Quantcast
03:59
06/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
03:59
06/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Παρά τους πανηγυρισμούς Γεωργιάδη, το καλάθι του νοικοκυριού δεν πείθει τους πολίτες – Έρευνα του ΕΚΠΟΙΖΩ

O Άδωνις Γεωργιάδης για το «καλάθι του νοικοκυριού» / Φωτογραφία: Eurokinissi

O Άδωνις Γεωργιάδης για το «καλάθι του νοικοκυριού» / Φωτογραφία: Eurokinissi

26.01.2023
20:05
Τελευταία ενημέρωση: 26/01/2023 • 23:59
Ο καλάθι του νοικοκυριού φαίνεται ότι δεν έχει πείσει τους πολίτες, παρά τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης

Το καλάθι του νοικοκυριού δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά, σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), σε τυχαίο δείγμα 1.034 ατόμων, μέσω της ιστοσελίδας της και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, το διάστημα από 14 Δεκεμβρίου 2022 έως και 22 Ιανουαρίου 2023.

Επίσης από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το 79% των συμμετεχόντων δηλώνει πως έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά.

Να θυμίσουμε εδώ ότι και στις δημοσκοπήσεις οι πολίτες κρίνουν αρνητικά το καλάθι του νοικοκυριού, χαρακτηριστικά σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Rass το 69,7% να κρίνει πως δεν έχει αποδώσει και μόλις 20,8% να εκτιμά  πως αυτό συνέβαλε στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Ειδικότερα τα ευρήματα της έρευνας έχουν ως εξής:

  • Το 54,3% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι, ενώ όσοι δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67,7% απάντησε ότι λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει συνολικά ανήκουν στο καλάθι.
  • Το 58,7% αυτών που δεν αγοράζουν από το καλάθι δήλωσε ότι επιλέγει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές, το 39% απάντησε ότι βρίσκει πιο φθηνά προϊόντα από αυτά που περιλαμβάνονται σε αυτό, το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο καλάθι, ενώ το 19,5% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό.

Ελάχιστοι χρησιμοποιούν το καλάθι του νοικοκυριού

Η ένωση σημειώνει ότι η απογοήτευση των καταναλωτών γενικά για το μέτρο του καλαθιού συμπυκνώνεται και στην απάντηση που έδωσαν σχετικά με το πόσο ευχαριστημένοι είναι από τη χρήση του καλαθιού. Το 40,2% δήλωσε καθόλου, το 37% λίγο, ενώ πολύ ή πάρα πολύ δηλώνει μόλις το 12,7%.

Επιπλέον, χαρακτηρίζει αξιοσημείωτο ότι, την περίοδο των εορτών, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων της έρευνας (83,2%) δήλωσε πως δεν έκανε χρήση κανενός από τα εορταστικά καλάθια (καλάθι του ‘Αι- Βασίλη και εορταστικό).

Στην ερώτηση για τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, το 44,4% δήλωσαν ότι κάνουν έρευνα αγοράς κατά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Το 34% μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων, newsletter, ιστοσελίδα σούπερ μάρκετ, διαφημίσεις. Το 19, 8% δεν κάνει έρευνα αγοράς, ενώ μόλις το 1,5% ελέγχει μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.gov.gr.

Αναφορικά με το πρόβλημα της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά, όπως σημειώνεται, ενδεικτική είναι η απάντηση των συμμετεχόντων στην ερώτηση «σε τι ποσοστό εκτιμάτε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι», με το 74,5% να εκτιμά ότι αυτές έχουν αυξηθεί από 20 έως και πάνω από 50%.

Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 79% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά, γεγονός που επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα.

Σημαντικό επίσης εύρημα της έρευνας, όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, αποτελεί το γεγονός ότι, το 33,2% ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνεργοι, μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες, οικονομικά ασθενείς, άτομα με αναπηρία (ΑMEA), πολυμελείς οικογένειες, χρόνια ασθενείς, ανασφάλιστοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές), με το 21,6% να δηλώνει μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα έως 700 ευρώ.

Γεωργιάδης: Να προτιμάτε το «Καλάθι» για να κερδίζετε λεφτά και να πηγαίνουν οι τιμές κάτω

«Το Καλάθι του Νοικοκυριού, λειτουργεί και είναι φτιαγμένο για όλους μας για να κερδίζουμε χρήματα» τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης κατά την σημερινή επίσκεψή του σε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Market In» και «Μασούτης».

Ο υπουργός δήλωσε: «Βγαίνουν και φωνάζουν “αυξήσεις, αυξήσεις, αυξήσεις”. Ελάτε στα σούπερ μάρκετ μόνοι σας και δείτε με τα μάτια σας τα προϊόντα στο Καλάθι. Οι τιμές είναι όλες ίδιες και λίγες προς τα κάτω. Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» λειτουργεί και είναι φτιαγμένο για όλους μας για να κερδίζουμε χρήματα. Χρησιμοποιείστε τις αγορές σας έξυπνα για να ωθήσετε και τις υπόλοιπες βιομηχανίες να πάνε γρηγορότερα σε μειώσεις. Μειώσεις τιμών θα έρθουν τις επόμενες εβδομάδες, ήδη κάποιες έρχονται, αλλά αν στραφούμε όλοι γρηγορότερα προς το καλάθι, θα έρθουν μεγαλύτερες και γρηγορότερα. Σήμερα βρήκα γάλα ιδιωτικής ετικέτας 1,09. Θυμίζω ότι το γάλα ιδιωτικής ετικέτας την πρώτη εβδομάδα, πριν δηλαδή από 13 εβδομάδες το χαμηλότερο είχε 1,12, τώρα έχει 1,09. Βρήκαμε επώνυμο κοτόπουλο επώνυμο 2,95. Αυτό δεν υπήρχε πέρσι. Κάντε έξυπνες αγορές από το Καλάθι και όλα θα πάνε καλά».

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται για όλες τις τιμές από το κινητό τους τηλέφωνο μέσω του «e-Καταναλωτής», κι έτσι να επιλέγουν το σούπερ μάρκετ και τα προϊόντα που τους συμφέρει.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση