Quantcast
01:28
29/03/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
01:28
29/03/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Τραγωδία στα Τέμπη: Νέα έρευνα για εκτροχιασμό τρένου το 2017 με 3 νεκρούς ζητά ο Ντογιάκος – Ποινικές ευθύνες σε παράγοντες του ΟΣΕ

Εκτροχιασμένο βαγόνι, μετά την τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Εκτροχιασμένο βαγόνι, μετά την τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

07.03.2023
17:12
Τελευταία ενημέρωση: 07/03/2023 • 23:07
Ανοίγει η δικαστική έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη, αναζητώντας τις χρόνιες παθογένειες των σιδηροδρόμων

Τη δικογραφία που είχε σχηματιστεί για τον εκτροχιασμό τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017 με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τρία άτομα ανάμεσά τους και ο ένας μηχανοδηγός του τρένου, ζητεί σύμφωνα με πληροφορίες ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος στα πλαίσια της έρευνας για την τραγωδία στα Τέμπη.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες που μεταφέρει το Law And Order, ο εισαγγελέας του Ανωτάτου Ποινικού Δικαστηρίου ζητεί τη συγκεκριμένη δικογραφία προκειμένου να τη μελετήσει και αν χρειαστεί να ανοίξει νέα έρευνα για την υπόθεση αυτή, υπό το φως των νέων δεδομένων μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Να σημειωθεί ότι για το δυστύχημα αυτό είχε παραπεμφθεί σε δίκη ο δεύτερος μηχανοδηγός του τρένου που επέζησε με το δικαστήριο, ωστόσο, που τον δίκασε έχει εκδώσει αθωωτική απόφαση.

Η αυτοκινητάμαξα Σειράς 520 (AEG DE IC-2000N) που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις 13 Μαΐου 2017, και μετέφερε συνολικά 78 άτομα (5 άτομα στο πλήρωμα και 73 επιβάτες), εκτροχιάστηκε στις 21:45, 200 μέτρα από τον σιδηροδρομικό σταθμό Άδενδρου Θεσσαλονίκης και προσέκρουσε σε σπίτι που βρισκόταν κοντά στις ράγες του τρένου.

Παρόμοιες αστοχίες και προειδοποιήσεις για τους σιδηροδρόμους και το 2017

Αφορμή για την κίνηση αυτή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου αποτέλεσαν, κατά πληροφορίες, πρόσφατα δημοσιεύματα στα οποία αναφέρεται ότι και τότε είχαν γίνει παρόμοιες καταγγελίες για ευθύνες σχετικά με την κατάσταση εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, οι οποίες όμως δεν είχαν διερευνηθεί.

Πλέον όμως αυτού του αιτήματος προς την εισαγγελία Εφετών Θεσσαλονίκης, ο κ. Ντογιάκος ζήτησε να διερευνηθεί και το ζήτημα της διαρροής του κειμένου της απολογίας του σταθμάρχη ο οποίος και έχει προφυλακιστεί για την τραγωδία των Τεμπών.

Σε εξέλιξη η ανακριτική έρευνα στη Λάρισα

Την ίδια στιγμή σε εξέλιξη βρίσκεται η ανακριτική έρευνα στη Λάρισα για την αναζήτηση των υπευθύνων για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να συγκληθεί και η Ολομέλεια Εφετών προκειμένου να αποφασίσει για τον ορισμό – εφέτη ανακριτή που θα αναλάβει τη δικογραφία.

Υπενθυμίζεται πως το αίτημα για σύγκληση της Ολομέλειας Εφετών υπέβαλλε ο προϊστάμενος της εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως οι δικαστικές έρευνες αναμένεται να στραφούν στην αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ που τοποθέτησαν τον συγκεκριμένο σταθμάρχη στη θέση του χωρίς να διαθέτει τα προσόντα, αλλά και άλλων προσώπων που είχαν εμπλοκή στην υπόθεση.

Δεν αποκλείεται μάλιστα να ξεκινήσει στην Αθήνα και άλλη έρευνα για τη διερεύνηση ενδεχόμενου καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των έργων ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Να σημειωθεί ότι ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος μελετά την επιστολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την οποία ζητείται η αναβάθμιση των ερευνών. Νωρίτερα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου με νέα παραγγελία του προς τον επικεφαλής της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας ζητάει την σε βάθος διερεύνηση, προς κάθε κατεύθυνση, την άμεση συγκέντρωση όλων των αποδείξεων για την τραγωδία στα Τέμπη.

Έρευνα της οικονομικής εισαγγελίας για τα Τέμπη

Παράλληλα, η οικονομική εισαγγελία ερευνά συμβάσεις που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για τρεις έρευνες τις οποίες ο επικεφαλής της οικονομικής εισαγγελίας Χρήστος Μπαρδάκης ανέθεσε σε διαφορετικούς εισαγγελείς. Στο επίκεντρο των ερευνών αυτών βρίσκεται τυχόν διάπραξη του αδικήματος της απιστίας σε βάρος του δημοσίου.

Οι έρευνες της η οικονομική εισαγγελίας αφορούν: Την σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα, Αχαρνές, Λιόσια, Κόρινθος, την σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Αχαρνές –Τιθορέα, την σύμβαση του 2013 επίσης για το κομμάτι Τιθορέα- Δομοκός και τέλος τη σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς- Αθήνα.

Τέλος, υπό έρευνα βρίσκεται και η περιβόητη σύμβαση 717. Η δικογραφία που είχε σχηματιστεί αρχικά για την υπόθεση αυτή είχε τεθεί στο αρχείο το 2021.

Ωστόσο, το 2022 ο σχετικός φάκελος ανασύρθηκε από το αρχείο καθώς προέκυψαν νεότερα στοιχεία τα οποία έθεσε υπόψη της οικονομικής εισαγγελίας η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία ως και σήμερα ερευνά σκέλος της υπόθεσης αυτής σχετικά με την διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση