Quantcast
19:20
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
19:20
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Επιτροπή για την τραγωδία στα Τέμπη: Τοποθέτησαν ως μέλος της πρώην πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – «Θα ελέγξει ο ίδιος τις ευθύνες του», σχολιάζει ο Ν. Παππάς

Αδιανόητες εικόνες στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Αδιανόητες εικόνες στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

03.03.2023
18:37
Τελευταία ενημέρωση: 04/03/2023 • 9:03
Έντονες αντιδράσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΜέΡΑ25 στον ορισμό μελών για την Επιτροπή που θα διερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη

Αντιδράσεις από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης προκάλεσε η ανακοίνωση των μελών που θα συστήσουν την Επιτροπή για τη διερεύνηση των συνθηκών της τραγωδίας στα Τέμπη από τον μεταβατικό υπουργό Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη.

Ο Υπουργός Επικρατείας κ. Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε το πρωί της Παρασκευής τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, όπως είχε προαναγγείλει ο Κυριάκος Μητσοτάκης το απόγευμα της Τετάρτης.

Η Επιτροπή είναι τριμελής και συμμετέχουν οι:

  • Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
  • Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
  • Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.

Ωστόσο, όπως σημειώνουν από την Κουμουνδούρου, ο κ. Ζηλιασκόπουλος διετέλεσε πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μετεξελίχθηκε σε Hellenic Train όταν πουλήθηκε στους Ιταλούς, από το 2010 ως και το 2015.

«Ο κ. Ζηλιασκόπουλος μέλος της επιτροπής Γεραπετρίτη. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2010 εώς το 2015. Θα ελέγξει ο ΙΔΙΟΣ τις ευθύνες του. Κοροϊδία και προσβολή» έγραψε ο Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ για την Επιτροπή διερεύνησης των συνθηκών της τραγωδίας στα Τέμπη.

ΣΥΡΙΖΑ: «Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις»

«Η ανακοίνωση των εκλεχτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή. Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα» δήλωσε από την πλευρά του με ανακοίνωση το ΣΥΡΙΖΑ.

«Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα “τραγικό ανθρώπινο λάθος” και “διαχρονικές οι ευθύνες”» σημειώνουν από την Κουμουνδούρου για την Επιτροπή.

«Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές» καταλήγουν.

KKE: «Προαποφασισμένο το πόρισμα της Επιτροπής»

«Η επιτροπή «εμπειρογνωμόνων», που έστησε η κυβέρνηση, φαίνεται ότι έχει ως βασική της αποστολή να «τεκμηριώσει» το προαποφασισμένο πόρισμα, περιορίζοντάς το σε ένα «ανθρώπινο λάθος» και βγάζοντας λάδι την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης, του ξεχαρβαλώματος των σιδηροδρόμων και της κερδοφορίας, που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα» αναφέρει από την πλευρά του το ΚΚΕ.

«Αυτό είναι ακόμη περισσότερο εμφανές από τη στιγμή που σε αυτή την επιτροπή μετέχουν πρόσωπα που εφάρμοσαν από θέσεις ευθύνης αυτήν την πολιτική. Ό,τι και να κάνουν, όμως, ο λαός θα μάθει την αλήθεια για αυτό το έγκλημα» καταλήγει ο Περισσός.

Αντίθετος με την Επιτροπή Γεραπετρίτη και ο Γιάνης Βαρουφάκης

«Εγώ δεν έχω εμπιστοσύνη στον κ. Γεραπετρίτη να επιλέξει τους ειδικούς. Η Κυβέρνηση ξεκάθαρα με το «ανθρώπινο λάθος» του κ. Μητσοτάκη την ώρα που έλεγε ότι θα κινήσει γη και ουρανό για να μάθουμε τα πραγματικά αίτια, την ίδια στιγμή το έριξε στο σταθμάρχη» σημειώνει ο γγ του ΜέΡΑ25 για την Επιτροπή που εξήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών.

«Η Κυβέρνηση αυτή δεν έχει, από εμάς τουλάχιστον, και από την πλειοψηφία του ελληνικού λαού την εμπιστοσύνη για να κάνει αυτό το πράγμα μόνη της» συνεχίζει ο Γιάνης Βαρουφάκης στη συνέντευξή του στο Real FM.

«Πρέπει να γίνει μέσα από μία κοινοβουλευτική διαδικασία η οποία μπορεί να γίνει πάρα πολύ γρήγορα. Εγώ πιστεύω, όπως κι εσείς, ότι οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες πρέπει να επισπευτούν και όχι να παραμεριστούν» πρόσθεσε.

«Η πρώτη πράξη του κ. Γεραπετρίτη με το που πρωτοκάθισε στην ένοχη καρέκλα που μόλις είχε αδειάσει ο κ. Καραμανλής, ήταν να αναγγείλει μια εν κρυπτώ αποφασισμένη “ειδική επιτροπή ειδικών” για να ερευνήσει τα αίτια της εν εξελίξει τραγωδίας στα Τέμπη», υπογραμμίζει επίσης σε ανακοίνωσή του το ΜέΡΑ25.

«Το ΜέΡΑ25 καταγγέλλει την επιτροπή του κ. Γεραπετρίτη ως μη νομιμοποιημένη από τη Βουλή, χωρίς ενημέρωση και διαβούλευση, και την αναγνωρίζει ως απλώς ένα ακόμα επικοινωνιακό τρικ της Μητσοτάκης Α.Ε. για να κουκουλώσει την ενοχή της στη σειρά επιλογών που οδήγησε στο μοιραίο δυστύχημα» αναφέρουν.

«Προειδοποιητικό δείγμα γραφής της κυβερνητικής μεθόδευσης, είναι ο διορισμός του κ. Ζηλιασκόπουλου, ο οποίος, σύμφωνα με δημοσιεύματα, έχει θητεύσει ως αξιωματούχος τεχνοκράτης στη διάλυση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ» πρόσθεσαν.

Ποιος είναι ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, μέλος της Επιτροπής για την τραγωδία στα Τέμπη

Ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος γεννήθηκε στο Θούριο Έβρου το 1960. Μετά την απόκτηση του διδακτορικού του διπλώματος, εργάστηκε στο Department of Civil Engineering του Ohio State University των ΗΠΑ, όπου κατείχε θέση Assistant Professor από το 1994 έως το 1996.

Από το 1996 έως το 2003 εργάσθηκε στο Department of Civil Engineering του Northwestern University των ΗΠΑ όπου κατείχε θέση Assistant και αργότερα Associate Professor (Louis Berger Junior Chair).

Ταυτόχρονα, εργάσθηκε στο Transportation Research Center και συνεργάσθηκε με το Department of Industrial Engineering and Management Sciences του ιδίου πανεπιστημίου.

Από το 2003, εργάζεται στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών — αρχικά ως Αναπληρωτής Καθηγητής, και σήμερα Καθηγητής Βελτιστοποίησης Συστημάτων Παραγωγής/Μεταφορών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Βελτιστοποίησης Συστημάτων — όπου διδάσκει μεταπτυχιακά μαθήματα στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Logistics».

Την περίοδο 2010-2015 διετέλεσε Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την περίοδο 2013-2015 ήταν μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρίας Logistics. Από το 2020 είναι Πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν πρότυπα ισορροπίας και βελτιστοποίησης δικτύων, αλγορίθμους βέλτιστης διαδρομής, τεχνολογίες πληροφοριών, συστήματα ελέγχου, Logistics, διαχείριση κυκλοφορίας, και δρομολόγησης εμπορευματικών μεταφορών.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση