Quantcast
12:53
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
12:53
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Το παιχνίδι της κυβέρνησης με τις λέξεις: Τι ισχύει με την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα – «Δεν υπάρχει», ξεκαθαρίζουν οι εργαζόμενοι

Ο πίνακας ελέγχου που υπάρχει στη Λάρισα / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ο πίνακας ελέγχου που υπάρχει στη Λάρισα / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ο Θάνος Νικηταράς
22.03.2023
23:37
Τελευταία ενημέρωση: 23/03/2023 • 7:31
Ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος μίλησε ξανά για την τηλεδιοίκηση και για το εάν αυτή λειτουργούσε ή όχι κατά τη διάρκεια του ατυχήματος στα Τέμπη

Απαντήσεις καλούνται να δώσουν οι υπεύθυνοι για την τραγωδία στα Τέμπη, με ένα από τα ερωτήματα που κυριαρχούν να είναι το εάν λειτουργούσε ή εάν όχι εν τέλει η τηλεδιοίκηση.

Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει με στιβαρό τρόπο και αρκετές φορές, ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε κανονικά από τον περασμένο Νοέμβριο στη Λάρισα, με τους υπουργούς ωστόσο να εκφράζουν πολλές φορές διφορούμενες γνώμες και να μπερδεύουν τους πολίτες αναφορικά με το τι πραγματικά ισχύει.

Την ίδια ώρα, η σπουδή της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να αναδείξει πως επί των ημερών της, η εικόνα των σιδηροδρόμων ήταν πολύ καλύτερη, μάλλον, διαψεύδεται επίσης από τα έγγραφα που έχει δώσει στη δημοσιότητα ο ΟΣΕ.

Αυτοδιάψευση Γεραπετρίτη

Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός, Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος την περασμένη Τετάρτη, στην ενημέρωση προς την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου έλεγε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα «λειτουργούσε απολύτως».

«Θέλω να καταγραφεί ρητά, στα πρακτικά. Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως. Όλη εκείνη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης» έλεγε.

«Λειτουργούσε στο ακέραιο. Αυτό το οποίο δυστυχώς συνέβη ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη, που προφανώς θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μια σειρά, μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα», δήλωνε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης
Ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ωστόσο o ίδιος… αυτοδιαψεύθηκε μετά από λίγα 24ωρα, καθώς κατά την πρώτη τοποθέτησή του στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας σχετικά με την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση των σιδηροδρόμων και την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών είπε ότι αυτήν τη στιγμή υφίσταται ένα τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης που μπορεί να κάνει αυτόματη χάραξη και οι σταθμάρχες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτόματη χάραξη.

«Βεβαίως, πράγματι είναι τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης και όχι καθολικό. Όταν παραληφθούν και τα υπόλοιπα σημεία θα έχουμε τα υπερτοπικά κέντρα, που θα μπορούν να ελέγχουν περισσότερους σταθμούς» έλεγε.

«Σήμερα, όμως, που μιλάμε, έχουμε το τοπικό κέντρο της Λάρισας, που περίπου για 5,5 χιλιόμετρα βόρεια της Λάρισας και 3 χιλιόμετρα νότια της Λάρισας κάνει την αυτόματη χάραξη» συμπλήρωνε.

Το έγγραφο που δεν κατέθεσε ο Γεραπετρίτης

Ο ίδιος μάλιστα είχε καταθέσει και στα πρακτικά της Βουλής το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής προς χρήση της σηματοδότησης του τμήματος ΕΘΑ Ορφανών – Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας, μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ – ΟΣΕ, το οποίο υπεγράφη την 1η Νοεμβρίου 2022.

Το κατατεθέν έγγραφο αναφέρεται ξεκάθαρα στη σηματοδότηση, ενώ κατατέθηκε μόνο η πρώτη σελίδα του σχετικού πρωτοκόλλου, στην οποία αναγράφεται το θέμα χωρίς όμως να υπάρχουν οι επόμενες.

κατατεθέν-κ.-Υπουργού-1 (1)

Στις επόμενες, τις οποίες έφερε στη δημοσιότητα το «Έθνος» αναφορικά με τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας σημειώνεται πως υπάρχουν πολλές ακόμη εργασίες να γίνουν και ότι ο σταθμός στην πραγματικότητα υπολειτουργούσε.

«Παρέχονται όλες οι σηματοτεχνικές διαδρομές εκτός των διαδρομών από τα φωτοσήματα εξόδου (ΛΑΡ 11, ΛΑΡ 13, ΛΑΡ 15) προς βορρά (προς Εμπορικό Λάρισας) λόγω προσωρινής απουσίας των σηματοτεχνικών πληροφοριών με τον Σ.Σ. Εμπορικού Λάρισας. Οι εργασίες αυτές θα ολοκληρωθούν στο εγγύς μέλλον.

Τα φωτοσήματα ΛΑΡ 11, ΛΑΡ13, ΛΑΡ15 θα παραμείνουν κλειστά (ερυθρό) και η κυκλοφορία μεταξύ Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Εμπορικού Λάρισας θα διεξάγεται σύμφωνα με τον Κανονισμό Κινήσεως – Μέρος Β΄».

Στις παρατηρήσεις προτείνεται επίσης η λειτουργία μίας δοκιμαστικής περιόδου: «Με την γενόμενη Δ.Π.Χ. παραδίδονται τα απαραίτητα έγγραφα ασφαλείας Safety Case and Independent Safety Assesment. Προτείνεται η θέση σε δοκιμαστική λειτουργία του τμήματος με βάση διαδικασία που θα ορίσει ο ΟΣΕ. Στη δοκιμαστική αυτή περίοδο, η ορθή θέση και δέσμευση των αλλαγών τροχιάς, που έχουν διευθετηθεί μέσω χάραξης διαδρομής ή ανεξάρτητα από τον τοπικό πίνακα, θα πρέπει να επιβεβαιώνεται επί τόπου από το προσωπικό του ΟΣΕ».

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου ορίζεται ότι θα παραμείνουν οι ακυρωτικοί σταυροί Αγ. Ανδρέα (Χ), ώστε οι ενδείξεις τους να μη λαμβάνονται υπόψη. Οι ακυρωτικοί σταυροί θα αφαιρεθούν μετά τη λήξη της δοκιμαστικής λειτουργίας. Επίσης, οι εν υπηρεσία σταθμάρχες θα πρέπει να καταγράφουν σε ειδικό βιβλίο τυχόν ανωμαλίες και βλάβες της σηματοδότησης και τις παρατηρήσεις του από τη χρήση του συστήματος, καθώς και τυχόν παρατηρήσεις των μηχανοδηγών, παρέχοντας πληροφορίες για τον τύπο της βλάβης και τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούσαν τη χρονική στιγμή της επέλευσης της βλάβης.

Παράλληλα προτείνει και την αντικατάσταση λόγω παλαιότητας του πίνακα χειρισμών: «Λόγω παλαιότητας και χρήσης του πίνακα χειρισμών του Σ.Σ. Λάρισας, προτείνεται από τον ΟΣΕ η αντικατάστασή του με νέο μωσαϊκό τύπου, εάν αυτό είναι δυνατόν μέσω της υπ΄αρ. 717/2014 σύμβασης».

Το tweet που εκθέτει Άδωνι-Γεραπετρίτη

Φυσικά το λάθος που έκανε ο Γιώργος Γεραπετρίτης είχε υιοθετήσει και ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης -ο οποίος την επόμενη μέρα της τραγωδίας διαφήμιζε τα καλάθια- καθώς είχε δηλώσει στο κεντρικό δελτίο της ΕΡΤ στις 6 Μαρτίου ότι «στη Λάρισα λειτουργούσε τηλεδιοίκηση».

Μάλιστα είχε βιαστεί να μιλήσει και για τα λάθη του σταθμάρχη, λέγοντας ότι «αποφάσισε να το πάει χειροκίνητα» και ότι ενώ το «λαμπάκι ήταν επί 12,5 λεπτά αναμμένο, δεν το είδε».

Φυσικά λίγες ημέρες αργότερα είχε κάνει και tweet με την προαναφερόμενη συνέντευξη του Γεραπετρίτη και τη δήλωσή του ότι η τηλεδιοίκηση στα Λάρισα λειτουργούσε πλήρως.

Για τοπική τηλεδιοίκηση μιλά και ο Μητσοτάκης

«Είναι απολύτως βέβαιο κ. Θεοδωράκη ότι το τοπικό -το τονίζω- σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε στη Λάρισα από τον Νοέμβριο του ‘22. Αυτό δεν επιδέχεται καμίας αμφιβολίας και θέλω να το τονίσω και θέλω να διαψεύσω κατηγορηματικά όποιον ισχυρίζεται κάτι διαφορετικό» είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξή του στον Θεοδωράκη, επιμένοντας στην εσφαλμένη θέση της κυβέρνησης πως ο τοπικός χειρισμός είναι μέρος της τηλεδιοίκησης, κάτι που έχει διαψευστεί από τους ίδιους τους εργαζόμενους.

«Και γιατί το λέω αυτό; Διότι όλα τα προηγούμενα τρένα, τα οποία πέρασαν από το σταθμό της Λάρισας εκείνη την ημέρα, υπήρξε χάραξη χρησιμοποιώντας αυτό το σύστημα. Αυτό το οποίο πρέπει να καταλάβουμε είναι γιατί ο σταθμάρχης ο συγκεκριμένος δεν το χρησιμοποίησε. Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι το σύστημα δούλευε» συνέχισε ο πρωθυπουργός για έναν πίνακα, που σύμφωνα με τους εργαζόμενους ελέγχει το δίκτυο σε ένα περιορισμένο τμήμα πριν και μετά τον σταθμό.

«Δεν υπήρχε επίσης καμία αμφιβολία ότι ο σταθμάρχης δεν το χρησιμοποίησε. Μέχρι εκεί γνωρίζουμε. Πάλι τονίζω βέβαια ότι εγώ δεν είμαι αυτός, ο οποίος θα ρίξει τον κάθε σταθμάρχη στο «πυρ το εξώτερο» πρόσθεσε.

«Tο σύστημα κεντρικής τηλεδιοίκησης θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο», λέει τώρα ο υφυπουργός Παπαδόπουλος

Viral είχε γίνει τις προηγούμενες ημέρες ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος είχε βρεθεί στη Λάρισα και είχε υποστηρίξει ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε κανονικά τη νύχτα της τραγωδίας και ότι δεν χρησιμοποιήθηκε, τα γυρίζει τώρα και υποστηρίζει ότι τελικά εννοούσε τον πίνακα χειρισμού και ότι η τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο.

Ο υπουργός μεταφορών και υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος
Ο υπουργός μεταφορών και υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος / Φωτογραφία: Eurokinissi

«Αυτός ο πίνακας, δηλαδή το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί. Ο χειρισμός του τοπικού ελέγχου και της χάραξης των διαδρομών. Σας θυμίζω ότι έχει παραδοθεί από τον Νοέμβριο του 2022», είχε υποστηρίξει χαρακτηριστικά ο υφυπουργός για να διαψευστεί αμέσως από τον εκπρόσωπο του ΟΣΕ στο σημείο.

Ο εκπρόσωπος του ΟΣΕ είχε πει ότι «αυτό δεν είναι το σύστημα τηλεδιοίκησης, αλλά τοπικός χειρισμός της διαδρομής», για να συμπληρώσει πως «η τηλεδιοίκηση βγήκε τελείως εκτός από τον Ιούλιο του 2019», αλλά και ότι «υπολειτουργούσε μέχρι το 2019».

Ο ίδιος σήμερα, Τετάρτη, εμφανίστηκε με διαφορετική θέση, καθώς υποστήριξε στην τηλεοπτική εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ1 ότι όντως δεν λειτουργεί η κεντρική τηλεδιοίκηση και ότι το σύστημα θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο.

«Τηλεδιοίκηση σημαίνει ότι μπορώ να χειρίζομαι κάτι εξ αποστάσεως. Σήμερα στη Λάρισα υπάρχει στο σταθμαρχείο ο πίνακας χειρισμού, ο οποίος έχει τη δυνατότητα οπτικού ελέγχου και αυτόματης χάραξης. Αυτό λοιπόν αποτελεί ένα υποσύνολο της κεντρικής τηλεδιοίκησης, για την οποία δεν είπαμε ποτέ ότι υπάρχει και λειτουργεί» είπε.

«Αυτό που έχουμε πει είναι ότι η κεντρική τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του ’23. Το έχουμε πει δημόσια. Ο πίνακας αυτός, λοιπόν, βλέπει το σήμα πού βρίσκεται το τρένο και το διευκρινίζω για να μην παρεξηγηθώ, για 5,5 και 3 χιλιόμετρα μόνο. Αυτό λοιπόν εάν λειτουργούσε και αν κάποιος το παρακολουθούσε θα είχε καταλάβει τα πρώτα λεπτά ποιο λάθος είχε κάνει», είπε χαρακτηριστικά.

ΟΣΕ: «Η ενιαία Τηλεδιοίκηση της Λάρισας άρχισε να φθίνει και να υπολειτουργεί από το 2015»

«Η ενιαία Τηλεδιοίκηση Λάρισας που έλεγχε το τμήμα από Δομοκό μέχρι και Πλατύ, άρχισε σταδιακά να φθίνει και να υπολειτουργεί από το 2015 μέχρι που κατέπεσε εντελώς τα επόμενα χρόνια. Ενδιάμεσα όλη αυτή την περίοδο δεν κατέστη δυνατόν να αναταχθεί και να συντηρηθεί ώστε να λειτουργήσει εκ νέου», ανέφερε από την πλευρά του σε ανακοίνωση του ο ΟΣΕ, απαντώντας στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, με αφορμή την επίσκεψή του στη Λάρισα.

«Τα μέσα του 2019 με την επανεκκίνηση της Σύμβασης 717, που είχε σταματήσει, ξεκίνησε το σύνολο των εργασιών για την καταρχήν ανάταξη και θέση σε λειτουργία των τοπικών Τηλεδιοικήσεων από τον ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟ μέχρι το ΠΛΑΤΥ, ώστε εν συνεχεία το σύνολο αυτών (15 στο τμήμα αυτό) να διασυνδεθεί σε ενιαία απεικόνιση και χειρισμό που θα αποτελέσει την ενιαία Τηλεδιοίκηση στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Πλατύ», σημειώνει ο ΟΣΕ.

Μηχανοδηγός Γενηδούνιας: «Δεν υπάρχει ο όρος Τοπική Τηλεδιοίκηση»

Λίγη ώρα μετά τη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Σταύρο Θεοδωράκη ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας – συνδικαλιστής που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ – μίλησε στο «Κόντρα» και απάντησε σε ερώτημα «τι είναι η τοπική τηλεδιοίκηση;».

«Στη νέα εκπαίδευση που θα γίνει στους μηχανοδηγούς θα εισαχθεί και αυτός ο όρος, τοπική τηλεδιοίκηση, να μας την εκπαιδεύσουν να μας την πουν γιατί δεν την ξέρουμε», είπε αρχικά και πρόσθεσε: «Δεν υπάρχει αυτός ο όρος».

https://twitter.com/avgerinosx/status/1638491791279235072



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση