Quantcast
12:11
24/02/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
12:11
24/02/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Πληθωρισμός: Αποκλιμάκωση στο 9,1% – Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Οκτώβριο

Πληθωρισμός: Αποκλιμάκωση στο 9,1% / Φωτογραφία: Eurokinissi

Πληθωρισμός: Αποκλιμάκωση στο 9,1% / Φωτογραφία: Eurokinissi

10.11.2022
12:19
Τελευταία ενημέρωση: 10/11/2022 • 17:29
Τι αναφέρουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Σημαντική επιβράδυνση σημείωσε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο, καθώς σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), υποχώρησε στο 9,1% από 12% τον Σεπτέμβριο.

Υπενθυμίζεται ότι για τη μείωση του πληθωρισμού είχαν προϊδεάσει τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat πριν από δέκα ημέρες, σύμφωνα με τα οποία ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα αυξήθηκε τον Οκτώβριο 9,8% έναντι αύξησης 12,1% τον Σεπτέμβριο.

Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Οκτώβριο
Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Οκτώβριο

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ):

  • Ο γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ), σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2021, εμφάνισε αύξηση 9,1% (ετήσιος πληθωρισμός).
  • Ο γενικός ΔΤΚ, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2022, παρουσίασε μείωση 1,2% (μηνιαίος πληθωρισμός).
  • Ο μέσος ΔΤΚ στο 12μήνο Νοεμβρίου 2021 – Οκτωβρίου 2022, σημείωσε άνοδο 9,2%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο του 2022 ο ετήσιος πληθωρισμός είχε καθοριστεί στο 12%. Επομένως, προκύπτει σημαντική επιβράδυνση του κύματος ανατιμήσεων, η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις τιμές του ενεργειακού κλάδου.

Ειδικότερα, η επίδοση του 9,1% οφείλεται στις εξής μεταβολές:

  • 14,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 2,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 5,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 11,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 10,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 2,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 13,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 2,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 2,0% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 8,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 4,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση