Quantcast
11:35
04/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
11:35
04/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Κεραμέως: «Σημαντικά βελτιωμένο το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ» – Σφοδρή αντιπαράθεση με Σκουρλέτη στη Βουλή (βίντεο)

Η Νίκη Κεραμέως και ο Πάνος Σκουρλέτης / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Η Νίκη Κεραμέως και ο Πάνος Σκουρλέτης / Φωτογραφία: EUROKINISSI

13.07.2022
23:59
Τελευταία ενημέρωση: 14/07/2022 • 8:52
Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ προκάλεσε έντονη αντιπαράθεση στη Βουλή

Στα ύψη ανέβηκε το πολιτικό θερμόμετρο στην Βουλή, κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να εγκαλεί την αξιωματική αντιπολίτευση διότι, όπως είπε, δεν ζήτησε ούτε μία συγνώμη για στέλεχος της, που την παρομοίασε με την κατηγορούμενη παιδοκτόνο.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρλέτης αντέδρασε, αντιτείνοντας ότι η κυβέρνηση είναι αυτή που πρέπει να ζητήσει συγνώμη για όσα λέει περί σύνδεσης του κόμματος του με την επίθεση στο ραδιοσταθμό «Real».

Η Κεραμέως για το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας αρχικά επί του νομοσχεδίου, έκανε λόγο για «ένα νέο μεταρρυθμιστικό πλαίσιο που έχει τρεις στόχους: κωδικοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας, που ήταν πάγιο αίτημα της ακαδημαϊκής κοινότητας, σαφές νομικό πλαίσιο για ζητήματα που εκκρεμούσαν εδώ και 77 χρόνια και νέες δυνατότητες και οφέλη για τους πολίτες».

Όπως υποστήριξε η κ. Κεραμέως, «όλοι οι αρμόδιοι φορείς συνέβαλαν καθοριστικά με τις προτάσεις τους στη διαμόρφωση του νέου πλαισίου και έτσι ήρθε στη Βουλή ένα σημαντικά βελτιωμένο σχέδιο».

«Στα τρία χρόνια της διακυβέρνησης της ΝΔ δρομολογήσαμε τις βασικές προεκλογικές μας δεσμεύσεις», είπε και έκανε έναν απολογισμό των μέτρων που υλοποιήθηκαν στην εκπαίδευση, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι ενώ «επί 12 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μία πρόσληψη, η κυβέρνηση Μητσοτάκη διόρισε 25.000 εκπαιδευτικούς».

«Το νομοθετικό πλαίσιο, αφορά τρεις κατηγορίες πολιτών. Τους φοιτητές, στους οποίους δίνονται περισσότερες ακαδημαϊκές επιλογές, τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, που εκλέγονται με ένα πιο διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα και τους παρέχονται περισσότερες ελευθερίες και την κοινωνία, στην οποία δίνεται πιο εύκολη πρόσβαση σε υπηρεσίες ερευνητικών κέντρων», ανέφερε.

Συμπλήρωσε δε, ότι «δίνονται κίνητρα στους Έλληνες φοιτητές του εξωτερικού για να επιστρέψουν στη πατρίδα τους με εύκολη και γρήγορη αναγνώριση των πτυχίων τους, χωρίς να χρειάζεται να καταθέσουν την ατομική έκθεση».

Η υπουργός Παιδείας, στη συνέχεια, απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι το νομοσχέδιο έχει απέναντι του σύσσωμη την ακαδημαϊκή κοινότητα, αντιτείνοντας ότι «από τα 460 άρθρα του, η κριτική εστιάζεται σε 10 άρθρα που αφορούν την διοίκηση ενώ στο υπόλοιπο μέρος υπάρχει η σύμπνοια της συγκλήτου». «Ναι, αλλάζουμε σήμερα τον τρόπο εκλογής της διοίκησης των ΔΕΠ και πάμε από ένα κυρίαρχο πρόσωπο, που ήταν ο πρύτανης σε ένα συλλογικό όργανο 11μελούς διοίκησης με ιδιαίτερες δικλείδες.

Η πολιτική μας αποπνέει αποκέντρωση, γιατί απεμπολούμε αρμοδιότητες για να πάνε στη διοίκηση ώστε οι πανεπιστημιακοί να είναι οι πραγματικοί πρωταγωνιστές της εκπαίδευσης. Δίνουμε λοιπόν νέες προοπτικές στη πανεπιστημιακή κοινότητα, παρέχοντας της πλήθος νέων εργαλείων. Αυτός ο νόμος αποσκοπεί σε μία συνολική αναβάθμιση των ΑΕΙ με περισσότερα εφόδια για το παρόν και το μέλλον της νέας γενιάς», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.

Αντιπαράθεση με Σκουρλέτη

Το πολιτικό θερμόμετρο άρχισε να ανεβαίνει στην Ολομέλεια, όταν ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρλέτης, σχολιάζοντας την ομιλία της υπουργού Παιδείας, την κατηγόρησε ότι δεν απάντησε στα κρίσιμα ζητήματα που έχουν τεθεί τόσο από την πανεπιστημιακή κοινότητα όσο και από τα κόμματα.

Οι τόνοι ανέβηκαν στα ύψη, όταν η κ. Κεραμέως, που πήρε το λόγο για να απαντήσει, κάλεσε τον κ. Σκουρλέτη να μην κουνά το δάχτυλο του προς την κυβέρνηση. «Υπάρχει το ρητό, ξέρετε, που λέει, δεν έχετε τσίπα. Πείτε ένα συγνώμη. Δεν ντρέπεστε να κουνάτε το δάχτυλο σας σε εμάς, όταν έρχεται στέλεχος σας και κάνει μια μηνύσιμη αναφορά, παρομοιάζοντας με την κατηγορούμενη παιδοκτόνο; Και δεν ζητάτε ένα συγνώμη; Δεν ντρέπεστε;», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.

Έντονη ήταν η αντίδραση του κ. Σκουρλέτη. «Ντροπή σας. Εσείς πρέπει να ζητήσετε συγνώμη για αυτά που είπε ο πρωθυπουργός σας συνδέοντας τον ΣΥΡΙΖΑ με την επίθεση που έγινε στο ραδιοσταθμό “Real”» φώναξε από τα έδρανα ο κ. Σκουρλέτης.

«Φτάνουν κάποιες στιγμές που ο καθένας έχει τα όρια του. Και ο πολιτικός πολιτισμός έχει τα όρια του. Εγώ δεν έχω κάνει αναφορά για την οικογένεια σας. Όταν έρχεται στέλεχος σας και με παρομοιάζει με την κατηγορούμενη παιδοκτόνο, πιο κάτω δεν έχει», σχολίασε η κ. Κεραμέως.

Παφίλης: «Είναι εκτός πραγματικότητας η κυβέρνηση»

Παρέμβαση έκανε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, που αμφισβήτησε τα όσα υποστήριξε η υπουργός Παιδείας για το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, αντιτείνοντας ότι «καμία λύση δεν δίνει στα προβλήματα της κοινωνίας και ειδικά στις λαϊκές οικογένειες που δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν τα μεταπτυχιακά των παιδιών τους».

«Σε γυάλινους πύργους ζείτε; Γιατί δεν απαντάτε για αυτά που βασανίζουν τις λαϊκές οικογένειες; Λέτε πράγματα εδώ που είναι εκτός πραγματικότητας», ανέφερε ο κ. Παφίλης και συμπλήρωσε: «Ή είστε εκτός πραγματικότητας, που δεν είστε, ή δεν ξέρετε τι λέτε. Ένας φοιτητής που δουλεύει, ζητάτε να έχει ένσημα; Δεν ξέρετε ότι πληρώνεται με μαύρα; Ο εργαζόμενος φοιτητής θα μπορέσει να παρακολουθήσει και δεύτερη σχολή ή να παρακολουθήσει το «Εράσμους»;

Που να τα ξέρετε οι περισσότεροι. Δεν έχετε αίσθηση της πραγματικότητας και των αναγκών των λαϊκών οικογενειών που καμία σχέση δεν έχουν με αυτά που λέτε», υποστήριξε ο κ. Παφίλης.

Οι αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ

Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν, σύμφωνα με τις προτάσεις και των αντίστοιχων φορέων, έχουν ως εξής:

Κατόπιν πρότασης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία:

  • Διασφαλίζεται πληρέστερα, τόσο η φυσική, όσο και ψηφιακή προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στις υποδομές και τις υπηρεσίες των Α.Ε.Ι., ενώ απαλείφεται το άρθρο για τον Εκτελεστικό Διευθυντή που αφορούσε στη δυνατότητα παύσης λόγω αδυναμίας εκτέλεσης καθηκόντων για λόγους υγείας, ή αναπηρίας, σωματικής η πνευματικής.

Κατόπιν πρότασης της Συνομοσπονδίας Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού:

  • Καθορίζεται η Συνέλευση του Τμήματος, ως καθ΄ύλην αρμόδιου οργάνου, για τα θέματα μελών ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ.
  • Αυξάνεται η εκπροσώπηση των μελών ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ στη γενική συνέλευση του Τομέα, από έναν εκπρόσωπο, σε έναν εκπρόσωπο ανά κατηγορία ειδικού διδακτικού προσωπικού.
  • Δίνεται η δυνατότητα εκλογής αναπληρωτή εκπροσώπου ανά κατηγορία ειδικού διδακτικού προσωπικού στα όργανα διοίκησης των ακαδημαϊκών μονάδων.
  • Το επαγγελματικό έργο δύναται να αναγνωρίζεται για την πρόσληψη των μελών ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ κατ’ αναλογία του επαγγελματικού έργου που αναγνωρίζεται για τα μέλη ΔΕΠ.

Κατόπιν πρότασης της Συνομοσπονδίας Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού:

  •  Αποσαφηνίζεται ότι τα μέλη ΕΔΙΠ ασκούν κάθε μορφής επιστημονικό-ερευνητικό έργο, καθώς και ότι όσοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος αναλαμβάνουν αυτοδύναμο διδακτικό έργο και την επίβλεψη προπτυχιακών και μεταπτυχιακών εργασιών.
  • Δίνεται η δυνατότητα λήψης αμοιβών από δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας τόσο για τα ΕΕΠ, όσο και για τους ΕΔΙΠ.
  • Γίνεται ρητή αναφορά του γνωστικού αντικειμένου στις θέσεις των μελών ΕΔΙΠ σύμφωνα με το Μητρώο γνωστικών αντικειμένων του τμήματος.

Κατόπιν πρότασης της συνόδου των πρυτάνεων και διαφόρων πανεπιστημίων:

  • Βελτιώνονται οι ρυθμίσεις σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία προγράμματος παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, καθώς και την οργάνωση και λειτουργία του Πανεπιστημιακού Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας κάθε Α.Ε.Ι..
  • Αποσαφηνίζεται ότι διατηρείται το δικαίωμα εξέλιξης των υπηρετούντων λεκτόρων, καθώς και η μονιμότητά τους σε περίπτωση εξέλιξης στη βαθμίδα του επίκουρου.
  • Προστέθηκε η δυνατότητα έκδοσης υπουργικής απόφασης με την οποία θα καθοριστεί ο τρόπος μεταφοράς των πιστώσεων των αποδοχών που δεν έχουν καταβληθεί κάθε έτος, προκειμένου να μπορούν να αξιοποιηθούν οι εν λόγω πόροι από το ΑΕΙ για την πρόσληψη πρόσθετου διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού.
  • Αποσαφηνίζεται ότι οι υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί έως σήμερα και απονέμουν τη χορήγηση ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) συνεχίζουν να ισχύουν.
  • Δίνεται η δυνατότητα απόδοσης πιστωτικών μονάδων για την επιτυχή παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης.

Κατόπιν πρότασης της συνόδου των προέδρων Ερευνητικών Κέντρων:

  • Το εισαγόμενο θεσμικό πλαίσιο διαχείρισης των έργων/προγραμμάτων εφαρμόζεται και στους ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς που έχουν τη μορφή Ν.Π.Ι.Δ.

Κατόπιν πρότασης του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών:

  • Αναδιαμορφώνεται το άρθρο 124 περί ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν σύμφωνα με την υφιστάμενη διοικητική τους διάρθρωση και δίδεται η δυνατότητα ανάθεσης πρόσθετων αρμοδιοτήτων στον Οργανισμό του Α.Ε.Ι.

Κατόπιν πρότασης από ερευνητικά πανεπιστημιακά ινστιτούτα:

  • Αποσαφηνίζεται ότι αποτελούν ισότιμους ερευνητικούς φορείς της ημεδαπής με τα ερευνητικά κέντρα και τους λοιπούς ερευνητικούς οργανισμούς της χώρας.

Ακόμα η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι:

  • Δίνεται η δυνατότητα απόδοσης πιστωτικών μονάδων στα επιμορφωτικά προγράμματα των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης.
  • Αποσαφηνίζεται ότι οι μόνιμοι λέκτορες που αιτούνται την εξέλιξή τους στη βαθμίδα του επίκουρου, δεν χάνουν τη μονιμότητά τους.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση