Quantcast
11:25
25/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
11:25
25/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Αλέξανδρος Ωνάσης: 50 χρόνια από τον θάνατο του ανθρώπου που δεν έζησε τη ζωή για την οποία προοριζόταν – Το δυστύχημα και η επικήρυξη του ενός εκατομμυρίου

Ο Αλέξανδρος Ωνάσης

Ο Αλέξανδρος Ωνάσης

23.01.2023
08:35
Τελευταία ενημέρωση: 23/01/2023 • 19:38
Μοναχογιός και διάδοχος του μεγιστάνα Αριστοτέλη Ωνάση. Ο θάνατός του σε αεροπορικό δυστύχημα, σε ηλικία 25 ετών, εξύφανε πάμπολλες ιστορίες συνωμοσίας

Πενήντα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τον θάνατο του Αλέξανδρου Ωνάση, ο οποίος στις 23 Ιανουαρίου του 1973 άφησε την τελευταία του πνοή μετά από αεροπορικό δυστύχημα σε ηλίκία 25 ετών.

Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, όταν ο Αρίστος, έδωσε την εντολή: «Μην συνεχίζετε άλλο. Σταματήστε τα όλα!»… Μετά από αυτό, ο γιος του σταμάτησε να αναπνέει…

Ο Αλέξανδρος είχε κάνει το πρώτο του μάθημα πτήσης το 1967 και είχε συγκεντρώσει 1.500 ώρες πτήσης μέχρι τον θάνατό του. Κατέχοντας άδεια επαγγελματία πιλότου, διορίστηκε Πρόεδρος της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, θυγατρικής της Ολυμπιακής Αεροπορίας του πατέρα του, το 1971. Η κακή όραση του Ωνάση σήμαινε ότι δεν μπορούσε να διαθέτει άδεια αεροπορικών μεταφορών, ωστόσο όμως θα μπορούσε να διαθέτει άδεια αεροπορικής εμπορικής χρήσης, που του επέτρεπε να πετάει ελαφρά αεροπλάνα και αεροταξί για επείγουσες ιατρικές περιπτώσεις.

Ο Αλέξανδρος πέθανε στις 23 Ιανουαρίου 1973, σε ηλικία 24 ετών, από τραύματα που υπέστη την προηγούμενη ημέρα όταν το προσωπικό του αμφίβιο αεροπλάνο Piaggio P.136L-2 , στο οποίο επέβαινε, συνετρίβη στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ελληνικού στην Αθήνα.

Αριστοτέλης και Αλέξανδρος Ωνάσης
Αριστοτέλης και Αλέξανδρος Ωνάσης

Ο Αλέξανδρος ανέλαβε την εκπαίδευση ένος πιθανού νέου πιλότου του αεροπλάνου, τον ΜακΚάσκερ, τη στιγμή της συντριβής. Ο Αλέξανδρος και ο ΜακΚάσκερ συνοδευόταν από τον Ντόναλντ ΜακΓκρέγκορ, τον τακτικό πιλότο του Ωνάση, ο οποίος ανάρρωνε μετά από μια μόλυνση στα μάτια. Λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση από τον διάδρομο 33, το δεξί φτερό του αεροπλάνου έσπασε και έμεινε κάτω, και το αεροπλάνο συνετρίβη λίγο μετά την απώλεια ισορροπίας του, σε μια πτήση που δεν διήρκεσε περισσότερο από 15 δευτερόλεπτα.

Ο ΜακΚάσκερ και ο ΜακΓκρέγκορ υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς κατά τη συντριβή. Το πλήρωμα είχε προγραμματίσει να κάνει αποβατικές ασκήσεις μεταξύ των νησιών του Σαρωνικού Κόλπου, Αίγινας και Πόρου μετά την απογείωση.

Ο Αλέξανδρος Ωνάσης
Ο Αλέξανδρος Ωνάσης

Την επομένη του δυστυχήματος, ο πατέρας και η θετή μητέρα του Αλέξανδρου έφτασαν από τη Νέα Υόρκη στο νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν ο Αλέξανδρος. Το ζευγάρι συνοδευόταν από έναν Αμερικανό νευροχειρουργό. Η μητέρα του Αλέξανδρου έφτασε από την Ελβετία με τον σύζυγό της, Σταύρο Νιάρχο.

Ο πατέρας του είχε επίσης φέρει τον Άγγλο νευροχειρουργό Άλαν Ρίτσαρντσον από το Λονδίνο στην Αθήνα, αλλά ο Ρίτσαρντσον είπε αργότερα στον Ωνάση ότι ο Αλέξανδρος δεν είχε καμία πιθανότητα να επιζήσει από τα τραύματά του.

Παραμένοντας «κλινικά νεκρός», ύστερα και από τη σύμφωνη γνώμη του πατέρα του, οι γιατροί αφαίρεσαν στις 23 Ιανουαρίου του 1973 τη μηχανική υποστήριξη με αποτέλεσμα να επέλθει ο θάνατός του.

Οι έρευνες για τον θάνατό του και η αρχή του τέλους για τον Αριστοτέλη Ωνάση

Οι αναφορές για τη συντριβή του αεροπλάνου από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία και ένας ανεξάρτητος ερευνητής που προσέλαβε ο Ωνάσης, ο Άγγλος Άλαν Χάντερ, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το δυστύχημα συνέβει ως αποτέλεσμα της αναστροφής των καλωδίων σύνδεσης των πηδαλίων του αεροπλάνου κατά την εγκατάσταση ενός νέου πίνακα ελέγχου. Αυτή η αιτία αμφισβητήθηκε από τον ΜακΓκρέγκορ, ο οποίος πίστευε ότι η αναταραχή των καιρικών συνθηκών από ένα Boeing 727 της Air France που είχε απογειωθεί πριν από αυτούς είχε προκαλέσει τη συντριβή.

Λιγότερο από ένα μήνα μετά το θάνατο του Αλέξανδρου, ο ΜακΚάσκερ κατηγορήθηκε επίσημα για ανθρωποκτονία από τον εισαγγελέα Αθηνών σε σχέση με το δυστύχημα. Έξι άτομα κατηγορήθηκαν επίσης για τον θάνατο του Ωνάση τον Ιανουάριο του 1974, με το κατηγορητήριο να δείχνει ότι είχαν τοποθετηθεί ελαττωματικά χειριστήρια στο αεροπλάνο του.

Τον Δεκέμβριο του 1974, σε μια πληρωμένη διαφήμιση, ο Αριστοτέλης Ωνάσης ανακοίνωσε την προσφορά του για αμοιβή 1.000.000 δολαρίων (ισοδυναμεί με 5,495 εκατομμύρια δολάρια το 2021) για την παροχή αποδείξεων ότι ο θάνατος του γιου του ήταν αποτέλεσμα «εσκεμμένης ενέργειας» σε αντίθεση με την αιτία της αμέλειας, το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε η επίσημη έρευνα. Όλες οι κατηγορίες σχετικά με το δυστύχημα αποσύρθηκαν αργότερα και ο ΜακΚάσκερ αποζημιώθηκε με 800.000 δολάρια το 1978 από την Ολυμπιακή Αεροπορία, τρία χρόνια μετά τον θάνατο του Αριστοτέλη Ωνάση. Ο Ωνάσης είχε αρνηθεί να πιστέψει ότι ο θάνατος του γιου του ήταν ατύχημα, πιστεύοντας ότι οφειλόταν στις μηχανορραφίες της Κεντρικής Υπηρεσίας Πληροφοριών των Ηνωμένων Πολιτειών και του ηγέτη της ελληνικής στρατιωτικής χούντας Γεώργιου Παπαδόπουλου.

Ο θάνατος του Αλέξανδρου επηρέασε βαθιά τον πατέρα του, ο οποίος δεν συνήρθε ποτέ πλήρως από την απώλεια του γιου του. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης επεδίωξε να πουλήσει την Ολυμπιακή Αεροπορία μετά τον θάνατο του γιου του και πέθανε δύο χρόνια αργότερα τον Μάρτιο του 1975. Ο Ωνάσης θάφτηκε δίπλα στον γιο του στον Σκορπιό.

Με πληροφορίες από Βικιπαίδεια



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση