέσα στην πόλη της Πάτρας όποτε θέλουν λειτουργούν.

«Έχουμε δύο ηλεκτρολόγους που παλεύουν να τα επισκευάσουν, δεν έχουν ανταλλακτικά οι άνθρωποι περιμένουν να τους φέρουν. Υποσχέθηκαν ότι μέχρι τέλος του μήνα θα τα έχουν», ανέφερε ο Σταύρος Πήλιος.

Μέχρι το τέλος του μήνα όμως, οι μπάρες πότε θα ανεβαίνουν, πότε θα κατεβαίνουν και οι πολίτες θα παίζουν κορώνα γράμματα τη ζωή τους, μέχρι να έρθουν τα ανταλλακτικά.

Μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, πολλές ήταν οι φωνές πολιτών και εργαζομένων στα τρένα, που ζητούσαν περισσότερα μέτρα από τους αρμόδιους στις αφύλακτες διαβάσεις και στην Αττική, εκεί όπου παρασύρθηκε πριν από πέντε ημέρες ένας 16χρονος.

Συνολικά, υπάρχουν 18 αφύλακτες διαβάσεις κατά μήκος του δικτύου στην Αττική, όπου οι γραμμές του τρένου είναι ουσιαστικά ανοιχτές και χωρίς κάποια προειδοποιητική σήμανση για την διέλευση των συρμών.

Εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων στα Σεπόλια, τον Κολωνό και τον Κεραμεικό παρενέβησαν στα μέσα Μάρτη για το ζήτημα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθήνα, όπου έγινε σχετική συζήτηση, ζητώντας περισσότερες εγγυήσεις, καθώς χάνονται ζωές στις αμέτρητες αφύλακτες διαβάσεις του Δήμου.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση