12:12
17/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
12:12
17/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

ΟΣΕ για την τηλεδιοίκηση: «O σταθμάρχης μπορεί να παρακολουθεί τους συρμούς ως και 5 χιλιόμετρα μετά τη Λάρισα»

Τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ / Φωτογραφία: Eurokinissi

06.03.2023
20:42
Τελευταία ενημέρωση: 07/03/2023 • 0:00
Ο ΟΣΕ απάντησε σε δημοσιεύματα σχετικά με την λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης στην Λάρισα

«Ανακριβείς» χαρακτηρίζει τις δηλώσεις για πλήρη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας το 2019 ο ΟΣΕ με ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Δευτέρας (6/3).

Βέβαια, παραδέχεται, πάντως, ότι έως και τη φωτιά του Ιουλίου εκείνης της χρονιάς στον σταθμό Ζαχάρεως, το σύστημα λειτουργούσε μερικώς δίνοντας τη δυνατότητα παρακολούθησης της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων.

Τέλος, ο ΟΣΕ αποκαλύπτει πως υπάρχει η δυνατότητα στον εκάστοτε σταθμάρχη να παρακολουθεί την πορεία των συρμών έως και 5 χιλιομέτρων μετά τον σταθμό της Λάρισας.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για την τηλεδιοίκηση

Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει: «Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:

Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς.

Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.

Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».

Η οικονομική εισαγγελία εξετάζει 4 συμβάσεις για την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων

Την ίδια στιγμή, τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες η οικονομική εισαγγελία η οποία αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.

Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως αυτό της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και όλες τις κωλυσιεργίες που ουσιαστικά άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.

Σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ: «Τα τρένα πρέπει να ξαναξεκινήσουν έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες»

Σχεδόν μια εβδομάδα από την τραγωδία στα Τέμπη και ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ανέφερε πως ο οργανισμός κάνει σχέδια για να ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στην εκπομπή της Μάριον Μιχελιδάκη στο OPEN, ο σύμβουλος του ΟΣΕ τόνισε επίσης, πως από το 2010 όταν και σύμβασή του έληξε, οι τηλεδιοικήσεις σταμάτησαν να λειτουργούν.

Όλα αυτά, την ώρα που πληροφορίες που μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός MEGA, αναφέρουν πως σταματούν για τουλάχιστον δύο εβδομάδες όλα τα δρομολόγια επιβατικών τρένων που κάνουν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Άλλωστε, οι εργαζόμενοι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους έχουν εξαγγείλει απεργία από την πρώτη ημέρα του δυσυτυχήματος στα Τέμπη, ενώ κατ’ αυτόν τον τρόπο δεν κινείται ούτε ο Προαστιακός στην Αττική.

Τα τρένα έμειναν ακινητοποιημένα όλο το Σαββατοκύριακο, καθώς οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν από τη μέρα της τραγωδίας στα Τέμπη με τη σύγκρουση των τρένων και τους δεκάδες νεκρούς.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση