Quantcast
07:54
25/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
07:54
25/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Πτώση Phantom: «Είδα μια έκρηξη, φωτιά μέσα στη θάλασσα», είπε ο κυβερνήτης του δεύτερου F-4 – «Μπαίνει» και υποβρύχιο στις έρευνες

Έρευνες στο σημείο της πτώσης του F-4 στην Ανδραβίδα / Φωτογραφία: Eurokinissi

Έρευνες στο σημείο της πτώσης του F-4 στην Ανδραβίδα / Φωτογραφία: Eurokinissi

31.01.2023
12:32
Τελευταία ενημέρωση: 31/01/2023 • 17:57
Τα πρώτα λόγια του κυβερνήτη του άλλου Phantom όταν προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας

Για έκρηξη και φωτιά στη θάλασσα μίλησε ο κυβερνήτης του άλλου Phantom F-4 το οποίο πετούσε σε ζεύγος με το μοιραίο αεροσκάφος, που κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή στην Ανδραβίδα με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο υποσμηναγός Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας και να αγνοείται ακόμα ο κυβερνήτης, Ευστάθιος Τσιτλακίδης.

Σύμφωνα με όσα μετέδωσε το STAR τα πρώτα λόγια του κυβερνήτη του άλλου Phantom όταν προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας ήταν τα εξής: «Στη διάρκεια μιας παρατεταμένης στροφής κι ενώ πετούσαμε σε ύψος 300 ποδών περίπου, γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα».

Η άσκηση που πραγματοποιούσε το ζεύγος των μαχητικών, ήταν μια δύσκολη άσκηση χαμηλών τακτικών στροφών, που συνήθως γίνεται σε ύψος ως 100 μέτρων. Στην άσκηση αυτή με τις πτήσεις και τους ελιγμούς σε χαμηλό υψόμετρο, οι πιλότοι των αεροσκαφών προσπαθούν να αποφύγουν τα εχθρικά ραντάρ.

Συνεχίζονται οι έρευνες στο σημείο που κατέπεσε το Phantom

Συνεχίζονται σήμερα οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μαχητικού αεροσκάφους F-4 της Πολεμικής Αεροπορίας που συνετρίβη, χθες, σε θαλάσσια περιοχή ανοιχτά από το Κατάκολο Ηλείας.

Στην περιοχή επιχειρούν δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΦΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης.

Οι δύτες επιχειρούν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος με την αρωγή υποβρυχίου ρομπότ που έχει τη δυνατότητα να φτάνει σε βάθος έως εκατό μέτρων.

Επιπλέον, πέραν των ελικοπτέρου S-70 του Πολεμικού Ναυτικού και Super Puma που επιχειρούν και τις βραδινές ώρες, από τις πρώτες πρωινές ώρες προστέθηκε στις έρευνες και ένα ελικόπτερο Agusta Bell.

Ο αδερφός του αγνοούμενου κυβερνήτη του Phantom

Στο μεταξύ συγκινητικά ήταν τα λόγια του αδελφού του αγνοούμενου κυβερνήτη.

Μιλώντας στο STAR ρωτούσε με αγωνία εάν βρέθηκε ο αδελφός του την ώρα που πήγαινε στους γονείς του, ενώ είπε ότι είχε συνομιλήσει μαζί του το προηγούμενο βράδυ. «Μιλάω τακτικά με τον αδελφό μου. Τώρα δεν είμαι σε κατάσταση να μιλήσω…».

«Πέταξε και… τέλος»

Την ίδια ώρα, συγκλόνισε το πανελλήνιο ο πατέρας του άτυχου υποσμηναγού, ο οποίος -μιλώντας στην ΕΡΤ- περιέγραψε πως ο γιος του χαιρέτισε βιαστικά την περασμένη Κυριακή τους δικούς του ανθρώπους για να πάει στη μονάδα του.

«Ήρθε το Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι έφυγε. Φεύγω γιατί το πρωί πετάω μας είπε. Πέταξε και τέλος…» είπε ο πατέρας του και εξήγησε με λίγα λόγια την αγάπη που είχε ο γιος του για την Πολεμική Αεροπορία.

«Του έλεγα κάνε το δικό μου επάγγελμα, θα βρεις έτοιμη δουλειά και εκείνος μου είπε, όχι, θα δηλώσω πρώτη την Ικάρων. Τη δήλωσε πρώτη και καταστραφήκαμε όλοι», κατέληξε ο άτυχος πατέρας.

Τα αίτια που εξετάζονται για τη συντριβή του F-4 Phantom

Σύμφωνα με βετεράνους της Πολεμικής Αεροπορίας, τρία είναι τα σενάρια πίσω από τη συντριβή του αεροσκάφους που απογειώθηκε από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας στις 10:15 το πρωί, για την εκπαίδευση των ιπταμένων στη ναυτιλία σε χαμηλό ύψος μέχρι τα 300 πόδια, δηλαδή περίπου 100 μέτρα πάνω από ξηρά και θάλασσα.

Ανάμεσα, λοιπόν, στα αίτια που θα εξεταστούν είναι το ενδεχόμενο της μηχανικής βλάβης -αν και πρόκειται για καλά συντηρημένα αεροσκάφη της ΠΑ-, το ανθρώπινο λάθος αλλά και η πιθανότητα ο κυβερνήτης να είχε απώλεια συνείδησης εξαιτίας των «G».



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση