06:43
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
06:43
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Οι ασυγκράτητες τιμές στα σούπερ μάρκετ οδηγούν σε παρεμβάσεις – Μικραίνουν τις συσκευασίες για να παραπλανούν τους καταναλωτές

Γυναίκα με καλάθι σε σούπερ μάρκετ / Φωτογραφία: Eurokinissi

Γυναίκα με καλάθι σε σούπερ μάρκετ / Φωτογραφία: Eurokinissi

27.01.2023
19:33
Τελευταία ενημέρωση: 28/01/2023 • 7:11
8 συμβουλές για να συγκρίνετε σωστά το κόστος των προϊόντων στο σούπερ μάρκετ

Με δοκιμασία για γερό στομάχι μοιάζει το τελευταίο διάστημα μια βόλτα στο σούπερ μάρκετ, καθώς ο πληθωρισμός έχει προκαλέσει έκρηξη τιμών οι οποίες σαφέστατα και δεν υποχωρούν με παρεμβάσεις όπως το καλάθι του νοικοκυριού.

Το γεγονός πως το καλάθι του νοικοκυριού δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά, αποτυπώνεται και σε έρευνα της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).

Η ένωση σημειώνει ότι η απογοήτευση των καταναλωτών γενικά για το μέτρο του καλαθιού συμπυκνώνεται και στην απάντηση που έδωσαν σχετικά με το πόσο ευχαριστημένοι είναι από τη χρήση του καλαθιού.

Να θυμίσουμε εδώ ότι και στις δημοσκοπήσεις οι πολίτες κρίνουν αρνητικά το καλάθι του νοικοκυριού, χαρακτηριστικά σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Rass το 69,7% να κρίνει πως δεν έχει αποδώσει και μόλις 20,8% να εκτιμά  πως αυτό συνέβαλε στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Μειώνουν τις συσκευασίες στα σούπερ μάρκετ

Αντίθετα, εκείνο που συμβαίνει σίγουρα είναι πως αλυσίδες σούπερ μάρκετ και εταιρείες φροντίζουν  να μειώνουν το προϊόν προσπαθώντας έτσι να δείξουν πως το πουλούν σε λογικές τιμές, όταν στην πραγματικότητα κάποιος αγοράζει μικρότερη ποσότητα για το ίδιο ή ακόμη και υψηλότερο αντίτιμο.

Το φαινόμενο αυτό έχει διαπιστωθεί πολλάκις το τελευταίο διάστημα γεγονός που οδήγησε – κάλλιο αργά παρά ποτέ – το υπουργείο Ανάπτυξης σε νέα μέτρα για την αντιμετώπισή του. Έτσι, τα καταστήματα θα υποχρεωθούν στο εξής να αναγράφουν με την ίδια γραμματοσειρά και την τιμή μονάδος (κιλό ή λίτρο) εκτός από την τιμή συσκευασίας, προκειμένου να γίνει πιο κατανοητή στους καταναλωτές η αξία τους.

Η λίστα με τα 50 προϊόντα του σούπερ μάρκετ για το καλάθι του νοικοκυριού
Καρότσι και ράφια σε σούπερ μάρκετ / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Την ίδια ώρα η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ προτρέπει τους πολίτες να ελέγχουν πάντα την τιμή κιλού και όχι την τελική τιμή, προκειμένου να μπορούν να συγκρίνουν σωστά τα προϊόντα. Από τη ΓΣΕΕ σημειώνουν επίσης πως έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς, έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας.

Δείτε πώς λειτουργεί αυτή η τρόπον τινά απάτη στα σούπερ μάρκετ στο ρεπορτάζ του MEGA:

Αλλάζει ο τρόπος αναγραφής των τιμών στα καρτελάκια των σούπερ μάρκετ

«Αυτό που θα διορθώσουμε, προς διευκόλυνση των καταναλωτών, είναι τα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, στα οποία θα αναγράφεται με την ίδια γραμματοσειρά η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή μονάδας όγκου».

Αυτό ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open υπενθυμίζοντας ότι σήμερα χρησιμοποιείται μικρότερη γραμματοσειρά για την τιμή ανά κιλό ή μονάδας όγκου.

Σούπερ μάρκετ
Σούπερ μάρκετ /Φωτογραφία: Eurokinissi

Ο αναπληρωτής υπουργός μεταξύ άλλων σημείωσε: «Ελέγχουμε την αισχροκέρδεια με περιορισμό του ποσοστού κέρδους. Δεν μπορούμε να βάλουμε διατίμηση στην αγορά, γιατί σε αυτή την περίπτωση μπορεί να παρατηρηθούν ελλείψεις στα ράφια. Ελέγχουμε πάντα για αισχροκέρδεια με αναγωγή στη τιμή μονάδος είτε δηλαδή στο κιλό ή το λίτρο».

«Αυτό που θα διορθώσουμε προς διευκόλυνση των καταναλωτών είναι τα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, στα οποία θα αναγράφεται με την ίδια γραμματοσειρά η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή μονάδας όγκου» συνεχίσει ο κ. Παπαθανάσης.

«Στόχος μας ήταν και είναι η προστασία των καταναλωτών και η στήριξη των συμπολιτών μας σε αυτή την κρίση ακρίβειας Πούτιν που ροκανίζει τα εισοδήματα όλων των συμπολιτών μας», κατέληξε.

Πώς θα κάνουμε τις πιο συμφέρουσες αγορές στα σούπερ μάρκετ

«Η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, με την τροποποίηση των επιλογών μας και κυρίως, με την ενημέρωσή μας για την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης».

Σούπερ Μάρκετ
Σούπερ Μάρκετ / Φωτογραφία: Eurokinissi

Αυτό σημειώνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, σε ανακοίνωσή της με την οποία υπογραμμίζει ορισμένες χρήσιμες συνήθειες για τους καταναλωτές, προκειμένου να μην πέφτουν θύματα εμπορικών πρακτικών. Συγκεκριμένα προτείνει τα εξής:

  1. Πριν από την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας και από την οποία δεν παρεκκλίνουμε.
  2. Αγοράζουμε τα προϊόντα που χρειαζόμαστε, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών.
  3. Ελέγχουμε αν υπάρχει, για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε, κάποια προσφορά.
  4. Αγοράζουμε το προϊόν στην ποσότητα που χρειαζόμαστε.
  5. Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς, έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας.
  6. Κάνουμε σύγκριση προϊόντων για την ποιότητα και την τιμή.
  7. Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις, και αυτό γιατί έχει συμβεί να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή να εμφανίζεται στην ταμειακή μηχανή.
  8. Ελέγχουμε την αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση