Ο Ευθύμιος Λέκκας, πρόεδρος του ΟΑΣΠ μίλησε στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 6» για τον κίνδυνο νέας πτώσης βράχων στην Κακιά Σκάλα που προκάλεσε το κλείσιμο της Εθνικής Οδού και τις συνεχείς σεισμικές δονήσεις στην Εύβοια λέγοντας ότι η σεισμική η ακολουθία είναι σε αποδρομή.
«Χθες (Σάββατο 3/12) είχαμε δύο σεισμικές δονήσεις, 3,8 και 3,9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ από τον ίδιο εστιακό χώρο που είχαμε και τους σεισμούς των 5,1 και 4,7 βαθμών. Χωρίς ζημιές βεβαίως. Απλά και μόνο υπογραμμίζουν ότι η σεισμική ακολουθία είναι σε αποδρομή», επισήμανε ο κ. Λέκκας.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ πάντα είναι πιθανό ένα ενδεχόμενο ενός μεγαλύτερου σεισμού καθώς οι τάσεις που συσσωρεύονται στην περιοχή, συσσωρεύονται αργά. Ωστόσο, όπως τόνισε, «δεν υπάρχουν μεγάλες ενεργείς ενεργές τεκτονικές δομές στην περιοχή, συνεπώς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα από το συγκεκριμένο εστιακό χώρο».
Ανησυχία για το ρήγμα στις Αλκυονίδες
Μιλώντας για τον ανατολικό Κορινθιακό τόνισε ότι είναι «ο ομφαλός της σεισμικότητας στην Ελλάδα. Eίναι το σημείο αναφοράς. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με τον Κορινθιακό και Πατραϊκό κόλπο, που αν το κοιτάξουμε διαχρονικά είναι ένας κόλπος εγκάρσια στο ελληνικό τόξο.
Είναι ένας κόλπος ο οποίος έχει προξενήσει το προκαλέσει το ενδιαφέρον ουσιαστικά πολυάριθμων επιστημονικών ομάδων από όλες τις χώρες του κόσμου και ο οποίος προσομοιάζει σαν ένας μικρός ωκεανός, ο οποίος συνέχεια ανοίγει».
Σύμφωνα με τον επιστήμονα «δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε το χρόνο μέσα στον οποίο θα ενεργοποιηθούν ξανά οι Αλκυονίδες ή τα παράλληλα ρήγματα. Το σίγουρο είναι ότι όσο περνά ο χρόνος, τόσο μεγαλύτερο μέγεθος συσσωρεύεται ενέργεια και τόσο μεγαλύτερο μέγεθος μπορεί να έχουμε».
Αναφορικά με την Κακιά Σκάλα τόνισε ότι «είναι μία περιοχή η οποία έχει αυξημένο καταληκτικό κίνδυνο εδώ και 4.000 χρόνια. Τοποθετούνται καινούργιες βράχοπαγίδες, όπως λέμε γίνεται έλεγχος στα πρανή, έτσι ώστε να προσδιορίσουμε βράχους οι οποίοι είναι έτοιμοι προς κατάπτωση. Η προσπάθεια μας είναι να μειώσουμε τον κίνδυνο και να μειώσουμε και τη διακινδύνευση, δηλαδή τα ατυχήματα που υπάρχουν πάνω στην κατεύθυνση προς την Αθήνα».