Quantcast
19:06
19/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
19:06
19/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

«Στοπ» στα ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ για το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη βάζει η κυβέρνηση – «Το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε στη Λάρισα»

Το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη / Φωτογραφία: EUROKINISSI

16.03.2023
07:22
Τελευταία ενημέρωση: 16/03/2023 • 12:47
Απαντήσεις δίνει το Μέγαρο Μαξίμου προς τον ΣΥΡΙΖΑ για την τραγωδία στα Τέμπη

Φραγμό στα ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ βάζει η κυβέρνηση και το Μέγαρο Μαξίμου, προσπαθώντας να κρατά την ισορροπία μεταξύ των χαμηλών τόνων στο ζήτημα του φονικού δυστυχήματος, αλλά και στο να δίνει απαντήσεις σε όσα θεωρεί ότι διαστρεβλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ενημέρωσε χθες Τετάρτη (15/3) τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το δυστύχημα των Τεμπών και κατέρριψε σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές «με αποδείξεις τα ψέματα του Χρήστου Σπίρτζη και του Αλέξη Τσίπρα για τα πεπραγμένα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ».

O κ. Γεραπετρίτης παρουσίασε έγγραφο στο οποίο αποδεικνύει ότι η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση λειτουργούσαν στο τμήμα της Λάρισας το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Ο υπουργός Επικρατείας κατέθεσε στα πρακτικά το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής προς χρήση της σηματοδότησης τμήματος ΕΘΑ Ορφανών – Λάρισα, με ημερομηνία 1η Νοεμβρίου 2022.

Σύμφωνα με τις εξηγήσεις που έδωσε ο κ. Γεραπετρίτης το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα είχε μεν καταστραφεί από πυρκαγιά το 2019, ωστόσο αποκαταστάθηκε σε πλήρη λειτουργία την 1η Νοεμβρίου 2022, όπως αποδεικνύεται από το έγγραφο παραλαβής του έργου.

Φως και το τι συνέβη το βράδυ  της 28ης Φεβρουαρίου στο σταθμαρχείο της Λάρισας δίνουν από το Μέγαρο Μαξίμου, αποδεικνύοντας ότι το μοιραίο βράδυ υπήρχαν δικλίδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα, αλλά δυστυχώς δεν είχαν αποτέλεσμα λόγω της ακαταλληλότητας του σταθμάρχη.

Γεραπετρίτης: «Το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε στη Λάρισα»

Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη τη μοιραία νύχτα -πέραν των προβλημάτων που έχουν έρθει στο φως με τις πρόωρες αποχωρήσεις σταθμαρχών από τη βάρδια τους- το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε απολύτως. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όλη εκείνη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης.

Ο σταθμάρχης που εργαζόταν τη νύχτα εκείνη επέλεξε να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση αντί αυτόματης χάραξης, με τα «κλειδιά» σε λάθος θέση. Στη συνέχεια, μολονότι η τηλεδιοίκηση καλύπτει 5,5 χιλιόμετρα από τη Λάρισα προς τον βορρά και επομένως ήταν δυνατό ο σταθμάρχης να διαπιστώσει το πρόβλημα, αυτό δεν έγινε.

Όπως σημειώνουν κυβερνητικές πηγές «η αυτόματη χάραξη, που θα μπορούσε να είχε αποτρέψει την τραγωδία, ήταν υποχρεωτική από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Πρόκειται για υποχρέωση την οποία επιβάλλει ο ίδιος ο ΟΣΕ  με ειδική εγκύκλιό του και αναφορά στον κανονισμό, στις 23.12.2022».

Στο συμπέρασμα που καταλήγουν από το Μέγαρο Μαξίμου είναι ότι οι δικλίδες ασφαλείας υπήρχαν, καθώς πέραν της πρόβλεψης για παρουσία περισσότερων σταθμαρχών έως αργά το βράδυ, υπήρχε και η υποχρέωση της αυτόματης χάραξης και η δυνατότητα ελέγχου της διαδρομής της επιβατικής αμαξοστοιχίας επί 5,5 χιλιόμετρα αφού άρχισε να κινείται στη γραμμή καθόδου. Δέκα λεπτά μετά την αποχώρηση από τη Λάρισα, ο πίνακας έδειχνε κίνηση στην αντίθετη τροχιά.

Απαντήσεις δίνει το Μέγαρο Μαξίμου και στην διαφοροποίηση από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τι ποσοστό ολοκλήρωσης της σύμβασης 717 παρέδωσε.

Η κυβέρνηση με έγγραφα επιχειρεί να βάλει τέλος στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι παρέδωσε το 68% της σύμβασης 717. Αποδεικνύεται ότι το 2016 παραδόθηκε το 32,69%, εκ του οποίου σχεδόν το μισό χρειάστηκε να φτιαχτεί ξανά μετά το 2019, καθότι διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν πιστοποιημένο από τον εγκεκριμένο οργανισμό. Έτσι σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου παραδόθηκε λειτουργικό μόλις το 18% του έργου.

Ακόμη στα αρνητικά των ενεργειών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προσθέτουν ότι καθυστέρησε να υπάρξει αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση για κάλυψη των κενών. Η Τεχνική Υπηρεσία του ΟΣΕ, ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2017, προειδοποιούσε την διοίκηση ότι άμεσα έπρεπε να υπογραφεί νέα συμπληρωματική σύμβαση. Από τον Σεπτέμβριο 2017 έως το 2019 δεν έγινε καμία απολύτως πράξη.

Η κυβέρνηση αποδομεί τη δήλωση Σπίρτζη ότι το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί εάν οι σιδηρόδρομοι λειτουργούσαν όπως λειτουργούσαν επί ΣΥΡΙΖΑ. Με έγγραφα τεκμηριώνει τις σοβαρές ελλείψεις στη λειτουργία της σύνδεσης Αθήνα – Θεσσαλονίκη που άφησε ως πολιτική κληρονομιά η κυβέρνηση Τσίπρα.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση η αλήθεια είναι ότι το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής που αντιστοιχεί στο 52%. Σήμερα τυπικά έχει παραδοθεί περίπου το 70%. «Άρα έως το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά 18%, από το 2016 έως το 2019 μηδέν και από το 2019 έως σήμερα επιπλέον 52%. Αυτό προκύπτει, πέραν πάσης αμφιβολίας, από τα δεδομένα» σημειώνουν κυβερνητικές πηγές.

Πολιτική επανεκκίνηση στην κυβέρνηση

Στον σχεδιασμό της κυβέρνησης η επαναφορά στην πολιτική κανονικότητα προετοιμάζεται σταδιακά. Εκτός απροόπτου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ετοιμάζεται να επισκεφτεί το Σάββατο το Μαρούσι, κάνοντας ένα πρώτο τεστ της επαφής του με τους πολίτες μετά τη τραγωδία των Τεμπών.

Αύριο αναμένεται η ανακοίνωση της αύξησης του κατώτατου μισθού. Δεν θα γίνει υπουργικό Συμβούλιο, αλλά ο υπουργός Εργασίας κ. Χατζηδάκης θα έχει συνάντηση με τον πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου θα του παραδώσει την έκθεση του ΚΕΠΕ. Μετά θα γίνουν οι ανακοινώσεις για την αύξηση του κατώτατου μισθού στα 770 ευρώ περίπου.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση