Quantcast
07:37
29/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
07:37
29/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Ο Standardάκος σκιαγραφεί το χρονικό του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος

Ο Standardάκος για την τραγωδία στα Τέμπη

Ο Standardάκος για την τραγωδία στα Τέμπη

04.03.2023
17:03
Τελευταία ενημέρωση: 05/03/2023 • 8:59
Ο Standardάκος έχει μερικά γεγονότα που μιλούν από μόνα τους, βροντοφωνάζουν πολύ περισσότερο από κραυγές

Συμβατικά, η Πολιτεία όρισε το πένθος σε τρεις ημέρες. Σε τρία τέρμενα! Δεν γνωρίζουμε καν αν είναι πένθος, έτσι όπως παρουσιάζεται και «πλασάρεται» με το κεφάλι χαμηλά και ένα «cut, πάμε πάλι τη δήλωση να γίνει πιο τεθλιμμένη»! Ο Standardάκος δεν έχει άλλη μια αποψάρα, ένα ακόμη δριμύ κατηγορώ για ένα τρένο που ήρθε λες και συγκρούστηκε με τα αδιέξοδα μιας ολόκληρης χώρας.

Ίσως ορισμένοι συνάδελφοι, την ώρα που τα διαμελισμένα κορμιά ανθρώπων έβγαιναν από τα παλιοσίδερα, να έπρεπε να ακολουθήσουν την ίδια προτροπή που αντηχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αυτό το κάπως επιθετικό «σκάσε». Αλλά τι μπορεί να αποκριθεί κανείς σε κάποιον που εύχεται οι ζωές να γίνουν εφαλτήριο για ένα καλύτερα μέσα σταθερής τροχιάς;

Ποια άλλη λέξη μπορεί να προφέρει, ακούγοντας την σπουδαία πολιτική ανάλυση πως ο πρωθυπουργός πρέπει να βάλει στη συζήτηση εν όψει εκλογών τη ζυγαριά: Ποια κυβέρνηση έκλαψε περισσότερο για τους πολίτες που και με τις δικές της αστοχίες, αβλεψίες και πολιτικές έστειλε στον θάνατο.

Τι λιγότερο προσβλητικό θα μπορούσε να πει στον παρουσιαστή που κάθεται αναπαυτικά στο καρεκλάκι του και διατυπώνει τη θέση πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης «ήταν άτυχος», ενώ παράλληλα παρομοιάζει τη σφαγή 57 ανθρώπων στα Τέμπη με μπίλια σε κάποια αέναα περιστρεφόμενη πολιτική ρουλέτα;

Αντ’ αυτού έχουμε μόνο μερικά γεγονότα, τα οποία θα θέλαμε να τα τοποθετήσουμε το ένα πίσω από το άλλο. Θέλουμε να πιστεύουμε πως τα γεγονότα μιλούν, βροντοφωνάζουν πολύ περισσότερο από κραυγές – δήθεν, θα τολμήσουμε να πούμε – αγανάκτησης πάνω από τα πτώματα.

Ένα έγκλημα μελετημένο και άριστα εκτελεσμένο

Ο παραιτηθείς υπουργός, που χρειαζόταν βεβαίως βεβαίως και σκονάκι για να απαντήσει σε τυχόν ερώτηση για το δυστύχημα πριν κάνει δραματικό (!) φινάλε, έσπευσε να τονίσει πως παραιτείται αυτός, φορτωμένος στην πλάτη με τις διαχρονικές αστοχίες στις Μεταφορές. Με άλλα λόγια μια συγγνώμη μισή, ένα «συγγνώμη αλλά…» κι οι άλλοι παίξανε με τα τρενάκια πριν από εμένα.

Το πάρτι των επιδοτήσεων που έκαναν φτερά, η ζέση με την οποία οι κυβερνήσεις διαχρονικά ήθελαν να ξεπουλούν τα ασημικά της χώρας (η συζήτηση περί ιδιωτικοποίησης είναι μεγάλη και πολύπλευρη, αλλά δεν διερωτήθηκε κανείς γιατί οι εταιρείες που αγόραζαν τις δικές μας μεταφορές ήταν δημοσίου συμφέροντος, αλλά άλλων κρατών; Βλ. Fraport στα αεροδρόμια και Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι στα τρένα), η σπουδή με την οποία εμείς οι δημοσιογράφοι και οι εκάστοτε εξουσίες αποδομούσαμε τον συνδικαλισμό άκριτα. Όλα έπαιξαν τον ρόλο τους.

Το δυστύχημα όμως των Τεμπών συνέβη έπειτα από μια σειρά από γεγονότα που δεν έγιναν κάποτε μέσα στα τελευταία 20 χρόνια. Τα περισσότερα έχουν ημερομηνία που δεν πηγαίνει πίσω παρά μερικούς μήνες, αλλά λίγες μόνο μέρες!

27 Απριλίου του 2022: Παραιτείται ο Υπεύθυνος Ασφαλείας της ΕΡΓΟΣΕ καταγγέλλοντας σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας στη λειτουργία των σιδηροδρόμων.

7 Φεβρουαρίου 2023: Γίνεται καταγγελία από συνδικαλιστές για σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας με αφορμή ατυχήματα που έχουν συμβεί στο δίκτυο. Ναι, το δυστύχημα στα Τέμπη δεν προέκυψε έτσι ξαφνικά, είχαν προηγηθεί κι άλλα σιδηροδρομικά ατυχήματα στα οποία όπως φαίνεται κανείς δεν έδωσε σημασία.

15 Φεβρουαρίου 2023: Η Κομισιόν εγκαλεί την Ελλάδα καθώς δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της ενόψει του ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου και ανέθεσε στην ιδιωτική πρωτοβουλία την ασφάλεια του. Αναρωτιέται κανείς, πώς κωφεύουν οι διοικούντες σε ορισμένα ζητήματα εκ Βρυξελλών, ενώ για άλλα σπεύδουν να επιδείξουν «διαγωγή κοσμιοτάτη».

Υ.Γ.: Η Κομισιόν και η Ευρώπη που τόσο μας λάτρευε, φρόντισε μέσα στην διαχρονική ανικανότητα διάρθρωσης έστω και ίχνους πλαισίου λειτουργίας και θεσμών σε αυτή τη χώρα, να την απογυμνώσει και από πόρους. Αυτά για να μην ξεχνάμε πόσο πίσω πήγαν τη χώρα κοινωνικά, θεσμικά και από πλευράς υποδομών τα «πακέτα διάσωσης» των Βρυξελλών.

20 Φεβρουαρίου 2023: Ο, πρώην πλέον, Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής εξανίσταται στη Βουλή γιατί η αντιπολίτευση τον εγκαλεί για την έλλεψη ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου.

«Είναι ντροπή -και ντρέπομαι- που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή όταν σας εξήγησα -και το ξαναλέω- ότι το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι ΥΔΥ, διασφαλίζουμε την ασφάλεια» έλεγε, με το δίκιο να τον πνίγει τον κύριο υπουργό! Τα γεγονότα ωστόσο ήρθαν να τον διαψεύσουν και κυρίως, η ανυπόστατη βεβαιότητά του, έφερε 57 νεκρούς.

28 Φεβρουαρίου 2023: Την ημέρα του δυστυχήματος, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απαριθμεί τα προβλήματα και τις ελλείψεις ενόψει της επίσκεψης του πρωθυπουργού στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης στην Θεσσαλονίκη.

Το ίδιο βράδυ στα Τέμπη, σημειώνεται το πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ελληνική ιστορία.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση