16:09
19/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
16:09
19/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Τραγωδία στα Τέμπη: «Η ευθύνη του σταθμάρχη καλύπτει ένα μικρό μέρος των εγκληματικών ελλείψεων», δηλώνει ο δικηγόρος του

Το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη / Φωτογραφία: EUROKINISSI

06.03.2023
13:11
Τελευταία ενημέρωση: 06/03/2023 • 17:33
Τι αναφέρει ο συνήγορος του Σταθμάρχη για την τραγωδία στα Τέμπη

«H δική του ευθύνη, στο μέτρο που υπάρχει, καλύπτει ένα μικρό μόνο μέρος του όλου φάσματος εγκληματικών ελλείψεων, λαθών και παραλείψεων που συνδέονται με το τραγικό αυτό δυστύχημα στα Τέμπη», αναφέρει σε δήλωση του ο καθηγητής Νομικής Αριστοτέλης Χαραλαμπάκης που μαζί με τους δύο συναδέλφους του δικηγόρους της Λάρισας έχει αναλάβει την υπεράσπιση του σταθμάρχη.

Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις έρευνες της ανάκρισης, της Εισαγγελίας αλλά και των λοιπών αρμοδίων οργάνων σχετικά με τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος, αναφέρει ο κ. Χαραλαμπάκης.

Τι αναφέρει ο συνήγορος του Σταθμάρχη

«Από τους συναδέλφους μου δικηγόρους Λάρισας κ. Στ. Παντζαρτζίδη και κ. Φ. Κωστούλη ζητήθηκε η συνδρομή μου στην υπεράσπιση του σταθμάρχη Λάρισας κ. Σαμαρά, κυρίως λόγω της ανάγκης αντιμετώπισης σοβαρών νομικών ζητημάτων που άπτονται της  υπόθεσης.

Οι ασφυκτικές προθεσμίες που θέτει ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας για την απολογία του κατηγορουμένου στα επ’ αυτοφώρω καταλαμβανόμενα κακουργήματα, όπως το προκείμενο, είναι προφανές ότι δεν αφήνουν αρκετό χρόνο για την οργάνωση μιας πλήρους και τεκμηριωμένης υπεράσπισης. Εξάλλου, την παρούσα στιγμή τα στοιχεία της δικογραφίας είναι ακόμα ισχνότατα.

Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις έρευνες της ανάκρισης, της Εισαγγελίας αλλά και των λοιπών αρμοδίων οργάνων σχετικά με τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος αλλά κυρίως και με τις σοβαρές, όπως έχει ήδη καταδειχθεί, παθογένειες του συστήματος σε  υποδομές, οργάνωση και λειτουργία που είναι δύσκολο να γίνουν αποδεκτές από την ελληνική κοινωνία για ένα ευρωπαϊκό κράτος του 21ου αιώνα.

Όπως θα διαπιστώσατε ήδη ο κ. Σαμαράς τόσο κατά την προανακριτική του κατάθεση όσο και κατά την απολογία του δεν ακολούθησε κάποια επιτηδευμένη υπερασπιστική γραμμή, αλλά με αυθορμητισμό, ευθύτητα και συναίσθηση της ευθύνης του απάντησε με  ευκρίνεια και ειλικρίνεια σε όλες τις ερωτήσεις. Είναι προφανές ότι η δική του ευθύνη,  στο μέτρο που υπάρχει, καλύπτει ένα μικρό μόνο μέρος του όλου φάσματος εγκληματικών ελλείψεων, λαθών και παραλείψεων που συνδέονται με το τραγικό αυτό  δυστύχημα. Αυτά όμως θα αναδειχθούν τις επόμενες ημέρες μέσα από τις σχετικές  έρευνες».

Τραγωδία στα Τέμπη: Κατεπείγουσα έρευνα για την αναρρωτική άδεια του προϊστάμενου του σταθμάρχη στη Λάρισα

Με εντολή του Υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη ζητήθηκε κατεπείγουσα έρευνα για να εξετασθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις που χορηγήθηκε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το τραγικό δυστύχημα στον προϊστάμενο του σταθμάρχη που τον τοποθέτησε στη βάρδια προκειμένου να αναζητηθούν άμεσα ευθύνες από τους γιατρούς που τη χορήγησαν.

Ο συγκεκριμένος προϊστάμενος ήταν αυτός που τοποθέτησε στη βάρδια τον 59χρονο. Η κατεπείγουσα έρευνα διατάχθηκε προκειμένου να αναζητηθούν άμεσα ευθύνες από τους γιατρούς που τη χορήγησαν. Παράλληλα δόθηκε εντολή να τεθούν σε αργία όσοι προκύψει ότι εμπλέκονται.

Υπενθυμίζεται ότι τις προηγούμενες ημέρες, με σπασμένη από τη συγκίνηση φωνή και συγκλονισμένος από το ανθρώπινο δράμα μιλώντας στην ΕΡΤ ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών κατήγγειλε ότι αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης των τρένων δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα.

«Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μία αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία», σχολίασε ο συνταξιούχος μηχανικός.

Μιλώντας για την επίμαχη αμαξοστοιχία δήλωσε ότι μπορούσε να φύγει από τη Λάρισα από τη γραμμή καθόδου και να φτάσει μέχρι τους Νέους Πόρους.

Σχολιάζοντας τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα που έκανε κατά δήλωσή του το μοιραίο λάθος, εκτίμησε ότι ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί στον σταθμάρχη.

Αναφερόμενος στον «φουκαρά σταθμάρχη» που δεν είχε μεγάλη εμπειρία και στον οποίο «θα τα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουρίδης τόνισε:

«Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».

Όπως είπε ο σταθμάρχης που έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του, ήταν μόνο ένα μήνα στο συγκεκριμένο πόστο. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση