18:05
25/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
18:05
25/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Άδωνις: «Τα μηχανήματα υπήρχαν και λειτουργούσαν, ο σταθμάρχης δεν τα αξιοποίησε»

Ο Άδωνις Γεωργιάδης / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ο Άδωνις Γεωργιάδης / Φωτογραφία: Eurokinissi

16.03.2023
11:06
Τελευταία ενημέρωση: 16/03/2023 • 17:59
Τι υποστήριξε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης για το δυστύχημα στα Τέμπη

Στο φονικό δυστύχημα στα Τέμπη αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης και στις συνθήκες κάτω υπό τις οποίες έγινε.

Ο υπουργός, αναφέρθηκε στα όσα κατέθεσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης χθες στη Βουλή και υποστήριξε ότι «τα μηχανήματα υπήρχαν και λειτούργησαν», προσθέτοντας ότι «οι άνθρωποι δεν τα αξιοποίησαν».

Η ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη

«Όταν αποκάλυψα για πρώτη φορά στην εκπομπή του κ. Γιώργου Αυτιά, την Κυριακή μετά το φοβερό δυστύχημα, ότι στον Σταθμό στη Λάρισα όλα τα μηχανήματα και η κονσόλα δούλευαν κανονικά, έπεσαν, ως συνήθως, άπαντες να με φάνε. Την επόμενη στην εκπομπή του κ. Παπαδάκη μάλιστα είχα και μία μεγάλη δημόσια διαφωνία για αυτό ακριβώς το θέμα, με την Μαρία Αναστασοπούλου.

Χθες στην Βουλή ο κ. Γεραπετρίτης κατέθεσε όλα τα έγγραφα με 14 υπηρεσιακές υπογραφές, ότι όλα λειτουργούσαν κανονικά και ότι ο Σταθμάρχης εκείνη την νύχτα είχε τα όργανα που του έλεγαν ότι είχε βάλει το τρένο στην ανάποδη πλευρά και είχε την δυνατότητα για πάνω από 12 λεπτά να ακινητοποιήσει τα τρένα. Δυστυχώς είτε δεν κατάλαβε τί του έλεγε η κονσόλα είτε δεν ήταν καν εκεί. Αυτά θα τα ξεδιαλύνει η Δικαστική έρευνα. Η ουσία παραμένει όμως τα μηχανήματα ήταν εκεί και λειτουργούσαν, οι άνθρωποι δεν τα αξιοποίησαν».

Το έγγραφο που παρουσίασε ο Γεραπετρίτης

Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ενημέρωσε χθες Τετάρτη (15/3) τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το δυστύχημα των Τεμπών και κατέρριψε σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές «με αποδείξεις τα ψέματα του Χρήστου Σπίρτζη και του Αλέξη Τσίπρα για τα πεπραγμένα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ».

O κ. Γεραπετρίτης παρουσίασε έγγραφο στο οποίο αποδεικνύει ότι η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση λειτουργούσαν στο τμήμα της Λάρισας το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Ο υπουργός Επικρατείας κατέθεσε στα πρακτικά το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής προς χρήση της σηματοδότησης τμήματος ΕΘΑ Ορφανών – Λάρισα, με ημερομηνία 1η Νοεμβρίου 2022.

Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης
Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης / Φωτογραφία: Eurokinissi

Σύμφωνα με τις εξηγήσεις που έδωσε ο κ. Γεραπετρίτης το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα είχε μεν καταστραφεί από πυρκαγιά το 2019, ωστόσο αποκαταστάθηκε σε πλήρη λειτουργία την 1η Νοεμβρίου 2022, όπως αποδεικνύεται από το έγγραφο παραλαβής του έργου.

Φως και το τι συνέβη το βράδυ  της 28ης Φεβρουαρίου στο σταθμαρχείο της Λάρισας δίνουν από το Μέγαρο Μαξίμου, αποδεικνύοντας ότι το μοιραίο βράδυ υπήρχαν δικλίδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα, αλλά δυστυχώς δεν είχαν αποτέλεσμα λόγω της ακαταλληλότητας του σταθμάρχη.

Γεραπετρίτης: «Το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε στη Λάρισα»

Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη τη μοιραία νύχτα -πέραν των προβλημάτων που έχουν έρθει στο φως με τις πρόωρες αποχωρήσεις σταθμαρχών από τη βάρδια τους- το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε απολύτως. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όλη εκείνη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης.

Ο σταθμάρχης που εργαζόταν τη νύχτα εκείνη επέλεξε να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση αντί αυτόματης χάραξης, με τα «κλειδιά» σε λάθος θέση. Στη συνέχεια, μολονότι η τηλεδιοίκηση καλύπτει 5,5 χιλιόμετρα από τη Λάρισα προς τον βορρά και επομένως ήταν δυνατό ο σταθμάρχης να διαπιστώσει το πρόβλημα, αυτό δεν έγινε.

Όπως σημειώνουν κυβερνητικές πηγές «η αυτόματη χάραξη, που θα μπορούσε να είχε αποτρέψει την τραγωδία, ήταν υποχρεωτική από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Πρόκειται για υποχρέωση την οποία επιβάλλει ο ίδιος ο ΟΣΕ  με ειδική εγκύκλιό του και αναφορά στον κανονισμό, στις 23.12.2022».

Στο συμπέρασμα που καταλήγουν από το Μέγαρο Μαξίμου είναι ότι οι δικλίδες ασφαλείας υπήρχαν, καθώς πέραν της πρόβλεψης για παρουσία περισσότερων σταθμαρχών έως αργά το βράδυ, υπήρχε και η υποχρέωση της αυτόματης χάραξης και η δυνατότητα ελέγχου της διαδρομής της επιβατικής αμαξοστοιχίας επί 5,5 χιλιόμετρα αφού άρχισε να κινείται στη γραμμή καθόδου. Δέκα λεπτά μετά την αποχώρηση από τη Λάρισα, ο πίνακας έδειχνε κίνηση στην αντίθετη τροχιά.

Απαντήσεις δίνει το Μέγαρο Μαξίμου και στην διαφοροποίηση από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τι ποσοστό ολοκλήρωσης της σύμβασης 717 παρέδωσε.

Η κυβέρνηση με έγγραφα επιχειρεί να βάλει τέλος στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι παρέδωσε το 68% της σύμβασης 717. Αποδεικνύεται ότι το 2016 παραδόθηκε το 32,69%, εκ του οποίου σχεδόν το μισό χρειάστηκε να φτιαχτεί ξανά μετά το 2019, καθότι διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν πιστοποιημένο από τον εγκεκριμένο οργανισμό. Έτσι σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου παραδόθηκε λειτουργικό μόλις το 18% του έργου.

Ακόμη στα αρνητικά των ενεργειών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προσθέτουν ότι καθυστέρησε να υπάρξει αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση για κάλυψη των κενών. Η Τεχνική Υπηρεσία του ΟΣΕ, ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2017, προειδοποιούσε την διοίκηση ότι άμεσα έπρεπε να υπογραφεί νέα συμπληρωματική σύμβαση. Από τον Σεπτέμβριο 2017 έως το 2019 δεν έγινε καμία απολύτως πράξη.

Η κυβέρνηση αποδομεί τη δήλωση Σπίρτζη ότι το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί εάν οι σιδηρόδρομοι λειτουργούσαν όπως λειτουργούσαν επί ΣΥΡΙΖΑ. Με έγγραφα τεκμηριώνει τις σοβαρές ελλείψεις στη λειτουργία της σύνδεσης Αθήνα – Θεσσαλονίκη που άφησε ως πολιτική κληρονομιά η κυβέρνηση Τσίπρα.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση η αλήθεια είναι ότι το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής που αντιστοιχεί στο 52%. Σήμερα τυπικά έχει παραδοθεί περίπου το 70%. «Άρα έως το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά 18%, από το 2016 έως το 2019 μηδέν και από το 2019 έως σήμερα επιπλέον 52%. Αυτό προκύπτει, πέραν πάσης αμφιβολίας, από τα δεδομένα» σημειώνουν κυβερνητικές πηγές.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση