Quantcast
20:40
16/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
20:40
16/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Ανοίγει το Market Pass την Πέμπτη – Την Τετάρτη οι ανακοινώσεις για το «καλάθι της Σαρακοστής»

Διάδρομος σε σούπερ μάρκετ / Φωτογραφία: Unsplash

Διάδρομος σε σούπερ μάρκετ / Φωτογραφία: Unsplash

11.02.2023
14:22
Τελευταία ενημέρωση: 11/02/2023 • 20:16
Τι ισχύει για Market Pass και «καλάθι της Σαρακοστής»

Την ερχόμενη Πέμπτη (16/2) αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για την χορήγηση του Market Pass.

Όπως ανακοινώθηκε, δίνεται ενίσχυση ύψους 10% επί των αγορών νοικοκυριών που πληρούν τα κριτήρια ένταξης, σε σουπερμάρκετ, φούρνους, μίνι-μάρκετ, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, γαλακτοπωλεία και άλλα καταστήματα λιανικής τροφίμων.

Το μηνιαίο όριο αγορών ανά νοικοκυριό ανέρχεται σε 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, αυξανόμενο κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του και έως 1.000 ευρώ αγορές.

Τα ανωτέρα ποσά θα πιστώνονται μηνιαίως σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά σε καταστήματα λιανικού εμπορίου τροφίμων.

Σε περίπτωση που ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό τα ποσά καταβάλλονται ανά τρίμηνο και το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται στο 80% των ανωτέρω ποσών.

Την Τετάρτη οι ανακοινώσεις για το «καλάθι της Σαρακοστής»

Για το θέμα της ακρίβειας μίλησε στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 6» ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι οι τιμές στις λαϊκές αγορές είναι πολύ καλές ενώ σημείωσε ότι το κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» μειώθηκε μεσοσταθμικά κατά 17,8% από τότε που ξεκίνησε.

Είπε ότι οι ανακοινώσεις για το «καλάθι της Σαρακοστής» θα γίνουν την Τετάρτη και αναφέρθηκε στα προϊόντα που θα περιέχει. Ακόμα είπε ότι έρχεται έως τις 20 Φεβρουαρίου η κάρτα αγορών με τα πρώτα χρήματα να δίνονται τις πρώτες μέρες του Μαρτίου.

«Οι τιμές στις λαϊκές αγορές είναι πολύ καλές και μάλιστα δεν επηρεάστηκαν τόσο πολύ από το χιονιά. Επομένως, ας χρησιμοποιούμε τις λαϊκές αγορές. Και επειδή τώρα ο κ. Λεχουρίτης αναφέρθηκε και στα γαλακτοκομικά, θέλω να σας πω ότι αν χρησιμοποιήσουμε το καλάθι για να αγοράσουμε από το καλάθι το γάλα, το φρέσκο γάλα, μπορούμε να το βρούμε 1 ευρώ και 12 λεπτά. Και το γάλα μακράς διαρκείας 1 ευρώ και 9 λεπτά.

Επομένως ας χρησιμοποιήσουμε το “καλάθι” και εδώ πρέπει να σας πω ότι μεσοσταθμικά μειώθηκε το κόστος του “καλαθιού” κατά 17,8% από τότε που ξεκίνησε 15 εβδομάδες[…] Δεν είπα ότι εξαφανίζουμε την ακρίβεια για να είμαστε ειλικρινείς».

Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι το «καλάθι της Σαρακοστής» θα ανακοινωθεί την Τετάρτη με 4 – 5 προϊόντα. «Θα περιέχει τα λαδερά, ταραμοσαλάτα, χαλβά, αυτά τα οποία αγοράζουμε κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής. Πέτυχε κατά τη διάρκεια των εορτών.

Το κάνουμε τώρα για τη Σαρακοστή. Θα κρατήσει τις τιμές σταθερές. Σας λέω δείτε τις τιμές στο καλάθι, τρεισήμισι μήνες περίπου έχουν μείνει σταθερές. Ας αγοράζουμε από εκεί[…] Ας αγοράζουμε από το καλάθι που ούτως ή άλλως κρατάει σταθερές τιμές και μπορεί μία τετραμελής οικογένεια να έχει ένα όφελος 80 ευρώ τον μήνα συν 52 ευρώ που θα πάρει το 85% του πληθυσμού[…]

Επομένως έχουμε περίπου 132 ευρώ. Αυτό είναι ένα ανάχωμα. Δεν καλύπτει όλο το κύμα ακρίβειας[…]».

Ακόμα εξήγησε ότι ο έλεγχος γίνεται σε τιμή μονάδος, δηλαδή ανά λίτρο και ανά κιλό. «Γι’ αυτό λοιπόν και στη σήμανση πλέον στα ταμπελάκια που θα βλέπετε στα σούπερ μάρκετ θα βλέπετε και την τιμή του προϊόντος. Αν ας πούμε έχουμε το γιαούρτι 220 γραμμάρια, θα έχουμε και την αναγωγή σε κιλό ακριβώς για να μπορεί ο καταναλωτής να συγκρίνει κιλό με κιλό».

Πρόσθεσε ότι θα γίνει ανάρτηση της λίστας των προϊόντων και στον e- καταναλωτή ακριβώς για να βλέπουμε τις τιμές των προϊόντων και να επιλέγουμε τα προϊόντα «έτσι ώστε επιλέγοντας τα προϊόντα από το καλάθι δημιουργείται ο ανταγωνισμός και τώρα και τα επώνυμα θέλουν να μπούνε στο καλάθι γιατί ακριβώς έχουν χάσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς».



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση