Quantcast
15:17
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
15:17
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Η ΕΕ επιβάλει νέο πλαφόν στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα – Στα 100 δολάρια το Diesel, στα 40 το μαζούτ

Αντλία ντίζελ σε χιονισμένο τοπίο / Φωτογραφία: Unsplash

Αντλία ντίζελ σε χιονισμένο τοπίο / Φωτογραφία: Unsplash

03.02.2023
20:20
Τελευταία ενημέρωση: 04/02/2023 • 9:37
Νέο διευρυμένο πλαφόν επιβάλουν οι «27» στην Ρωσία

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμφωνία για την επιβολή πλαφόν στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα, όπως ανακοίνωσε η σουηδική προεδρία με ανάρτησή της στο Twitter.

Οι πρεσβευτές των «27» ενέκριναν το πλαφόν, το οποίο αναμένεται ότι θα υιοθετηθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, αναφέρεται σε αυτήν την ανάρτηση εξ ονόματος των χωρών μελών της ΕΕ. Πρόκειται για μια «σημαντική συμφωνία που εντάσσεται στη συνεχιζόμενη απάντηση της ΕΕ και των εταίρων της στον ρωσικό πόλεμο κατά της Ουκρανίας», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με Ευρωπαίους διπλωμάτες, η τιμή που συμφωνήθηκε από τους πρεσβευτές είναι τα 100 δολάρια ανά βαρέλι για τα πετρελαϊκά προϊόντα υψηλής ποιότητας, όπως το ντίζελ και τα 45 δολάρια ανά βαρέλι για τα χαμηλής ποιότητας πετρελαϊκά καύσιμα, όπως το μαζούτ. Η πρόταση είναι να ισχύσουν οι τιμές αυτές από τις 5 Φεβρουαρίου.

Διευρύνεται το πλαφόν στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα

Τους τελευταίους δύο μήνες, η ΕΕ απαγόρευσε τις εισαγωγές ρωσικού αργού πετρελαίου, αλλά επέτρεψε την πώληση διυλισμένων προϊόντων. Το μπλοκ θα ενωθεί τώρα με τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο στην εφαρμογή ενός ευρύτερου εμπάργκο.

Η νέα απαγόρευση της ΕΕ θα ισχύει για οτιδήποτε παράγεται από ρωσικό αργό πετρέλαιο, λέει ο Richard Bronze, επικεφαλής γεωπολιτικής στην Energy Aspects, μια συμβουλευτική εταιρεία στο Λονδίνο.

Το πετρέλαιο είναι μια παγκόσμια αγορά, οπότε ο αντίκτυπος της τελευταίας απαγόρευσης πιθανότατα θα γίνει αισθητός πέρα από την Ευρώπη.

Ενώ το εμπάργκο αργού πετρελαίου και το ανώτατο όριο τιμών πετρελαίου που τέθηκε σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου πέρασαν χωρίς σημαντικές διαταραχές, η απαγόρευση των διυλισμένων καυσίμων -ιδίως του ντίζελ με την ευρεία βιομηχανική και οικιακή χρήση του- ώθησε την αγορά σε αβεβαιότητα εν μέσω ιστορικά χαμηλών αποθεμάτων ντίζελ στην Ευρώπη, σημειώνει σχετικό δημοσίευμα της DW.

Αυτά δεν είναι καλά νέα για τους καταναλωτές ή τις επιχειρήσεις στην Ευρώπη, η οποία ήδη παλεύει με μια αποδυναμωμένη οικονομία.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν αυτή η απαγόρευση, όπως και οι άλλες, θα έχει αντίκτυπο στον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία.

Από που θα αναπληρώσει τα καύσιμα η Ευρώπη

Η απαγόρευση άφησε στην ΕΕ ένα κενό περίπου 600.000 βαρελιών ντίζελ και συναφών προϊόντων πετρελαίου ανά ημέρα, ένα κενό που η ΕΕ σκοπεύει να καλύψει με αυξημένες προμήθειες από τη Μέση Ανατολή, την Ασία και τις ΗΠΑ. Με τη δική της ικανότητα διύλισης υπό πίεση, η ΕΕ έχει ήδη βασιστεί στις περιοχές αυτές τους τελευταίους μήνες για να καλύψει το έλλειμμα.

Η εξάρτηση αυτή είναι πιθανό να αυξηθεί με την έναρξη λειτουργίας μεγάλων διυλιστηρίων, όπως το εργοστάσιο Al-Zour στο Κουβέιτ και το διυλιστήριο Jazan στη Σαουδική Αραβία.

Επιπλέον, η Γερμανία έχει συνάψει συμφωνία με την Abu Dhabi National Oil Co των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με την οποία η πετρελαϊκή εταιρεία θα παρέχει 250.000 τόνους ντίζελ μηνιαίως το 2023.

Το μπλοκ θα μπορούσε επίσης να επωφεληθεί από το λεγόμενο πλύσιμο, στο πλαίσιο του οποίου το ρωσικό ντίζελ θα αναμιγνύεται με άλλα μη ρωσικά προϊόντα σε χώρες όπως η Τουρκία και θα επανεξάγεται πίσω στην Ευρώπη.

Τα καύσιμα μπορούν να φορτωθούν σε φορτία και να επανεξαχθούν σε άλλες περιοχές και χώρες. Είναι επίσης δυνατό να μεταφερθεί με φορτηγίδα σε άλλους τερματικούς σταθμούς εντός του ίδιου λιμανιού ή να κατευθυνθεί από τον ποταμό Ρήνο προς την Ελβετία, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Αυτό μπορεί να αποκρύψει την προέλευση του καυσίμου, σημειώνουν οι έμποροι που γνωρίζουν τις διαδρομές του πετρελαίου στην ΕΕ. Οι αγοραστές ζητούν ολοένα και περισσότερο διαβεβαιώσεις σχετικά με την προέλευση του αναμεμειγμένου πετρελαίου από τους χώρους αποθήκευσης για να λάβουν οι ίδιοι την απόφασή τους σχετικά με το αν μπορούν να το δεχτούν. Ωστόσο, η πλήρως ανιχνεύσιμη τεκμηρίωση της προέλευσης δεν είναι πάντα άμεσα διαθέσιμη σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν από την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση