Quantcast
22:51
16/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
22:51
16/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Είναι το ERTFLIX το μέλλον της δημόσιας τηλεόρασης; – Τα πρώτα στατιστικά στοιχεία μαρτυρούν πως «ναι»!

Το λογότυπο της πλατφόρμα του ERTFLIX

Το λογότυπο της πλατφόρμα του ERTFLIX

29.11.2022
19:15
Τελευταία ενημέρωση: 02/12/2022 • 23:26
Φαίνεται πως η ΕΡΤ βρήκε στην ERTFLIX το μέσο για να κάνει το αποφασιστικό βήμα στο μέλλον

Recently updated on December 2nd, 2022 at 11:26 pm

Το ραντεβού είχε οριστεί για τις 13.00 το μεσημέρι της Τρίτης στο ιστορικό κτίριο του Στούντιο Α, ένα από τα πρώτα τηλεοπτικά πλατό στην ιστορία της ΕΡΤ. Εκεί, σαν σε ποιητική σύνδεση του παρελθόντος με το μέλλον, ο νυν πρόεδρος της Δημόσιας Τηλεόρασης, Κωνσταντίνος Ζούλιας αποκάλυψε για πρώτη φορά στοιχεία τηλεθέασης για το ERTFLIX.

Ο κ. Ζούλιας κάθισε ιδιαίτερα ευτυχής σε ένα μικρό γραφείο στην άκρη της άδειας αίθουσας που εδώ και δέκα χρόνια μαράζωνε ως αποθήκη χαρτικών του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και ξεκίνησε να εξιστορεί τα γεγονότα ως τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας ERTFLIX.

Αξίζει να σημειώσουμε πως στην αίθουσα που βρέθηκε το The Standard γυρίζονταν πριν από πολλά χρόνια οι θρυλικές εκπομπές του Φρέντι Γερμανού, αλλά και της Ρίκας Βαγιάννη ως το 2013. Επιπλέον, όπως έγινε γνωστό, το στούντιο ανακαινίστηκε και εκεί θα γυριστεί το πρωτοχρονιάτικο σόου της δημόσιας τηλεόρασης με παρουσιαστή τον Σπύρο Παπαδόπουλο.

Το «καρφί» Ζούλια για τις επιδόσεις άλλων πλατφορμών

Πριν ξεκινήσει να παρουσιάζει τα πρώτα στοιχεία τηλεθέασης της ERTFLIX, έπειτα από δυο και πλέον χρόνια λειτουργίας, ο κ. Ζούλιας φρόντισε να αφήσει και την αιχμή του, στο μέγα θέμα της ημέρας, την κατάρρευση δηλαδή της επί πληρωμή πλατφόρμα του ANT1+. Χωρίς να κατανομάσει πρόσωπα και καταστάσεις ο πρόεδρος της ΕΡΤ σημείωσε με νόημα πως όταν φούντωσε η κίνηση στην πλατφόρμα της ΕΡΤ, εκείνη δεν κατέρρευσε.

Για να γυρίσουμε όμως στο δια ταύτα, η αλήθεια είναι πως όσο κι αν όλοι έχουμε διευκολυνθεί τα τελευταία χρόνια από τις υπηρεσίες της ψηφιακής πλατφόρμας, ένα πέπλο μυστηρίου κάλυπτε την επίδοση του ERTFLIX εκεί έξω.

Αυτό θέλησε να ξεδιαλύνει η ΕΡΤ και ο κ. Ζούλιας που παρουσιάσει ιδιαίτερα ικανοποιημένος τα αποτελέσματα των τελευταίων ημερών. Δύο εκατομμύρια προβολές την εβδομάδα, 295.000 κάθε μέρα, και μόνο τον Οκτώβριο η πλατφόρμα δέχθηκε 9.7 εκατομμύρια επισκέψεις!

Τελικά πόσοι παρακολουθούν ERTFLIX

Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί και γίνονται ακόμη πιο ενδιαφέροντες αν του συγκρίνει κανείς με τα ποσοστά τηλεθέασης που καταγράφουν οι τρεις τηλεοπτικοί σταθμοί της ΕΡΤ σύμφωνα με τη Nielsen. Τα τρία κανάλια της ΕΡΤ (ΕΡΤ1,2,3) έχουν συνολικά -βάσει της Νielsen- μια μέση τηλεθέαση που στο λεγόμενο μερίδιο αντιστοιχεί στο 9% με 10% της συνολικής τηλεθέασης.

Το ποσοστό αυτό αναλογεί μεσοσταθμικά σε περίπου 200.000 τηλεθεατές κάθε ημέρα. Σε αυτούς λοιπόν, έρχονται να προστεθούν άλλες 295.000 ημερήσιες επισκέψεις στο ΕRTFLIX. Όπως εξήγησε ο κ. Ζούλιας, αυτό σημαίνει πρακτικά πως η θέαση των προγραμμάτων της ΕΡΤ υπεδιπλασιάζεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας.

Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα είναι η πληροφορία για τον τρόπο με τον οποίο οι θεατές επιλέγουν να δουν ERTFLIX. Φαίνεται λοιπόν πως σε ποσοστό 66% η χρήση της εφαρμογής γίνεται από υπολογιστές, κινητά και tablet και μόλις ένα 34% παρακολουθεί τα προγράμματα της πλατφόρμας από την τηλεόραση.

Σε αριθμούς από τις 2 εκ. επισκέψεις που δέχεται κάθε εβδομάδα το ERTFLIX μόνον οι 700.000 γίνονται μέσα από την τηλεόραση. Οι «υπόλοιπες» 1,3 εκ. γίνονται μέσα από άλλες συσκευές και δεν είχαν καταγραφεί ποτέ έως τώρα.

Από ποια μέσα παρακολουθούν ERTFLIX οι χρήστες
Από ποια μέσα παρακολουθούν ERTFLIX οι χρήστες

Λογικό φαίνεται επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, το γεγονός πως οι χρήστες παρακολουθούν πιο μαζικά προγράμματα στην πλατφόρμα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Συγκεκριμένα, το Σαββατοκύριακο η αύξηση των επισκέψεων στο ERTFLIX αυξάνεται κατά 38,5% ενώ στον ίδιο πίνακα εμφανίζεται φέτος και μια απροσδόκητα αύξηση τις Τρίτες.

Πώς διαρθρώνεται η θέαση στα προγράματα του ERTFLIX
Πώς διαρθρώνεται η θέαση στα προγράματα του ERTFLIX

Η εξήγηση είναι απλή. Η πιο δημοφιλής φέτος σειρά της ΕΡΤ, το «Kάνε ότι κοιμάσαι» προβάλλεται κάθε Δευτέρα βράδυ και η επόμενη μέρα είναι αυτοί που πολλοί επιλέγουν να παρακολουθήσουν τα νέα της επεισόδια.

Τι προσφέρει η πλατφόρμα στην ΕΡΤ

Όλα ακούγονται ειδυλλιακά και η αλήθεια είναι πως οι σειρές της ΕΡΤ έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις, όπως αποδεικνύεται και από την ανταπόκριση στα social media. Εντυπώσεις που δεν αποτυπώνονται η αλήθεια είναι στους πίνακες τηλεθέασης.

Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας της Nielsen, που παρέθεσε ο κ. Ζούλιας, ο απόηχος των παραγωγών αυτών κάθε άλλο παρά κίβδηλος είναι. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε πως ο πρόεδρος της ΕΡΤ τόνισε δύο φορές πως στόχος της δημόσιας τηλεόρασης – και ορθώς θα σημειώσουμε εμείς – δεν είναι αποκλειστικά τα νούμερα τηλεθέασης. Η ΕΡΤ δεν ζει από τα διαφημιστικά έσοδα, οπότε σκοπός της και ρόλος της είναι να προσφέρει ποιοτικό περιεχόμενο, αντάξιο του ανταποδοτικού τέλους που καταβάλουμε όλοι.

Ως γνωστόν, από την αρχή της τηλεοπτικής σεζόν η Nielsen έδωσε για πρώτη φορά τη δυνατότητα στα κανάλια της μέτρησης ετεροχρονισμένης θέασης των προγραμμάτων τους για τις 7 πρώτες μέρες από την ημέρα προβολής τους. Σ’ αυτό το ανακοινώσιμο top 10 της Nielsen για 9 εβδομάδες από τις 13/9-7/11, οι έξι σειρές στις δέκα είναι παραγωγές της ΕΡΤ. Είναι ενδιαφέρον πως στην πεντάδα των εκπομπών, περιλαμβάνεται και το αστυνομικό θρίλερ του ANT1, «Παγιδευμένοι», μια ακόμη σειρά που παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική, η οποία δεν αποτυπώνεται απόλυτα στους πίνακες τηλεθέασης.

Ποιες σειρές παρουσίασαν μεγαλύτερη αύξηση θέασης ετεροχρονισμένα
Ποιες σειρές παρουσίασαν μεγαλύτερη αύξηση θέασης ετεροχρονισμένα

Ωστόσο, ακόμη και αυτή η μεγάλη αύξηση που καταγράφεται της τάξης του 20% ή 30% αφορά μόνον στις τηλεοράσεις και όχι στους υπολογιστές, στα κινητά τηλέφωνα και στα τάμπλετ. Αν κάποιος δεν παρακολουθεί ετεροχρονισμένα από την τηλεόραση, δεν προσμετράται σ’ αυτό στο ποσοστό του 32%.

Όπως τόνισε η πρόεδρος της ΕΡΤ, τα 9 διπλά επεισόδια του «Κάνε ότι κοιμάσαι» που προβλήθηκαν σ’ αυτό το διάστημα δέχθηκαν περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια επισκέψεις και ακολουθεί το «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» με 1,4 εκ., τα «Καλύτερά μας χρόνια» με 1,1 εκ., «Τα Νούμερα» με 840.000 προβολές, η «Φλόγα και άνεμος», η «Νύχτα του Αυγούστου» με περισσότερες από 500.000 προβολές.

Το μέλλον της τηλεόρασης;

Όπως ανέφερε καταληκτικά ο πρόεδρος της ΕΡΤ, «η σημερινή παρουσίαση εκτός από αποκαλυπτική για την επιτυχία του ΕΡΤFLIX πρέπει να μας προβληματίσει όλους σε σχέση με τον τρόπο που αποτυπώνονται σήμερα οι περιβόητες μετρήσεις τηλεθέασης».

«Είναι πλέον προφανές ότι αυτές οι μετρήσεις έχουν από τις συνθήκες πια ξεπεραστεί, καθώς αποτυπώνουν τις συνήθειες ενός μέρους μόνον των τηλεθεατών, όταν εκατοντάδες χιλιάδες προτιμούν πλέον να βλέπουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι κατ’ ανάγκην από την τηλεόραση» συμπλήρωσε.

Ο κ. Ζούλιας έριξε μάλιστα και το «τυράκι», σημειώνοντας πως σύντομα το ERTFLIX θα έχει τις δικές του ανεξάρτητες παραγωγές, ενώ έδωσε και την είδηση: «η επόμενη σειρά μυθοπλασίας της ΕΡΤ, το “Βραχιόλι της Φωτιάς”, θα ανέβει πρώτα στο ΕRTFLIX και μετά θα μεταδοθεί στην ΕΡΤ1».



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση