Quantcast
20:22
06/12/2022

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
20:22
06/12/2022
Please set Weather API key before using this widget.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του Facebook κέρδισε τον άνθρωπο στο επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής Diplomacy (εικόνα)

Το επιτραπέζιο Diplomacy / Φωτογραφία: Unsplash

Το επιτραπέζιο Diplomacy / Φωτογραφία: Unsplash

22.11.2022
18:00
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Σάρωσε στο επιτραπέζιο το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του Facebook

Ένα νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του Facebook με την ονομασία Κικέρων έγινε τόσο «εξπέρ» στο απαιτητικό διαδικτυακό επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής και διπλωματικών διαπραγματεύσεων Diplomacy, που νίκησε τους ανθρώπους παίκτες, κάτι που επιτυγχάνεται για πρώτη φορά.

Οι ερευνητές της μονάδας Meta Fundamental AI Research (FAIR), του ερευνητικού βραχίονα της μητρικής Meta του Facebook στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης, σε συνεργασία με ειδικούς από κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια (ΜΙΤ, Χάρβαρντ, Στάνφορντ, Κολούμπια, Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, Κάρνεγκι-Μέλον), έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science».

Μολονότι η τεχνητή νοημοσύνη είχε έως τώρα να επιδείξει σημαντικές επιτυχίες και νίκες απέναντι στους ανθρώπους σε ανταγωνιστικά παιγνίδια δύο παικτών, όπως το σκάκι και το Go, τα οποία, όμως, δεν απαιτούν επικοινωνία με τους άλλους, παιγνίδια όπως το Diplomacy θεωρούνται πιο δύσκολα για μία «έξυπνη» μηχανή, επειδή προϋποθέτουν ικανότητα διαπραγμάτευσης με τους συμπαίκτες σε φυσική γλώσσα, συνεργασία, πολυεπίπεδο ανταγωνισμό με πάνω από έναν παίκτη ταυτόχρονα, κινήσεις που ενέχουν ανειλικρίνεια και μπλόφες κ.ά.

Το σύστημα του Facebook

Το νέο σύστημα που αναπτύχθηκε από την ομάδα FAIR του Facebook διαθέτει δύο υποσυστήματα: Ένα διαλογικό και ένα στρατηγικού συλλογισμού.

Χάρη στους νέους αλγόριθμους μάθησης που διαθέτει, όχι μόνο είναι ικανό να μιμείται τη φυσική γλώσσα, αλλά -ακόμη πιο σημαντικό- μπορεί να αναλύει τους στόχους, τις πεποιθήσεις και τις προθέσεις των επτά ανθρώπων συμπαικτών με βάση τις κινήσεις τους πάνω στον χάρτη του παιγνιδιού, χρησιμοποιώντας στη συνέχεια αυτές τις πληροφορίες για να χαράξει ένα στρατηγικό σχέδιο δράσης που λαμβάνει υπόψη τα ποικίλα και συχνά αντικρουόμενα συμφέροντα για να προτείνει έναν συντονισμό με βάση το αμοιβαίο όφελος.

Το επιτραπέζιο Diplomacy
Το επιτραπέζιο Diplomacy / Φωτογραφία: Kaissa

Παίζοντας ανώνυμα απέναντι σε ανθρώπους σε 40 online παιγνίδια ενός «τουρνουά» Diplomacy μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου 2022, το Cicero του Facebook πέτυχε υπερδιπλάσιο «σκορ» κατά μέσο όρο (25,8%) σε σχέση με τους ανθρώπους (12,4%).

Το Cicero «πέρασε» ως άνθρωπος και στους 82 ανθρώπους παίκτες με τους οποίους βρέθηκε αντιμέτωπο, κανένας από τους οποίους δεν κατάλαβε ότι έπαιζε με πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης και όχι με άνθρωπο. Το έμαθαν εκ των υστέρων και φυσικά εξεπλάγησαν. Μόνο ένας ανέφερε (κατόπιν… εορτής) πως είχε κάποιες υποψίες ότι ένας συμπαίκτης του δεν ήταν άνθρωπος.

Τι είναι το Diplomacy

Στην αλλαγή του 20ου αιώνα, πριν από τον 1ο ΠΠ, οι επτά μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις εμπλέκονται σε μία περίπλοκη μάχη για κυριαρχία.

Στρατιωτικές δυνάμεις εισβάλουν και υποχωρούν, σύνορα αλλάζουν και επηρεάζουν αυτοκρατορίες με έξυπνες κινήσεις και τολμηρούς ελιγμούς. Συμμαχίες σχηματίζονται και εμπιστοσύνη προδίδεται καθώς οι παίκτες διαπραγματεύονται και προσπαθούν να βρουν την καλύτερη στρατηγική ώστε να κατακτήσουν την ήπειρο.

Το Diplomacy προκαλεί τους παίκτες στο να βασιστούν στην δική τους πανουργία και εξυπνάδα, και όχι στα ζάρια, για να καθορίσουν το αποτέλεσμα αυτού του παιχνιδιού συνομωσιών και κατάκτησης.

Aκολουθήστε το thestandard.gr στο Google News για να ενημερώνεστε για όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις σε Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο thestandard.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση