Quantcast
01:38
06/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
01:38
06/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Τέμπη: Καταθέτουν και άλλοι συμβασιούχοι σταθμάρχες για τις βάρδιες – Οι υπερασπιστικές τους γραμμές (βίντεο)

Πυροσβέστης σε αναζήτηση επιζώντων μετά την τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Πυροσβέστης σε αναζήτηση επιζώντων μετά την τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

27.03.2023
15:04
Τελευταία ενημέρωση: 27/03/2023 • 19:50
Καταθέτουν και άλλοι άλλοι συμβασιούχοι σταθμάρχες για τις βάρδιες, μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Καταθέτουν στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή το μεσημέρι της Δευτέρας (27/3) δύο συμβασιούχοι σταθμάρχες της Λάρισας, κατόπιν αιτήματός του πρώτου αλλά και της υπεράσπισης του συμβασιούχου σταθμάρχη που είχε την απογευματινή βάρδια στο σταθμό, τη μέρα που συνέβη η πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Να θυμίσουμε ότι ο σταθμάρχης που είχε την απογευματινή βάρδια στο σταθμό, τη μέρα που συνέβη η πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, απολογείται σήμερα.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ ο δικαστικός λειτουργός θέλει να έχει την πλήρη εικόνα του πώς γινόταν στην πράξη η οργάνωση των βαρδιών και για το αν υπήρχε η προφορική συμφωνία με τον προϊστάμενο για 8ωρο καθώς δεν υπήρχε δυνατότητα υπερωριών, όπως αναφέρεται στο απολογητικό υπόμνημα του συμβασιούχου σταθμάρχη, έτσι αυτήν την ώρα καταθέτει μια συμβασιούχος και κατόπιν θα περάσει το κατώφλι του ανακριτή και άλλος ένας συμβασιούχος.

Κατόπιν καλείται να απολογηθεί ο συμβασιούχος σταθμάρχης που ήταν βάρδια την 28η Φεβρουαρίου, ημέρα του δυστυχήματος.

Τραγωδία στα Τέμπη: Τι θα ισχυριστεί ο συμβασιούχος σταθμάρχης

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα ισχυριστεί ενώπιον του Εφέτη Ανακριτή ότι:

Η εργασία που παρείχε στον ΟΣΕ ήταν 40 ωρών εβδομαδιαίως, 5 ημέρων εβδομαδιαίως, 8 ωρών ημερησίως. Αν και περιγραφόταν ως σύμβαση ανεξάρτητων υπηρεσιών, επρόκειτο για σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αφού τελούσε υπό τις οδηγίες προϊστάμενων.

Αναμένεται να υποστηρίξει επίσης ότι:

Ένας μόνιμος επικεφαλής σταθμάρχης, ο αρχαιότερος, παραδίδει την βάρδια, ένας μόνιμος παραλαμβάνει. Ο ενισχυτικός δεν υπογράφει, δεν παραδίδει.

Ο έτερος σταθμάρχης, ο οποίος είναι και μόνιμος υπάλληλος του ΟΣΕ, πρόκειται να εμφανιστεί ενώπιον του ανακριτή την Τρίτη 28 Μαρτίου. Παράλληλα την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να απολογηθεί και ο επιθεωρητής Κυκλοφορίας.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι εμπλεκόμενοι κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Οι υπερασπιστικές τους γραμμές

Σε ότι αφορά τη δικογραφία, νέα στοιχεία έχουν προστεθεί τα οποία προέκυψαν από καταθέσεις συνδικαλιστών της Hellenic Train και του ΟΣΕ, όπως και το πολυσέλιδο πόρισμα των επιθεωρητών της Αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και την πορεία της επίμαχης σύμβασης 717, το οποίο υπογράφεται από δύο ελεγκτές και συντάχθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2021.

Η υπογραφή σύμβασης ήταν στις 26/9/2014 και όριζε ολοκλήρωση μέσα 2 χρόνια -24 μήνες-, μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου 2016.

7 τμηματικές προθεσμίες, ως σταθμοί ενδιάμεσου ελέγχου της προόδου του έργου. Εδώ υπάρχουν και 8 παρατάσεις για την τελική ημερομηνία παράδοσης και για τμηματικές προθεσμίες.

Συμπέρασμα επιθεωρητών:

  • Ο προϊστάμενος διεύθυνσης έργων και οι επιβλέποντες μηχανικοί, δεν μερίμνησαν για την εμπρόθεσμη επανυποβολή από τον ανάδοχο των επί μέρους μελετών και για την εμπρόθεσμη έγκριση τους.
  • Παρέλειψαν να τηρήσουν την υποχρεωτική προθεσμία εγκρίσεως των μελετών αυτών
  • Δεν μερίμνησαν για την τήρηση των εφαρμογής του Συστήματος Σηματοδότησης με ηλεκτρονόμους.
  • Δεν προέβησαν σε περαιτέρω ενέργειες κατά του Αναδόχου για καθυστέρηση υλοποίησης του αρχικού χρονοδιαγράμματος.

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνας και Λάρισας, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως «σφάλματα στη δημοπράτηση οδήγησαν στην υποχρέωση αντικατάστασης παρωχημένου και μη ασφαλούς εξοπλισμού τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση και η συμβατότητα του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο».

Τέλος, το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει, όπως αναφέρεται στην έκθεση, την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους.

Για την ΟΣΕ ΑΕ:

  • να μεριμνά για την έγκαιρη έκδοση των αδειών εργασίας προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη υλοποίηση των εκτελούμενων έργων σιδηροδρομικού δικτύου αρμόδιότητας του.
  • να μεριμνά για την επαρκή στελέχωση σε προσωπικό των σταθμών της (όπως σταθμάρχες , κλειδούχοι, τεχνίτες γραμμής), προκειμένου να λειτουργεί για την ασφάλεια και την αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών της.

Πρότεινε μάλιστα ότι το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση τους.

Εν τω μεταξύ, η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου θα καθυστερήσει. Οπότε στις 27 Μαρτίου δεν θα επανεκκινήσουν τα δρομολόγια του προαστιακού από Αθήνα προς Κιάτο και Αίγιο, αλλά ούτε και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα, που έχουν διακοπεί προσωρινά.

 



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση