Quantcast
01:21
30/03/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
01:21
30/03/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Τέμπη: Μαζικές καταγγελίες για οργανωμένο πλιάτσικο και δολιοφθορές στον ΟΣΕ – Η κατάσταση στον σιδηρόδρομο μετά την τραγωδία

Τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ / Φωτογραφία: Eurokinissi

26.03.2023
11:08
Τελευταία ενημέρωση: 26/03/2023 • 17:39
Στον «αέρα» παραμένουν γραμμές του σιδηροδρόμου μετά και τα όσα έγιναν στα Τέμπη

Σε κακό επίπεδο φαίνεται πως είναι το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μετά και το δυστύχημα που σημειώθηκε στα Τέμπη μετά και τη μετωπική σύγκρουση του Intercity 62 με την εμπορική αμαξοστοιχία.

Όπως αναφέρεται όλο αυτό το διάστημα χωρίς τη λειτουργία των τρένων φαίνεται πως την εκμεταλλεύτηκαν διάφοροι επιτήδειοι και έκαναν πλιάτσικο. Μάλιστα, εργαζόμενοι του ΟΣΕ καταγγέλλουν στη εφημερίδα «Το Βήμα» ότι οι λεηλασίες είχαν ξεκινήσει ήδη από τις δοκιμαστικές διαδρομές επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου.

Ανάμεσα στους στόχους των αγνώστων είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, παλιές ράγες, συστήματα πέδησης, φρένα, συνδετήρες και αντίβαρα.

Εικόνα από το τρένο στα Τέμπη
Εικόνα από το τρένο στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Όπως καταγγέλλει ο Νίκος Μοδιώτης, εκπρόσωπος της εταιρείας PETROLMAK από τις 15 μέχρι και τις 20 Μαρτίου, άγνωστοι έκλεψαν εξαρτήματα από 15 βαγόνια που ήταν σταθμευμένα στο κέντρο διαλογής στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα στις 18 Μαρτίου οι υπεύθυνες εταιρείες για τα σταθμευμένα βαγόνια ανακάλυψαν τρύπα στον μαντρότοιχο του κέντρου διαλογής από όπου εικάζεται ότι βγήκαν τα υλικά.

Καταγγελίες για απόπειρα δολιοφθοράς στο δίκτυο τις τελευταίες ημέρες έρχονται και από την περιοχή του Ασπροπύργου, ενώ η εικόνα από όπου διέρχεται ο προαστιακός, ειδικά στο ρεύμα προς Πελοπόννησο, είναι αποκαρδιωτική, καθώς υπάρχουν χωματερές δίπλα στις ράγες.

«Πετάνε μπάζα για να μην τα πάνε στη χωματερή, καίνε αυτοκίνητα και τα αφήνουν δίπλα στις γραμμές. Είναι τόσο δύσκολο να βάλουν περίφραξη σε αυτό το κομμάτι του δικτύου;», ανέφερε ο Γιώργος Ιωάννου, δημοτικός υπάλληλος στον τομέα της καθαριότητας Ασπροπύργου.

Τρένο του ΟΣΕ
Τρένο του ΟΣΕ / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Στον «αέρα» τα δρομολόγια

Στον «αέρα» συνεχίζουν να παραμένουν γραμμές του σιδηροδρόμου μετά και τα όσα έγιναν στα Τέμπη με τη μετωπική σύγκρουση του επιβατικού τρένου με την εμπορική αμαξοστοιχία, καθώς οι μηχανοδηγοί προειδοποιούν ότι υπάρχει πρόβλημα μεταξύ στην επικοινωνία των σηράγγων μεταξύ Τεμπών και Πλαταμώνα.

Μάλιστα, στον «αέρα» δε βρίσκεται μόνο η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπου και σημειώθηκε η τραγωδία, αλλά και άλλα δρομολόγια, όπως το Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο το οποίο θα ξεκινούσε πάλι την ερχόμενη Δευτέρα.

Τρένο σε δρομολόγιο του ΟΣΕ
Τρένο σε δρομολόγιο του ΟΣΕ / Φωτογραφία: Eurokinissi

Όσον αφορά, ειδικότερα, στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, την οποία και εκτελούν τα Intercity της Hellenic Train, της εταιρείας δηλαδή που έχει στη διάθεσή της τους συρμούς οι μηχανοδηγοί αρνούνται να κάτσουν στις θέσεις τους, καθώς καταγγέλλουν ότι υπάρχουν  προβλήματα στο σύστημα επικοινωνίας. Προκειμένου να επαναλειτουργήσουν τα δρομολόγια πρέπει να πάρουν τη σχετική έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία και θα διακρίνει ότι όλα λειτουργούν σωστά προκειμένου να μπουν τα τρένα στην πορεία τους.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες του Open, την ερχόμενη Δευτέρα, βάσει του αρχικού σχεδιασμού, ήταν προγραμματισμένο να επαναλειτουργήσουν τα δρομολόγια του προαστιακού Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο, αλλά με βάση τις αυτοψίες που έχουν γίνει στο δίκτυο έχει προκύψει ότι οι σήραγγες βρίσκονται σε αρκετά κακή κατάσταση, καθώς και δεν έχουν ολοκληρωθεί πλήρως τα έργα αποκατάστασης. Αρκετά από τα τούνελ είναι χωρίς φωτισμό, χωρίς πυρασφάλεια και χωρίς εξαερισμό ενώ χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της σήραγγας στην «Κακιά Σκάλα».

Το συγκεκριμένο τούνελ έχει μήκος 2,5 χιλιομέτρων και όπως φαίνεται δεν έχουν γίνει τα έργα αποκατάστασης και σε αυτές τις σήραγγες θα κληθούν, αν ισχύει και ο βασικός σχεδιασμός, να περάσουν οι επιβατικές αμαξοστοιχίες στις οποίες και θα επιβαίνουν αρκετοί άνθρωποι.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση