Quantcast
09:56
02/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
09:56
02/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

«Έγινε τράκα» δήλωνε ο σταθμάρχης λίγο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη – Ηχητικά Ντοκουμέντα το βράδυ της τραγωδίας

Ο 59χρονος σταθμάρχης που συνελήφθη μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Ο 59χρονος σταθμάρχης που συνελήφθη μετά την τραγωδία στα Τέμπη

07.03.2023
20:27
Τελευταία ενημέρωση: 08/03/2023 • 11:51
Νέα ηχητικά ντοκουμέντα το βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη δείχνουν πως ο σταθμάρχης δεν είχε συνείδηση του λάθους που έκανε

Τηλεφωνικές συνομιλίες με συναδέλφους του, λίγο πριν, αλλά και τα πρώτα λεπτά μετά την σφοδρή σύγκρουση στα Τέμπη είχε ο 59χρονος σταθμάρχης. Τα ηχητικά ντοκουμέντα που έρχονται σήμερα στο φως δείχνουν πως ο κατηγορούμενος δεν είχε ιδέα του λάθους και επέμενε πως έβαλε το επιβατικό τρένο στις ράγες ανόδου.

Ο 59χρονος συλληφθείς, που βαρύνεται με κακουργηματικές πράξεις, κατέθεσε από τις 14:00 της Κυριακής και για πολλές ώρες, πριν γίνει γνωστό πως αποφασίστηκε η προφυλάκισή του, με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα. Τα ηχητικά ντοκουμέντα έφερε στο φως η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και αναμετάδωσε λίγο αργότερα ο τηλεοπτικός σταθμός MEGA.

Ο 59χρονος σταθμάρχης που συνελήφθη μετά την τραγωδία στα Τέμπη
Ο 59χρονος σταθμάρχης που συνελήφθη μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Στις 23.05 της Τρίτης 28/2 η σταθμάρχης των Νέων Πόρων – του επόμενου σταθμού μετά τη Λάρισα – επικοινωνεί με τον Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος ήταν από αρκετή ώρα πριν ο μοναδικός σταθμάρχης στον συγκεκριμένο σταθμό.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η αμαξοστοιχία Intercity 62 θα πλησίαζε στη Θεσσαλονίκη, αλλά ένα τεχνικό πρόβλημα την καθυστέρησε στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου.

Χωρίς τίποτε να προμηνύει την καταστροφή που θα ερχόταν λίγο αργότερα, ο κατηγορούμενος ενημερώνει την συνάδελφό του – που λίγο νωρίτερα του είχε πει ότι είχε αναχωρήσει από τους Νέους Πόρους η εμπορική αμαξοστοιχία – ότι εκείνη τη στιγμή «διώχνει το 62».

«Έλα, τώρα σου διώχνω το “62”» ακούγεται λέει ο σταθμάρχης.

Η συνομιλία τρία λεπτά μετά τη σύγκρουση των τρένων

Στις 23.24, τρία λεπτά μετά από τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων, ο σταθμάρχης ενημερώνεται από την Αθήνα ότι υπάρχει πρόβλημα στο δίκτυο της ηλεκτροδότησης των τρένων – προφανώς ως αποτέλεσμα της τραγωδίας που μόλις είχε συντελεστεί.

Στις 23.27, ο ρυθμιστής επικοινωνεί και πάλι με τη Λάρισα για το πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση, χωρίς να γνωρίζει το παραμικρό για την σύγκρουση των δύο τρένων. «Βασίλη υπάρχει κανένα πρόβλημα;» ακούγεται να λέει σταθμάρχης από την Αθήνα.

Στις 23.41, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει ενημέρωση από την Πυροσβεστική ότι υπάρχει σύγκρουση δύο τρένων. Καλεί τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος – όπως λέει στην αρχή της συνομιλίας έχει και αυτός ενημέρωση, αλλά προφανώς έχει μείνει στις δύο αρχικές εκδοχές, είτε ότι μία νταλίκα έπεσε πάνω στο τρένο από τον ανισόπεδο κόμβο, είτε ότι εκτροχιάστηκε η εμπορική αμαξοστοιχία.

Το σημείο όπου συγκρούστηκαν τα δύο τρένα στα Τέμπη
Το σημείο όπου συγκρούστηκαν τα δύο τρένα στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τον ρωτά αν «έδιωξε» το τρένο από την άνοδο. «Εσένα σου έδειχνε άνοδο ότι έδειχνε το τρένο» λέει ο σταθμάρχης της Αθήνας. Ο σταθμάρχης αναφωνεί «αμάν», ενώ ήδη γνωρίζει ότι υπάρχει δυστύχημα και διαβεβαιώνει ότι το τρένο έφυγε από την γραμμή της ανόδου.

«Δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω πώς έχει γίνει το συμβάν. Δεν θυμάμαι τι έγινε. Εγώ είχα δει στον πίνακα ότι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Αυτό που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισα στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα», φέρεται να είπε ο ίδιος άνθρωπος μετά κατά την απολογία του.

«Έγινε τράκα»! Ο Σταθμάρχης δεν έχει ιδέα της σοβαρότητας του δυστυχήματος

Έξι λεπτά αργότερα, στις 23.47, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας επικοινωνεί και πάλι με τον σταθμάρχη, του επισημαίνει ότι η σύγκρουση έχει γίνει στην περιοχή του Ευαγγελισμού και ρωτά και πάλι τον Σαμαρά από ποια γραμμή έδιωξε το Ιntercity. Εκείνος επιμένει ότι το είχε στην γραμμή της ανόδου, αλλά εμφανώς εκνευρισμένος για πρώτη φορά αρχίζει να λέει ότι εκείνη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά.

«Έγινε τράκα. Από εδώ έφυγε στη γραμμή ανόδου, τώρα τι έγινε με τα κλειδιά σήμερα δεν ξέρω τι γίνεται. Πώς πήγαν εκεί πέρα αυτοί δεν ξέρω, ότι και να σου πω είναι ψέμματα» είπε επίσης ο σταθμάρχης.

«Από άνοδο τους έστειλα, τώρα τι έγινε με τα κλειδιά» συνέχισε ο σταθμάρχης επιμένοντας πως έβαλε σωστά το τρένο.

έφυγε από άνοδο, τώρα τι έγινε και μπήκε στην κάθοδο, δεν ξέρω

Στις 23.57, ο ρυθμιστής ρωτά και πάλι τον σταθμάρχη από ποια γραμμή «έδιωξε» την επιβατική αμαξοστοιχία – και εκείνος αρχίζει να λέει ότι όλη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά και τις αλλαγές, ενώ ήταν στη νυκτερινή βάρδια.

Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

«Σήμερα είδες που σου είπα ότι είχα πρόβλημα με τα κλειδιά. Εγώ […] έφυγε από άνοδο, τώρα τι έγινε και μπήκε στην κάθοδο, δεν ξέρω» ακούγεται να λέει. Φαίνεται να μην ήθελε να αποδεχθεί το μοιραίο λάθος του, το οποίο οδήγησε το επιβατικό τρένο σε πορεία σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία.

Δεν ξέρω, Ελένη, δεν ξέρω, ό,τι και να σου πω θα σου πω ψέματα

Στις 00.06, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων επικοινωνεί σοκαρισμένη με τον Σαμαρά και με οργή που ελάχιστα κρύβει τον ρωτά «γιατί» έγινε η σύγκρουση. «Δεν ξέρω, Ελένη, δεν ξέρω, ό,τι και να σου πω θα σου πω ψέματα», απαντά εκείνος.

«Βασίλη τι έχει συμβεί;» ρωτά εκείνη έντρομη, με τον κατηγορούμενο να δηλώνει άγνοια για τους λόγους που συνέβη το μοιραίο δυστύχημα.

Ο σταθμάρχης επέμενε πως είχε βάλει σωστά το τρένο

Στις 00.21, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας επανέρχεται και ρωτά τον Σαμαρά: Εσένα άνοδο σου έδειχνε, σωστά; Ναι, απαντά ο σταθμάρχης.

«Αυτό που θυμάμαι είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία τη γραμμή καθόδου για Θεσσαλονίκη» δήλωσε στις Αρχές κατά την απολογία του ο σταθμάρχης.

Όσον αφορά στο τι συνέβη με το κλειδί στον πίνακα ελέγχου, στο οποίο αναφέρεται  και στα ηχητικά ντοκουμέντα και το κατά πόσο το γύρισε, ο 59χρονος φαίνεται πως είπε στην ανακρίτρια ότι έχει «κενό μνήμης για το κλειδί».



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση