Λίγες ώρες έχουν μείνει για την έναρξη του Μουντιάλ 2022 στο Κατάρ και ήδη αρκετοί φίλαθλοι έχουν κάνει το ταξίδι για την αραβική χώρα, τους οποίους ωστόσο η διοργάνωση τους επιφύλαξε μια δυσάρεστη έκπληξη.
Συγκεκριμένα οι οι διοργανωτές του Μουντιάλ 2022 στο Κατάρ ανακοίνωσαν ότι απαγορεύεται η πώληση αλκοόλ έξω από τα γήπεδα!
Η ανακοίνωση έρχεται μετά τις έντονες πιέσεις που άσκησε η βασιλική οικογένεια του Κατάρ στη FIFA, μόλις 48 ώρες πριν από την έναρξη του τουρνουά.
Η συμφωνία της FIFA με το Κατάρ, που υφίστατο μέχρι σήμερα, προέβλεπε ότι μπύρες και άλλα αλκοολούχα ποτά θα μπορούσαν να πωλούνται έξω από τα γήπεδα, σε συγκεκριμένες ζώνες φιλάθλων, κάτι που πλέον δεν ισχύει.
Μουντιάλ: Τα προβλήματα που δημιουργεί η απόφαση για απαγόρευση πώλησης αλκοόλ
Η απόφαση των διοργανωτών είναι δεδομένο ότι θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στη FIFA και θα την οδηγήσει σε σύγκρουση με την Budweiser, έναν από τους μεγαλύτερους χορηγούς, με την οποία είχε υπογράψει συμφωνία 75 εκατομμυρίων δολαρίων.
Επίσης, θα εξοργίσει τους φιλάθλους που ήδη είναι ενοχλημένοι με τους περιορισμούς. Κυρίως όμως, σημειώνουν οι NYT, η εξέλιξη αυτή δείχνει πως η FIFA- που από την αρχή δέχεται σφοδρές επικρίσεις για την απόφασή της να αναθέσει το Παγκόσμιο Κύπελλο στο Κατάρ- ίσως δεν έχει πλέον τον πλήρη έλεγχο των αποφάσεων για τη διοργάνωση.
Ο επίσημος οδηγός για τους φιλάθλους ορίζει ότι οι κάτοχοι εισιτηρίων θα έχουν πρόσβαση σε «Budweiser, Budweiser Zero και Coca-Cola εντός της περιμέτρου του σταδίου» για τουλάχιστον τρεις ώρες πριν από τα ματς και μία ώρα μετά τη λήξη τους.
Η απαγόρευση της πώλησης αλκοόλ σε φιλάθλους στα στάδια- θα είναι διαθέσιμο στις πολυτελείς σουίτες που προορίζονται για τους αξιωματούχους της FIFA και για πλούσιους καλεσμένους- έρχεται μία εβδομάδα μετά την απόφαση να μετακινηθούν δεκάδες κόκκινες τέντες μπίρας, με το λογότυπο της Budweiser, στα οχτώ στάδια της διοργάνωσης, σε σημεία που είναι μακριά από τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν οι περισσότεροι φίλαθλοι.
Το αλκοόλ αποτελούσε θέμα από τη στιγμή που το Κατάρ ανέλαβε τη διοργάνωση, το 2010. Αν και είναι διαθέσιμο στη χώρα, οι πωλήσεις είναι υπό αυστηρό έλεγχο. Οι περισσότεροι επισκέπτες, ακόμη και πριν από το Μουντιάλ, μπορούσαν να αγοράσουν μπίρες και άλλα αλκοολούχα ποτά μόνο στα μπαρ πολυτελών ξενοδοχείων και σε ασυνήθιστα υψηλές τιμές.
Η ανακοίνωση της FIFA για την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ
https://twitter.com/fifamedia/status/1593563414596657158?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1593563414596657158%7Ctwgr%5E84e37c2f63eb547d665cda989c3bf789aae16fcd%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.iefimerida.gr%2Foembed%3Furl%3Dhttps3A2F2Ftwitter.com2Ffifamedia2Fstatus2F1593563414596657158provider%3Dtwitter
Η πρώτη αντίδραση της Budweiser που… διαγράφτηκε
Μόλις έγινε γνωστή η εξέλιξη αυτή, στον επίσημο λογαριασμό της Budweiser στο Twitter ανέβηκε μία ανάρτηση που ανέφερε: «Λοιπόν, αυτό είναι άβολο». Ωστόσο, δεν άντεξε για πολύ, καθώς λίγα λεπτά αργότερα διαγράφηκε…
Budweiser is the beer brand sponsoring the World Cup
Qatar just flipped and ruled that no beer is to be sold at the venues
This tweet (now deleted) seemed more than fair pic.twitter.com/YDb2ItHxEg
— Mihnea Miculescu (@Mihnea) November 18, 2022