Quantcast
09:07
02/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
09:07
02/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Τα προεκλογικά σποτ που άφησαν εποχή στη Μεταπολίτευση! Από την «αλλαγή» του Ανδρέα, στο τρενάκι του «Μικρού Αλέξη» (βίντεο)

Ο Πάνος Καμμένος σε ένα από τα προεκλογικά σποτ των ΑΝΕΛ

Ο Πάνος Καμμένος σε ένα από τα προεκλογικά σποτ των ΑΝΕΛ

26.04.2023
22:11
Τελευταία ενημέρωση: 27/04/2023 • 10:01
Προεκλογικά σποτ και σλόγκαν που άφησαν εποχή

Το μόνο που έχει μείνει αναλλοίωτο τα τελευταία 49 χρόνια είναι η προσπάθεια των κομμάτων που δίνουν μάχη για την εξουσία πριν τις εκλογές, είναι τα προεκλογικά σποτ.

Το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να περάσει τα μηνύματα της αλλαγής που υπόσχεται και τα καταφέρνει. Το κοριτσάκι στις διαφημίσεις του 1985 αφήνει εποχή και παίρνει θέση δίπλα στον Ανδρέα Παπανδρέου στην προεκλογική συγκέντρωση της Αθήνας.

Στις υποσχέσεις για αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, η ΝΔ αντιπαρατάσσει τις δικές της για νέες επενδύσεις και θέσεις εργασίας.

Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης κοιτάει την κάμερα σε ένα από τα προεκλογικά σποτ και δείχνει να μην εστιάζει στους παραδοσιακούς ψηφοφόρους της παράταξης.

Προεκλογικά σποτ και «γκρίζα» διαφήμιση

Τα χρόνια περνούν, ο φανατισμός μειώνεται αλλά η συνταγή των μονομάχων δεν αλλάζει. Η στρατηγική της ΝΔ επικεντρώνει στην λεγόμενη «γκρίζα διαφήμιση», με αρνητικό πρωταγωνιστή τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη. Σε κάποιο από τα πολλά σποτ μάλιστα, οι επικοινωνιολόγοι της γαλάζιας παράταξης είχαν αφήσει να πετάξουν τα «παπαγαλάκια» χρώματος πράσινου που προπαγάνδιζαν τις θέσεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

Αν και ηττημένη το 2000, η ΝΔ πλάσαρε τη διαφήμιση που κατά γενική ομολογία συζητήθηκε περισσότερο, με το σύνθημα «υπάρχει καλύτερη Ελλάδα». Το τραγουδάκι έμεινε στα χείλη οπαδών και μη, αποτέλεσε αντικείμενο ανηλεούς σάτιρας, όμως τελικά σε μια εκλογική αναμέτρηση θρίλερ που κρίθηκε στο νήμα.

Την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα η ΝΔ επενδύει στον Κώστα Καραμανλή και δικαιώνεται.

Το σκοτεινό τούνελ της κρίσης και των μνημονίων βρίσκει τα κόμματα να μετρούν τις δυνάμεις τους. Οι ηγεσίες αλλάζουν, οι ανατροπές είναι αλλεπάλληλες και οι συγκεντρώσεις αγανακτισμένων στο Σύνταγμα διαδοχικές.

Ο ΣΥΡΙΖΑ και η «πρώτη φορά αριστερά»

Σε ένα από τα προεκλογικά σποτ του ΣΥΡΙΖΑ το 2015, το κεντρικό μήνυμα γράφεται και στα αγγλικά. Λίγο πριν ανέβει στην εξουσία, το άλλοτε μικρό κόμμα της ελάσσονος αντιπολίτευσης διεκδίκησε την κυβέρνηση με το χαρακτηριστικό σλόγκαν, «Πρώτη φορά Αριστερά», σύνθημα που χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές μετά την «περήφανη διαπραγμάτευση» και τις παλινωδίες του δημοψηφίσματος από τους πολιτικούς του αντιπάλους.

Σε εκείνες τις εκλογές η διαφήμιση που συζητήθηκε περισσότερο είχε πρωταγωνιστή τον Πάνο Καμμένο και τον μικρό Αλέξη με το τρενάκι του.

Ακόμη πιο ευφυής ήταν η διαφήμιση του κόμματος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων τον επόμενο Σεπτέμβρη, με κεντρικό σύνθημα «αναγκαίο κακό». Σε εκείνο, ο Πάνος Καμμένος πήγαινε τον μικρό Αλέξη στο γιατρό με σπασμένο το αριστερό χέρι, δηλώνοντας πως τώρα θα τον μάθει να γράφει με το δεξί!

Σε εκείνη την εκλογική αναμέτρηση, η πρώην Πρόεδρος της Βουλής πατούσε τον σταυρό στη ρεζέρβα ενός μίνι Κούπερ με τη γόβα, επαναλαμβάνοντας τις λέξεις επονείδιστο και αθέμιτο ζητώντας την ψήφο μέσα από την πλατφόρμα της ΛΑΕ και πριν ακόμη δημιουργήσει το δικό της κόμμα. Παρότι η διαφήμιση έμοιαζε επιτυχημένη, τελικά το κόμμα δεν κατάφερε να μπει στη Βουλή.

Και κάπως έτσι φτάνουμε στις εκλογές του 2019.

49 χρόνια γεμάτα πολιτικές διαφημίσεις στο πνεύμα της κάθε εποχής. Ασπρόμαυρες αρχικά και στη συνέχεια έγχρωμες, με την ιδιωτική τηλεόραση και το διαδίκτυο στη συνέχεια να γίνονται πεδία σύγκρισης και προβολής.

Δείτε ένα αφιέρωμα του MEGA σε ορισμένα από τα προεκλογικά σποτ των κομμάτων:

Σε μια μάχη πολυέξοδη που πάντα έχει ως κεντρικό στόχο, και κάποιες φορές το πετυχαίνει, να προκαλέσει ποικίλες συζητήσεις, ακόμα και χαμόγελα.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση