Quantcast
00:57
02/02/2023
Greece

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
00:57
02/02/2023
Please set Weather API key before using this widget.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Πληθωρισμός: Αποκλιμάκωση στο 9,1% – Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Οκτώβριο

Πληθωρισμός: Αποκλιμάκωση στο 9,1% / Φωτογραφία: Eurokinissi

Πληθωρισμός: Αποκλιμάκωση στο 9,1% / Φωτογραφία: Eurokinissi

10.11.2022
12:19
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Τελευταία ενημέρωση: 10/11/2022 • 17:29
Τι αναφέρουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Σημαντική επιβράδυνση σημείωσε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο, καθώς σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), υποχώρησε στο 9,1% από 12% τον Σεπτέμβριο.

Υπενθυμίζεται ότι για τη μείωση του πληθωρισμού είχαν προϊδεάσει τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat πριν από δέκα ημέρες, σύμφωνα με τα οποία ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα αυξήθηκε τον Οκτώβριο 9,8% έναντι αύξησης 12,1% τον Σεπτέμβριο.

Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Οκτώβριο
Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Οκτώβριο

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ):

  • Ο γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ), σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2021, εμφάνισε αύξηση 9,1% (ετήσιος πληθωρισμός).
  • Ο γενικός ΔΤΚ, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2022, παρουσίασε μείωση 1,2% (μηνιαίος πληθωρισμός).
  • Ο μέσος ΔΤΚ στο 12μήνο Νοεμβρίου 2021 – Οκτωβρίου 2022, σημείωσε άνοδο 9,2%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο του 2022 ο ετήσιος πληθωρισμός είχε καθοριστεί στο 12%. Επομένως, προκύπτει σημαντική επιβράδυνση του κύματος ανατιμήσεων, η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις τιμές του ενεργειακού κλάδου.

Ειδικότερα, η επίδοση του 9,1% οφείλεται στις εξής μεταβολές:

  • 14,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 2,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 5,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 11,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 10,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 2,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 13,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 2,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 2,0% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 8,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 4,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Aκολουθήστε το thestandard.gr στο Google News για να ενημερώνεστε για όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις σε Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο thestandard.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση