Quantcast
04:42
25/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
04:42
25/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Η ΕΕ καταφέρει αποφασιστικό πλήγμα στη Meta – Νέα ρύθμιση αναγκάζει τον Ζάκερμπεργκ να αλλάξει την πολιτική διαφημίσεων στην Ευρώπη

Το λογότυπο της Meta / Φωτογραφία: Unsplah

Το λογότυπο της Meta / Φωτογραφία: Unsplah

04.01.2023
19:55
Τελευταία ενημέρωση: 04/01/2023 • 23:26
Η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC) επέβαλε στη Meta πρόστιμο συνολικού ύψους 390 εκατ. ευρώ

Η ΕΕ «στριμώχνει» τη Meta, τη μητρική εταιρεία της Facebook και του Instagram, καθώς με νεότερη απόφασή της ενδέχεται να αναγκάσει τον τεχνολογικό κολοσσό να ζητά από τους χρήστες να «επιλέξουν» κατά πόσο επιθυμούν τη χρήση των δεδομένων τους για εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC) επέβαλε στη Meta πρόστιμο συνολικού ύψους 390 εκατ. ευρώ, αφού η αρχή δεδομένων της ΕΕ απέρριψε το επιχείρημα της εταιρείας ότι οι χρήστες συμφωνούν να λαμβάνουν διαφημίσεις με βάση τα προσωπικά τους δεδομένα όταν συνάπτουν «συμβόλαιο» με τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μέσω των όρων και προϋποθέσεων που υπογράφουν.

Τον περασμένο Νοέμβριο σύμφωνα με τον Guardian, η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων (DPC) δήλωσε ότι η Meta παραβίασε δύο άρθρα της νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων, αφού στοιχεία χρηστών του Facebook από όλο τον κόσμο αποσπάστηκαν από δημόσια προφίλ το 2018 και το 2019.

Πώς λειτουργεί το προφίλ των χρηστών του Facebook και του Instagram

Βασικό μέρος του επιχειρηματικού μοντέλου του Facebook και του Instagram είναι η κατάρτιση προφίλ των χρηστών από τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα, η οποία επιτρέπει στους διαφημιστές να στοχεύουν ανθρώπους με βάση στοιχεία όπως τα χόμπι τους, η καταναλωτική τους συμπεριφορά και η τοποθεσία τους.

Η DPC είχε αρχικά υποστηρίξει το νομικό επιχείρημα της Meta ότι η προσέγγιση της «σύμβασης» με τον κάθε χρήστη, δεν παραβιάζει τον γενικό κανονισμό της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων (GDPR), αλλά δήλωσε την Τετάρτη ότι έπρεπε να ακολουθήσει τις δεσμευτικές συστάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ.

Ωστόσο, η DPC, η οποία έχει ρυθμιστική εξουσία επί της αυτοκρατορίας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, επειδή η βάση της Meta στην ΕΕ βρίσκεται στο Δουβλίνο, πρόσθεσε ότι ζητούσε δικαστική απόφαση ενάντια σε μια περαιτέρω απαίτηση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων να διερευνήσει όλες τις διαδικασίες επεξεργασίας δεδομένων του Facebook και του Instagram.

Οικονομικό πλήγμα στον τεχνολογικό κολοσσό

Η ομάδα εκστρατείας για την προστασία της ιδιωτικής ζωής Noyb, η οποία προκάλεσε την απόφαση μετά την υποβολή καταγγελιών κατά της Meta, δήλωσε ότι το αποτέλεσμα αποτελεί «τεράστιο» οικονομικό πλήγμα για την εταιρεία, η οποία στηρίζεται στη διαφήμιση για το 98% του κύκλου εργασιών της ύψους 118 δισ. δολαρίων το 2021.

Ο Μαξ Σρεμς, επίτιμος πρόεδρος της Noyb, δήλωσε ότι οι χρήστες του Facebook και του Instagram στην ΕΕ θα πρέπει πλέον να ερωτώνται αν θέλουν τα δεδομένα τους να χρησιμοποιούνται για διαφημίσεις.

«Αυτό είναι ένα τεράστιο πλήγμα για τα κέρδη της Meta στην ΕΕ». δήλωσε. «Οι άνθρωποι πρέπει τώρα να ερωτηθούν αν θέλουν τα δεδομένα τους να χρησιμοποιούνται για διαφημίσεις ή όχι. Πρέπει να έχουν την επιλογή “ναι ή όχι” και να μπορούν να αλλάξουν γνώμη ανά πάσα στιγμή» συνεχίζει.

Αυτό σημαίνει με απλά λόγια πως «η απόφαση διασφαλίζει επίσης ίσους όρους ανταγωνισμού με άλλους διαφημιστές που πρέπει επίσης να λαμβάνουν τη συγκατάθεση opt-in».

Η DPC έδωσε στη Meta προθεσμία τριών μηνών για να συμμορφώσει τις διαδικασίες επεξεργασίας δεδομένων της με την απόφαση. Η Meta επικοινώνησε με την εταιρεία για σχόλια.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση