Quantcast
19:25
28/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
19:25
28/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Μήπως τελικά η Disney+ δεν κέρδισε τη Netflix – Ο πόλεμος των streaming δεν έχει νικητή, αλλά μόνο ηττημένους

Το λογότυπο του Netflix, φλέγεται / Φωτογραφία: Unsplash

Το λογότυπο του Netflix, φλέγεται / Φωτογραφία: Unsplash

21.08.2022
08:16
Τελευταία ενημέρωση: 21/08/2022 • 15:53
Η Netflix βιώνει μια κρίση ταυτότητας, την ώρα που ο κολοσσός που λέγεται Disney αιμορραγεί ακατάσχετα

Πηχυαίοι τίτλοι έδιναν τον θρόνο των εταιρειών streaming στην Disney, καθαιρώντας από την κορυφή έπειτα από χρόνια πρωτοκαθεδρίας, τη γνώριμη σε όλους μας, Netflix. Είναι όμως αυτή η οπτική η σωστή ή μήπως σε αυτόν τον πόλεμο του θεάματος βγήκαν όλοι ηττημένοι;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Την περασμένη εβδομάδα, ανακοινώθηκε με ιδιαίτερο στόμφο πως η Walt Disney Co για πρώτη φορά ξεπέρασε σε αριθμό συνδρομητών διεθνώς το Netflix, με 221,1 εκατομμύρια στο τέλος Ιουνίου (από κοινού οι συνδρομητές των υπηρεσιών streaming Disney+, Hulu και ESPN+ που ανήκουν στην ίδια επιχειρηματική «οικογένεια»), έναντι 220,7 εκατομμυρίων συνδρομητών του Netflix τον ίδιο μήνα.

Το μαρκετίστικο κόλπο της Disney

Διαβάζοντας όμως πίσω από τους αριθμούς εύλογα μπορεί να παρατηρήσει κανείς πως αυτή η νίκη αν δεν είναι εντελώς χαλκευμένη, είναι σίγουρα πύρρειος. Αρχικά, θα πρέπει αρχικά να σημειώσουμε πως στα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Disney υπάρχει μια μικρή, μαρκετίστικη παγίδα.

Walt Disney
Walt Disney / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σύμφωνα με τον τρόπο με τον οποίο η Disney υπολογίζει τους αριθμούς της για το streaming, ένα νοικοκυριό που εξασφαλίζει το Disney Bundle (αναφέρεται κυρίως στις ΗΠΑ) – στο οποίο περιλαμβάνεται το Disney+, το Hulu και το ESPN+ – υπολογίζεται ως τρεις ξεχωριστές συνδρομές!

Αυτή είναι και η ένσταση που εξέφρασε ο βασικός της αντίπαλος στο streaming. Κάπως έτσι, η Netflix αμφισβητεί τη σύγκριση των συνδρομών της Disney με τους συνδρομητές της. Μια πολύ καλύτερη σύγκριση που δεν θα πολλαπλασίαζε τους συνδρομητές του πλήρους πακέτου της Disney (δηλαδή τα νοικοκυριά), ίσως να έδινε πολύ διαφορετικά αποτελέσματα στην κορυφή. Ωστόσο, αυτό είναι ένα στοιχείο που η εταιρεία δεν αποκαλύπτει.

Εκείνο που μετράει στο τέλος είναι τα χρήματα

Πέραν όμως των τεχνικών λεπτομερειών, μια τακτική που έχουμε δει ακόμη και στη χώρα μας, όταν στο τέλος του μήνα όλοι οι τηλεοπτικοί σταθμοί κόβουν πρώτοι το νήμα της τηλεθέασης (άλλος στο σύνολο των τηλεθεατών, άλλος στο νεανικό κοινό και ο τρίτος στις γυναίκες ή τους άνδρες), εκείνο που μένει στο τέλος της ημέρας είναι τα οικονομικά μεγέθη. Πρώτο ή δεύτερο, το Netflix πράγματι βιώνει μια από τις πιο άσχημες χρονιές, έχοντας απωλέσει χιλιάδες συνδρομητές σε δύο διαδοχικά τρίμηνα.

Η ανάπτυξη της Netflix έχει ως εκ τούτου σταματήσει και η μετοχή της έχει πέσει περίπου 60% μέχρι στιγμής φέτος. Μην ξεχνάτε πως πρόσφατα, η Goldman Sachs υποβάθμισε τη μετοχή σε «πώληση» από «ουδέτερη» και μείωσε την τιμή-στόχο της στα 186 δολάρια από 265 δολάρια, το χαμηλότερο PT μεταξύ των αναλυτών που καλύπτουν τη μετοχή, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.

Το Disney+
Το Disney+ / Φωτογραφία: Unsplash

Διαβάζουμε δε στο CNN, πως σε μια προσπάθεια να διορθώσει την πορεία της, η πλατφόρμα μεταμορφώνεται από μια επαναστατική εταιρεία streaming, σε μια μιντιακή επιχείρηση της νέας εποχής.

Κάπως έτσι, έρχεται νέο πακέτο με χαμηλότερη τιμή, αλλά και τις ενοχλητικές διαφημίσεις, αλλά και μια εντατική προσπάθεια να αναχαιτιστεί ο διαμοιρασμός κωδικών. Κι ας δήλωνε η ίδια η εταιρεία κάποτε πως αυτή η μυστική κοινή χρήση κωδικών ήταν το συστατικό της επιτυχία της Netflix.

Το Netflix ανέφερε στους υπαλλήλους της ότι η νέα αυτή βαθμίδα, πιο φτηνής συνδρομής, που βασίζεται στις διαφημίσεις, θα μπορούσε να ξεκινήσει έως το τέλος του 2022. Πρόσφατα έγινε επίσης γνωστό πως οι χρήστες θα πληρώνουν επιπλέον χρήματα σε περίπτωση που χρησιμοποιούν τον λογαριασμό τους εκτός του τόπου κατοικίας τους, για περισσότερες από δύο εβδομάδες.

Η Disney δεν έχει κέρδη από την πλατφόρμα της

Εκείνο που πρέπει να κοιτάξει κανείς στην μάχη Netflix εναντίον Disney+ είναι τα κέρδη. Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα του CNN η Disney αυξάνει τις τιμές της αφού έχασε πολλά χρήματα από τις διάφορες υπηρεσίες streaming, το Netflix ανέβασε πρόσφατα τις τιμές και «σκοτώνει» την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης και η Warner Bros. Discovery καταργεί ταινίες και σειρές δεξιά και αριστερά και αντιστρέφει την αμφιλεγόμενη στρατηγική της «όλα κάτω από τη στέγη του streaming».

Παράλληλα, και οι τρεις παραπάνω υπηρεσίες streaming επεκτείνουν τις διαφημιστικές προσφορές τους, ώστε να εντάξουν διαφημίσεις στο περιεχόμενό τους.

Σύμφωνα με μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση του Variety, στην αμερικανική αγορά, η Disney+ απέφερε περίπου το 39% σε έσοδα ανά συνδρομητή σε σύγκριση με τη Netflix για το δεύτερο ημερολογιακό τρίμηνο.

Το Disney+
Το Disney+ / Φωτογραφία: Unsplash

Η παραπάνω μέτρηση που αναφέρεται στον οικονομικό κόσμο ως ARPU (μέσο έσοδο ανά χρήστη) είναι και ιδιαίτερα διαφωτιστική για την κατάσταση στον χώρο, ενώ καταδεικνύει παράλληλα πώς η Disney έριξε τις τιμές σε έναν λυσσαλέο πόλεμο για επικράτηση, χωρίς να υπολογίζει τον τελικό λογαριασμό.

Στο εξωτερικό δε, η αντίθεση είναι ακόμη πιο έντονη: Το Disney+ Hotstar, το οποίο είναι διαθέσιμο στην Ινδία και σε άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας – και αντιπροσωπεύει το 38% της συνολικής πελατειακής βάσης του Disney+ στον κόσμο – είχε ARPU 1,20 δολάρια/μήνα για το τρίμηνο που έληξε στις 2 Ιουλίου, ενώ το Netflix είχε ARPU 8,83 δολάρια/μήνα για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.

Στη Netflix δηλώνουν αισιόδοξοι για τα οικονομικά αποτελέσματα

Την ίδια ώρα, η Netlix  δηλώνει ικανοποιημένη με τα οικονομικά αποτελέσματα, λέγοντας ότι οι αυξήσεις «παραμένουν σημαντικά θετικές για τα έσοδα», ενώ όπως υποστηρίζει εξακολουθεί να διατηρεί ένα από τα καλύτερα ποσοστά «παραμονής» στην υπηρεσία στον κλάδο.

Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας τον Μάιο διαμορφώθηκαν στα 7,78 δισ. δολάρια, χαμηλότερα από τα 7,93 δισ. δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές, ενώ η Netflix ανέφερε καθαρά κέρδη 3,53 δολαρίων/μετοχή, υψηλότερα από τις προβλέψεις για κέρδη 2,89 δολαρίων/μετοχή. Για το δεύτερο τρίμηνο, η Netflix ανακοίνωσε έσοδα ύψους 7,97 δισ. δολαρίων και καθαρά κέρδη ύψους 1,44 δισ. δολαρίων.

Netflix
Netflix / Φωτογραφία: Unsplash

Πρέπει να σημειώσουμε πως η Disney δεν αναμένει ότι το Disney+ θα επιτύχει κερδοφορία πριν το οικονομικό έτος 2024 (το οποίο λήγει τον Σεπτέμβριο). Κατά το πιο πρόσφατο τρίμηνο, οι απώλειες του ομίλου μέσων ενημέρωσης στο streaming αυξήθηκαν, ενώ οι λειτουργικές απώλειες διογκώθηκαν σε 1,06 δισ. δολάρια, έναντι 293 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Τέλος, παρά την ανάπτυξη της Disney+ το τρίτο τρίμηνο από πλευράς συνδρομητών, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναθεωρεί επί τα χείρω τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις της για την πλατφόρμα.

Μήπως έφτασε το τέλος των streaming

Μετά το Netflix λοιπόν τι; Οι ειδήσεις για τα οικονομικά μεγέθη, τις αλλαγές και τις κόντρες μεταξύ των εταιρειών δίνουν την αίσθηση πως η οικιακή ψυχαγωγία μέσω streaming φτάνει στο τέλος της. Τουναντίον. Ωστόσο, εκείνο που πλησιάζει σε κορεσμό είναι ο αριθμός των συνδρομητών σε μια περίοδο μάλιστα που ο πληθωρισμός – βασικό οικονομικό ζήτημα σε όλο τον κόσμο – αναγκάζει του πολίτες να περιοριστούν στα απολύτως απαραίτητα (ό, τι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό).

To Netflix σε τάμπλετ
To Netflix σε τάμπλετ / Φωτογραφία: Unsplash

Το ίδιο το streaming δεν πρόκειται να πάει πουθενά – είναι το παρόν και το μέλλον του Χόλιγουντ – αλλά οι μέρες που ξοδεύεις τώρα και ρωτάς αργότερα φαίνεται να φτάνουν στο τέλος τους, καθώς αυτές οι υπηρεσίες ωριμάζουν και οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης ακολουθούν αυτό που αποφέρει χρήματα, αναφέρει με ιδιαίτερη έμφαση το δημοσίευμα του CNN.

Εκείνο που μάλλον τελείωσε, χωρίς νικητή, είναι οι πόλεμοι του streaming. «Οι πόλεμοι για το streaming τελείωσαν επειδή η αύξηση των συνδρομητών έχει σταματήσει» δήλωσε στο CNN Business ο Μάικλ Νέιθανσον, αναλυτής μέσων ενημέρωσης. «Διεξάγετε έναν πόλεμο σε μια χώρα που δεν έχει πια πόρους» πρόσθεσε με νόημα.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση