13:58
17/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
13:58
17/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Τραγωδία στα Τέμπη: «Πιο ασφαλή τα τρένα το 2012 από το 2023» – Aπίστευτη παραδοχή από σύμβουλο διοίκησης του ΟΣΕ

Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

02.03.2023
15:58
Τελευταία ενημέρωση: 02/03/2023 • 21:12
Σοκαριστική παραδοχή μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Mετά τη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία που έχει σημειωθεί ποτέ στην Ελλάδα, στα Τέμπη, ένα στέλεχος του ΟΣΕ εμφανίστηκε και μίλησε σήμερα, Πέμπτη (2/3) στους τηλεοπτικούς σταθμούς θέλοντας να απαντήσει στις επικρίσεις που δέχεται ο Οργανισμός.

Ειδικότερα, ο σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, μίλησε για τους λόγους για τους οποίους υπολειτουργεί στη χώρα μας η τηλεδιοίκηση, αναφέρθηκε στα κρίσιμα λάθη που έκανε ο σταθμάρχης στη Λάρισα και επισήμανε τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός Σιδηρόδρομος.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στην εκπομπή του ΣΚΑΪ «Αταίριαστοι», ο κ. Τερεζάκης προσπάθησε να δώσει τη δική του εξήγηση για την τραγωδία με τις δύο αμαξοστοιχίες, επιρρίπτοντας την ευθύνη στον σταθμάρχη στη Λάρισα, αλλά και στην ελλιπή τηλεδιοίκηση.

«Για 5,5χλμ μετά τη Λάρισα, θα μπορούσε να είχε δει ότι είναι δύο τρένα σε μια γραμμή»

«Για 5,5χλμ μετά τη Λάρισα, θα μπορούσε να είχε δει ότι είναι δύο τρένα σε μια γραμμή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ και εξήγησε για ποιο λόγο δεν έχουν ακόμη εγκατασταθεί οι φωτεινοί σηματοδότες ενώ έχουν αγοραστεί εδώ και τόσα χρόνια.

Όπως τόνισε, «μέχρι το 2010, 2011, 2012 υπήρχε τηλεδιοίκηση στον ΟΣΕ από το Κιάτο μέχρι το αεροδρόμιο και από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα. Σταδιακά, από το 2010 και μετά, έπεσε το σύστημα για διάφορους λόγους και δεν επανήλθε. Υπήρξαν μειώσεις προσωπικού, ενώ υποφέρουμε και πάρα πολύ από τις κλοπές των καλωδίων. Εκ πρώτης όψεως μπορούμε να πούμε ότι όταν πέφτει η τηλεδιοίκηση, μειώνεται και η ασφάλεια».

Είναι χαρακτηριστικό πως στην ερώτηση του δημοσιογράφου του ΣΚΑΙ, Χρήστου Κούτρα, αναφορικά με το αν τα τρένα ήταν πιο ασφαλή το 2010 (που υπήρχε επαρκής τηλεδιοίκηση) από τώρα, το 2023, η απάντηση του συμβούλου διοίκησης του ΟΣΕ ήταν θετική. «Αφού τότε υπήρχε τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, ναι είναι λογικό», ανέφερε.

Και συνέχισε: «Αλλά και πάλι, ακόμη και χωρίς αυτά, υπάρχουν πρωτόκολλα που αν τηρούνται δεν τίθεται θέμα να οδηγηθούμε σε τέτοια τραγικά δυστυχήματα. Η Λάρισα έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν τον σταθμό και σε κάποια μετά τον σταθμό, έχουμε φωτοσήματα κλπ που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το τρένο σε όλη του τη διαδρομή, είναι θέμα που ερευνάται από τον ανακριτή και τους εμπειρογνώμονες.

Για 5,5χλμ αφού έφυγε από τη Λάρισα, θα μπορούσε να είχε δει ότι έβαλε το τρένο σε λάθος γραμμή και να το σταματήσει.  Μέχρι να πάει στη Λάρισα, είχε περάσει έναν χρόνο εκπαίδευση, αλλά δεν είχε άλλη προϋπηρεσία ως σταθμάρχης. Ήταν στην Λάρισα περίπου έναν μήνα και για ένα διάστημα ήταν μαζί με άλλον σταθμάρχη στην βάρδια. Ο μηχανοδηγός οφείλει να ακούει ότι του πει ο σταθμάρχης. Θα μπορούσε να ζητήσει μια επιπλέον διευκρίνιση αλλά δεν είναι υποχρέωση του μηχανοδηγού. Δεν είναι στο πρωτόκολλο αυτό. Η συνομιλία είναι ανοιχτή και τους άκουγε και ο σταθμάρχης στο Λιτόχωρο. Αλλά δεν ειπώθηκε στη συνομιλία ότι πάει ανάποδα, σε γραμμή καθόδου. Επίσης δεν υπήρχε τηλεγράφημα ότι υπάρχει κίνηση σε μονή γραμμή λόγω έργων»


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση