Quantcast
07:39
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
07:39
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Συγκρατημένοι στις αγορές τους τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές – «Ανάσα» από το εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού

Βιτρίνα σε κατάστημα τα Χριστούγεννα /Φωτογραφία: Eurokinissi

Βιτρίνα σε κατάστημα τα Χριστούγεννα /Φωτογραφία: Eurokinissi

04.12.2022
09:08
Τελευταία ενημέρωση: 04/12/2022 • 14:36
Πληθωρισμός και ακρίβεια έχουν κάνει απλησίαστα τα Χριστούγεννα

Ο υψηλός πληθωρισμός και η αβεβαιότητα που προκάλεσαν παγκοσμίως οι γεωπολιτικές αναταραχές ωθούν τους καταναλωτές σε πιο συντηρητικές επιλογές τα Χριστούγεννα, με έρευνες να κάνουν λόγο για περιορισμό δαπανών σε δώρα, διασκέδαση και ταξίδια καθώς επίσης και αγορά φθηνότερων προϊόντων αλλά και λιγότερων τροφίμων για εορταστικά γεύματα, ώστε να αποφύγουν τη σπατάλη αυτή την εορταστική περίοδο.

Στο πλαίσιο αυτό, ανάσα στους καταναλωτές φιλοδοξεί να δώσει το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας το εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού στις 14 Δεκεμβρίου το οποίο θα είναι και διευρυμένο με νέα προϊόντα λόγω των αγορών για το Χριστουγεννιάτικο και το Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι. Στο εορταστικό καλάθι θα ενταχθούν επιπλέον είδη κρέατος καθώς επίσης και χριστουγεννιάτικα εδέσματα (όπως τσουρέκι, βασιλόπιτες κ.ά).

Παράλληλα, διερευνάται η δημιουργία ενός νέου καλαθιού παιχνιδιών, με περιορισμένη διάρκεια την περίοδο των εορτών, που θα περιλαμβάνει συγκεκριμένες ομάδες παιχνιδιών. Σε αυτό θα συμμετάσχουν αλυσίδες παιχνιδιών. Προϋπόθεση για τη νέα πρωτοβουλία είναι να βρεθεί η κατάλληλη φόρμουλα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ώστε να αποκλειστεί οποιοδήποτε ενδεχόμενο δημιουργίας στρεβλώσεων στην αγορά.

Προσεκτικές αγορές από τους καταναλωτές τα Χριστούγεννα

Πιο προσεκτικοί στις αγορές τους θα είναι οι καταναλωτές τα εφετινά Χριστούγεννα, εξαιτίας του αυξημένου κόστους ζωής επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες ΕΥ Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής παγκόσμιας έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index.

Ετοιμάζει καλάθι παιχνιδιών η κυβέρνηση
Χριστουγεννιάτικη βιτρίνα με παιχνίδια / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Το 89% δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα ή, πάντως, να μην αυξήσουν τις δαπάνες τους για τις οικογένειές τους αυτές τις γιορτές, ενώ το 37% των ερωτηθέντων θα αγοράσουν λιγότερα τρόφιμα για εορταστικά γεύματα, ώστε να αποφύγουν τη σπατάλη αυτή την εορταστική περίοδο.

Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Μαύρο, δεν προκαλεί έκπληξη στο σημερινό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, όπου το 92% και το 87% των ερωτηθέντων αντίστοιχα ανησυχούν για την οικονομία της χώρας τους και για τα προσωπικά τους οικονομικά.

Ωστόσο, μαζί με την οικονομική αβεβαιότητα, οι καταναλωτές αναφέρουν και τις περιβαλλοντικές τους ανησυχίες ως λόγο μείωσης της καταναλωτικής δαπάνης τα Χριστούγεννα. Είναι χαρακτηριστικό ότι 41% των ερωτώμενων δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν λιγότερα αγαθά για περιβαλλοντικούς λόγους.

Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ, το ποσοστό των καταναλωτών που κατά τις αγορές τους τοποθετούν πρώτα τον πλανήτη είναι πλέον το ίδιο (25%) με όσων προτάσσουν την προσιτή τιμή. «Βλέπουμε πολλά σημάδια ότι μια σημαντική μερίδα καταναλωτών μετακινείται προς πιο βιώσιμες καταναλωτικές επιλογές» δηλώνει ο κ.Μαύρος και συμπληρώνει ότι «αυτό πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη οι επιχειρήσεις».

Οι εορταστικές προτεραιότητες των καταναλωτών

Πώς θα συμπεριφερθούν την περίοδο των εορτών διερευνά και πρόσφατη μελέτη της NielsenIQ Consumer Insights «Unwrapping Europeans Holiday Outlook» στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 800 καταναλωτές στην Ελλάδα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αναμενόμενη δαπάνη εφέτος τα Χριστούγεννα είναι ίση ή μεγαλύτερη από πέρυσι. Το 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021.

ermou 15 1 2022 - Συγκρατημένοι στις αγορές τους τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές - «Ανάσα» από το εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού
Καταναλωτές κάνουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους στην οδό Ερμού / Φωτογραφία: Eurokinissi

Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες φέτος, ενώ σημειώνεται ότι το 15% των αγοραστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την ερχόμενη εορταστική περίοδο.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να εκμεταλλευτούν κάθε εκπτωτικό γεγονός, προκειμένου να κάνουν αγοράσουν εκ των προτέρων δώρα, ποτά αλλά και είδη διατροφής για τις εορτές. Τυρί (81%), φρέσκο κρέας (74%) και χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%) είναι οι τρεις ποιο συχνές κατηγορίες τροφίμων που οι καταναλωτές προγραμματίζουν να αγοράσουν τα Χριστούγεννα.

Ενώ ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) θα προστεθούν στο καλάθι. Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων :

25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελής μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).

Ανάμεσα στα Χριστουγεννιάτικα δώρα, οι Έλληνες καταναλωτές θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν κατά κύριο λόγο ρούχα / παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%). Προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) καθώς και δώρα που θα χαρίσουν «Εμπειρία» (27%) στους αγαπημένους βρίσκονται ψηλά στη λίστα αγορών.

Ποσοστό 71% των καταναλωτών θα επισκεφθούν το διαδίκτυο για να πάρουν ιδέες και να εμπνευστούν για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν. Το ηλεκτρονικό κατάστημα (69%) για τα προϊόντα τεχνολογίας θα επιλεχθεί ως κανάλι αγοράς σε μεγαλύτερο βαθμό από το φυσικό κατάστημα (52%).



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση