Quantcast
10:39
06/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
10:39
06/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Τέμπη: Σηκώνει το γάντι κατά κυβέρνησης η ΡΑΣ – «Είχαμε ενημερώσει το υπουργείο ότι υπάρχει κίνδυνος, όλοι γνώριζαν» (βίντεο)

Μπαλόνι στις ράγες στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Μπαλόνι στις ράγες στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

24.03.2023
23:30
Τελευταία ενημέρωση: 25/03/2023 • 12:38
H πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, τονίζει ότι είχε ενημερώσει το υπουργείο για τους κινδύνους, πριν από το ατύχημα στα Τέμπη

Απαντήσεις ζητούν οι συγγενείς των δεκάδων θεμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, με την πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου, να υποστηρίζει ότι άπαντες γνώριζαν για την κατάσταση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, ανάμεσά τους και το υπουργείο Μεταφορών και ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Μιλώντας στην τηλεόραση του Kontra24, η Πρόεδρος της ΡΑΣ κατήγγειλε πως όλοι γνώριζαν την κατάσταση στον σιδηρόδρομο. διότι επανειλημμένα είχαν προειδοποιηθεί εγγράφως και περιέγραψε το πώς έμειναν αναπάντητες οι επιστολές που είχαν κοινοποιηθεί στο υπουργείο Μεταφορών.

Πρόκειται ουσιαστικά για έμμεση απάντηση στην κυβέρνηση, η οποία κατηγορεί την πρόεδρο πως είναι κομματικά διορισμένη στη θέση της από τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και στον ίδιο τον πρωθυπουργό που άφησε αιχμές κατά της ΡΑΣ για τον ρόλο τους πριν το δυστύχημα.

Όπως τόνισε, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε προειδοποιήσει έγκαιρα για τους κινδύνους και τα ζητήματα ασφαλείας ενώ η ίδια παρουσίασε έγγραφα που είχαν αποσταλεί και κοινοποιηθεί στην πολιτική ηγεσία.

Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνεται επιστολή της 13ης Δεκεμβρίου του 2021 με τίτλο «Συστάσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων» και με παραλήπτες τόσο τους ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΣΤΑΣΥ, όσο και στα γραφεία του τότε υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, του υφυπουργού και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, αλλά και του Γενικού Διευθυντή Μεταφορών του Υπουργείου.

Η επιστολή 4 μέρες πριν την τραγωδία

Η τελευταία έγγραφη ενέργεια της ΡΑΣ ήρθε μόλις 4 ημέρες πριν την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών με αίτημα ενημέρωσης για το προσωπικό του ΟΣΕ και το κατά πόσο λήφθηκαν ή πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, μετά τα τελευταία περιστατικά εκτροχιασμών.

Η κ. Τσιαπαρίκου επεσήμανε ότι οι διαδικασίες από την ΡΑΣ είχαν γίνει, και «εμείς δεν θα μπορούσαμε να μη δώσουμε την έγκριση ασφαλείας στον ΟΣΕ εφόσον όλες αυτές οι διαδικασίες είναι καταγεγραμμένες. Από την ώρα που καταγράφονται, είναι δέσμευση του ΟΣΕ να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα να ελέγχει τους κινδύνους ασφάλειας και αν συμμορφώνεται πλήρως με τις νομοθετικές διατάξεις».

«Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε την έγκριση ασφάλεια και από εκείνη την ώρα ο ΟΣΕ επωμίζεται την ευθύνη για αυτά που περιγράφονται» εξήγησε και πρόσθεσε πως στη συνέχεια η ΡΑΣ συνεχίζει με εποπτείες και τακτικούς ελέγχους για τους κινδύνους που εντοπίζονται από την προηγούμενη χρονιά, που ωστόσο είναι έλεγχοι «ποιοτικοί και δειγματοληπτικοί, δεν είναι ποσοτικοί».

Η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου
Η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου / Φωτογραφία: Eurokinissi

«Ο ίδιος ο ΟΣΕ πρέπει να αναλαμβάνει μέτρα και στο τέλος υπάρχει η ΡΑΣ που βάσει κινδύνων καταρτίζει ένα ετήσιο πρόγραμμα δειγματοληπτικών ελέγχων, περίπου έναν τον μήνα» όπως εξήγησε.

«Πάντα όταν είχαμε υπόνοια ότι υπάρχει κάποιος κίνδυνος ενημερώναμε και το κοινοποιούσαμε και στο υπουργείο. Έχω μαζί μου σειρά εγγράφων στα οποία χτυπάμε τα καμπανάκια για τα οποία κατηγορηθήκαμε ότι ερχόμαστε εκ των υστέρων να τα χτυπήσουμε. Από το 2018 το κάναμε με όλες τις διοικήσεις ΟΣΕ» συνέχισε.

«Λέγαμε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρούμε την αύξηση της συχνότητας ατυχημάτων και εφιστούμε την προσοχή σας για την τήρηση των κανόνων και των διαδικασιών. Αυτό το έγγραφο είναι κοινοποιημένο, όχι μόνο στη διοίκηση του ΟΣΕ, αλλά και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» κατέληξε η πρόεδρος της ΡΑΣ.

«Όλοι γνώριζαν την κατάσταση στον σιδηρόδρομο»

Σχετικά με το αν υιοθετήθηκαν οι συστάσεις της ΡΑΣ από τον ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η κα Τσιαπαρίκου , είπε πως «εκ του αποτελέσματος φαίνεται πως όχι».

Ανέφερε επίσης ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο δημοσιοποιήθηκε η έκθεση για το 2021, στην οποία καταγράφονταν «πάρα πολύ αυξημένα συμβάντα και ατυχήματα» και έγινε συνάντηση της ίδιας με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών.

«Τα προβλήματα είναι γνωστά, δεν τα ανακαλύψαμε εμείς. Δεν χρειαζόταν να χτυπήσουμε καμπανάκια, ήταν όλοι γνώστες και της κακής κατάστασης του δικτύου και της δυσκολίας συντήρησης του δικτύου και της έλλειψης προσωπικού και πάντα προσπαθούσαμε πυροσβεστικά να εντοπίζουμε τους κινδύνους και να προειδοποιούμε. Αυτά τα έχουμε πει και δημόσια», όπως τόνισε.

Αντίθετα, για τον παραιτηθέντα υπουργό Κ. Καραμανλή είπε ότι δεν υπήρξε ποτέ συνάντηση, καθώς «όταν ανέλαβε το υπουργείο είχα ενημερώσει ότι είμαστε στη διάθεσή του», αλλά «δεν με κάλεσε ποτέ».

«Όλοι γνώριζαν την κατάσταση στον σιδηρόδρομο. Όλοι τη γνώριζαν. Θεωρώ ότι και ο ίδιος ο διευθύνων του ΟΣΕ είχε μεταφέρει την κατάσταση και έκανε προσπάθειες. Μας είχε μεταφερθεί ότι έχει αλλάξει το προσωπικό και αναζητά χρηματοδότηση και προσωπικό» επέμεινε η κυρία Τσιαπαρίκου.

«Σχεδόν κάθε μέρα υπήρχε ένα συμβάν για το οποίο εμείς πρέπει να στείλουμε μία επιστολή. Συστάσεις για τις διαβάσεις, εκτροχιασμούς, αλλαγές τροχιάς κ.α”» είπε.

«Ελέγχεται από τον ΣΥΡΙΖΑ η ΡΑΣ», λέει η ΝΔ

Η ΝΔ είχε εξαπολύσει επίθεση στη ΡΑΣ και στην Ιωάννα Τσιαπαρίκου μετά το πόρισμά που είχε εκδώσει και με το οποίο υποστήριζε ότι «ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν είχε εκπαιδευτεί σωστά».

«Πρόκειται για την Αρχή, που αντί να λειτουργεί ανεξάρτητα, τη χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ εντελώς κομματικά. Με πρόταση Σπίρτζη, παρά τις έντονες αντιρρήσεις της Βουλής, τοποθέτησαν στη θέση της Προέδρου, πρόσωπο που δεν είχε απολύτως καμία σχέση με τον σιδηρόδρομο», υποστήριζε με ανακοίνωσή της η ΝΔ.

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην πρόσφατη συνέντευξή του στον Σταύρο Θεοδωράκη άφησε επίσης αιχμές κατά της ρυθμιστικής Αρχής.

«Οι γραμμές είναι δικές μας. Η ανάπτυξη των γραμμών είναι πάλι δικιά μας. Τα τρένα είναι των Ιταλών και προσέξτε υπάρχει το κράτος και υπάρχει και ένας Ρυθμιστής. Μην ξεχνάμε τον Ρυθμιστή! Ο Ρυθμιστής έχει τη δουλειά να ελέγχει όλους τους εποπτευόμενους, να βαράει καμπανάκια, θα δούμε αν τον έκανε αυτόν τον ρόλο του» έλεγε.

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού προκάλεσαν την αντίδραση της προέδρου της ΡΑΣ Ιωάννας Τσιαπαρίκου, η οποία με ανάρτησή της έκανε λόγο για «διασυρμό, ψέματα και δολοφονία χαρακτήρων».

Τονίζοντας, ότι «η απόφαση της ΡΑΣ και εμού προσωπικά να σεβαστούμε το θεσμικό ρόλο μιας ανεξάρτητης Αρχής και να εργαζόμαστε όπως επιτάσσει η νομοθεσία έχει εκληφθεί ως αδυναμία και ένδειξη ενοχής», παραθέτει ένα ένα τα ψέματα που έχουν διατυπωθεί στη δημόσια σφαίρα, με σκοπό να λάμψει η αλήθεια.

Τι κάνει η ΡΑΣ

Η αρμοδιότητα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων σε σχέση με το προσωπικό κρίσιμων καθηκόντων αφορά στην προετοιμασία και τη διενέργεια των εξετάσεων των υποψηφίων μηχανοδηγών. Η ΡΑΣ εκδίδει την ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης.

Οι μηχανοδηγοί μετά την απόκτηση άδειας αυτής, λαμβάνουν επίσης πιστοποιητικό στο οποίο αναγράφεται το τροχαίο υλικό και η υποδομή (σιδηροδρομική διαδρομή) που επιτρέπεται να μηχανοδηγούν. Το πιστοποιητικό αυτό εκδίδεται από την εκάστοτε σιδηροδρομική επιχείρηση και τηρείται ενεργό υπ’ ευθύνη της.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση