Quantcast
02:39
04/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
02:39
04/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Εκλογές 25ης Ιουνίου: TikTok και Instagram τα βασικά μέσα ενημέρωσης των νέων – Τα θέματα που τους απασχολούν περισσότερο

Κάλπη με φακέλους στις εκλογές

Κάλπη με φακέλους στις εκλογές

21.06.2023
21:26
Τελευταία ενημέρωση: 22/06/2023 • 9:43
Τα βασικά μέσα ενημέρωσης των νέων στις εκλογές

Τα social media και ειδικότερα TikTok και Instagram είναι τα βασικά μέσα ενημέρωσης της νέας γενιάς για τις εκλογές, σύμφωνα με έρευνα της Παρέμβασης Νέων.

Η έρευνα έγινε στην ηλικιακή ομάδα 17 έως 21 ετών σχετικά με το πολιτικό σύστημα και στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Συμμετέχουμε Δεν Απέχουμε», που στόχο έχει να παρακινήσει τους νέους να συμμετέχουν στις εκλογές.

Παρακάτω αναλυτικά οι πίνακες με τα αποτελέσματα της έρευνας της Παρέμβασης Νέων

1. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για τις ηλικίες 17 έως 21 ετών το 58.9% δήλωσε ότι θα ψηφίσει ή μάλλον θα ψηφίσει στις εκλογές της 25ης Ιουνίου, το 32.6% πως δεν θα ψηφίσει η μάλλον δεν θα ψηφίσει ενώ το 5.5% δήλωσε πως δεν απαντά.

ereuna neoi - Εκλογές 25ης Ιουνίου: TikTok και Instagram τα βασικά μέσα ενημέρωσης των νέων - Τα θέματα που τους απασχολούν περισσότερο

2. Σχετικά με το ερώτημα από που οι νέοι σήμερα έχουν ενημέρωση για την πολιτική επικαιρότητα και τις εκλογές, η απάντηση με ποσοστό 75% ήταν μέσα από το  διαδίκτυο (ηλεκτρονικές σελίδες και social media) ενώ εφημερίδες και ραδιόφωνο απάντησε μόλις το 3% και 5% αντίστοιχα.

3. Τον τελευταίο καιρό έχει γίνει λόγος για την προβολή των προγραμμάτων των κομμάτων αλλά και των υποψηφίων μέσα απο τα κοινωνικά δίκτυα. Στο ερώτημα ποιο από τα παρακάτω μέσα χρησιμοποιούν οι νέοι ηλικίας 17-21 ετών η απάντηση ήταν πως το 35% επιλέγει το TikTok, το 24% το Instagram, το 13% το Facebook, 20% το YouTube, το 5% το Twitter ενώ το 3% απάντησε το SnapChat.

social media pinakas - Εκλογές 25ης Ιουνίου: TikTok και Instagram τα βασικά μέσα ενημέρωσης των νέων - Τα θέματα που τους απασχολούν περισσότερο

4. Στην περίπτωση που θα επέλεγαν να μην πάνε στην κάλπη και να μην συμμετέχουν στην διαδικασία των εκλογών ποιος θα ήταν ο κυριότερος λόγος ήταν το επόμενη ερώτημα της έρευνας της Παρέμβασης Νέων. Σε αυτή την περίπτωση η απάντηση ήταν:

  • 38% Απόσταση εξαιτίας σπουδών
  • 24% Απόσταση εξαιτίας εργασίας
  • 15% Δεν με αντιπροσωπεύει κάποιος (πολιτικό κόμμα)
  • 13% Δεν με ενδιαφέρει
  • 10% Κόστος μετακίνησης (καύσιμα – εισιτήρια)

5. Το επόμενο ερώτημα αφορούσε τους προβληματισμούς και τα βασικά θέματα που απασχολούν την νέα γενιά όπου τα δύο σημαντικότερα βάση των απαντήσεων ήταν 29% η εργασία και 28% η στέγαση, δυο ζητήματα που όπως είδαμε δεν απασχολούν ιδιαίτερα τον δημόσιο διάλογο την προεκλογική περίοδο. Σημαντικό ποσοστό 21% απάντησε πως την απασχολούν ζητήματα για το Περιβάλλον ενώ το 14% η ακρίβεια.

provlimatismoi neoi - Εκλογές 25ης Ιουνίου: TikTok και Instagram τα βασικά μέσα ενημέρωσης των νέων - Τα θέματα που τους απασχολούν περισσότερο

6. Τέλος στο κατά πόσο πιστεύουν πως μπορούν να σχεδιάσουν με ασφάλεια το μέλλον τους η απάντηση ήταν Καθόλου 32%, Λίγο 21%, Αρκετά 16%, Πολύ 16%, ΔΞ/ΔΑ 12%.

Η παραπάνω έρευνα δεν αποτελεί δημοσκόπηση. Πραγματοποιήθηκε την περίοδο 4 Μαΐου 2023 έως 16 Ιουνίου 2023 και έλαβαν μέρος 302 νέοι 17 έως 21 ετών.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση