Quantcast
20:51
30/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
20:51
30/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Τα σλόγκαν του ΕΟΤ που άφησαν εποχή: Από το «Live Your Myth In Greece», στο Oh My Greece και το άβολο συρτάκι στο Λονδίνο (βίντεο)

Η νέα καμπάνια του ΕΟΤ για το καλοκαίρι στην Ελλάδα

Η νέα καμπάνια του ΕΟΤ για το καλοκαίρι στην Ελλάδα

04.06.2022
16:37
Τελευταία ενημέρωση: 05/06/2022 • 8:45
Τα πιο εμβληματικά σποτ του ΕΟΤ

«Ελλάδα… θα θέλεις να μείνεις για πάντα!» είναι ο τίτλος της φετινής καμπάνιας του ΕΟΤ που έχει ως στόχο να μαγνητίσει τα βλέμματα των τουριστών να επισκεφθούν τη χώρα μας. Με αφορμή τη νέα καμπάνια, ας θυμηθούμε κάποιες διαφημιστικές εκστρατείες του Οργανισμού από το απώτερο και πιο κοντινό παρελθόν.

«Once you’re in Greece, you will want to stay forever», μας λέει στη φετινή καμπάνια του ΕΟΤ ο Όττο ο Αυστριακός που ήρθε στην Ελλάδα για διακοπές και έμεινε για πάντα. Πριν κάποια χρόνια, πριν ακόμη η χώρα μας γίνει δακτυλοδεικτούμενη για την οικονομική κρίση, το σλόγκαν του ΕΟΤ που σαγήνευε τον ταξιδιώτη ήταν μυσταγωγικό.

«Ζήσε τον μύθο σου στην Ελλάδα» ή επί το αγγλικότερο Live Your Myth In Grece. Αλλά και «Εξερευνήστε τις αισθήσεις σας», «Ελλάδα: η αληθινή εμπειρία!» και Greece: 365 – Day Destination» είναι κάποια από τα σποτ του ΕΟΤ που ξεχωρίσαμε.

2021: «All you want is Greece»

Το 2021 το σλόγκαν του ΕΟΤ «All you want is Greece» με διαφορετικά σκετσάκια στα οποία παρουσιάζονται διάφορα ζευγάρια που αναρωτιούνται «πού θα βρω ηρεμία», φαγητό, όμορφες παραλίες, πολιτισμό με την απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις να είναι φυσικά η Ελλάδα. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι όλα τα βίντεο, με στόχο να δείξουν τον πλούτο που διαθέτει η χώρα μας, ό,τι και αν ζητάει κάποιος τουρίστας.

Τα τελευταία χρόνια ο ΕΟΤ φροντίζει πάντοτε να βάζει στην εξίσωση και την ελληνική γαστρονομία, βγάζοντας από την εικόνα την στρεβλή εντύπωση του «Μουζάκα» και του «Τζάτζικος» για τους επισκέπτες μας.

Η καμπάνια του ΕΟΤ με σύμμαχο την Aegean

Το 2020 ο ΕΟΤ μαζί με την Aegean παρουσίασαν μία καμπάνια με τίτλο: «Greece. More than a destination», «Ελλάδα, παραπάνω από ένας προορισμός.

«Την επόμενη φορά που θα σχεδιάζεις τις διακοπές σου στην Ελλάδα, σταμάτα για μια στιγμή» προέτρεπε τον επισκέπτη το κεντρικό διαφημιστικό σποτ. «Μη σκεφτείς ένα μέρος, σκέψου το συναίσθημα στο οποίο θα ήθελες να ταξιδέψεις». 42 δευτερόλεπτα Ελλάδας και Συναισθημάτων. Ευφορία. Χαρά. Χαλάρωση. Διασκέδαση. Θαυμασμός.

 

 

Η πρωτοποριακή διαφημιστική εκστρατεία του ΕΟΤ «έτρεξε» σε 11 ευρωπαϊκές αγορές-στόχους, μεταβάλλοντας καθημερινά τη συχνότητα προβολής σε κάθε χώρα, ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα και τα διαθέσιμα στοιχεία για την πρόθεση ταξιδιού, καθορίζοντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο το πιο αποτελεσματικό «country mix» (μείγμα χωρών).

Παράλληλα, προβλήθηκε σε όλα τα κανάλια της AEGEAN, τόσο στα social media της βραβευμένης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας, όσο και στις οθόνες και την ψηφιακή πλατφόρμα ψυχαγωγίας AEGEAN Stream εντός των αεροσκαφών.

«Μένουμε ασφαλείς, απολαμβάνουμε Ελλάδα»

Τα σποτ του 2020 ενθάρρυναν τον ελληνικό τουρισμό, λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης που είχε διαμορφωθεί λόγω του lockdown για τον κορονοϊό.

«Μένουμε ασφαλείς, απολαμβάνουμε Ελλάδα» ήταν το μήνυμα μέσα από ένα νέο βίντεο που απευθυνόταν στο ελληνικό κοινό για την τόνωση του εσωτερικού τουρισμού, ενώ με το μότο «Endless Greek Summer» η καμπάνια απευθυνόταν για το διεθνές κοινό.

Μία «κατάσταση ευτυχίας» που σε κάνει να σκεφτείς, να επιθυμήσεις, να προσμένεις και τελικά να απολαύσεις το μοναδικό συναίσθημα του ελληνικού καλοκαιριού. Η επιθυμία του καθένα να ζήσει λίγο από το ελληνικό καλοκαίρι, μπορεί να εκπληρωθεί, οποτεδήποτε το θελήσει, γιατί το ελληνικό καλοκαίρι θα είναι πάντα εδώ, ήταν το μήνυμα.

Διεθνείς διακρίσεις για την καμπάνια του 2018

Η καμπάνια του ΕΟΤ του 2018 θεωρείται η πιο επιτυχημένη καθώς απέσπασε 7 διεθνή βραβεία.

Ο τίτλος της καμπάνιας του ΕΟΤ «Greece: 365 – Day Destination», αναδείχθηκε ανάμεσα σε 29 υποψηφιότητες, ως η καλύτερη τουριστική ταινία του κόσμου για το 2018 και κατέλαβε την 1η θέση στις προτιμήσεις του κοινού σε 136 χώρες, με σχεδόν διπλάσιες ψήφους από την αμέσως επόμενη υποψηφιότητα.

Η καμπάνια  κατέκτησε το κορυφαίο βραβείο People´s Choice Award World´s Best Tourism Film 2018» της CIFFT (International Committee of Tourism Film Festivals). Οι δημιουργοί του βίντεο, Αντώνης Θεοχάρης Κιούκας, επικεφαλής του ΕΟΤ στην Αυστρία, και Ελένη Μελίτα, έλαβαν το βραβείο για λογαριασμό του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και του ΕΟΤ σε ειδική τελετή απονομής βραβείων στη Βιέννη.

«Εξερεύνησε τις αισθήσεις σου στην Ελλάδα»

Η επικοινωνιακή εκστρατεία του ΕΟΤ «Εξερεύνησε τις αισθήσεις σου στην Ελλάδα», που προέτρεπε τους τουρίστες  να «ξεκλειδώσουν τις αισθήσεις τους», λέγοντας άκου, νιώσε, κοίτα, γεύσου.

Ζήσε το μύθο σου στην Ελλάδα

Το Φθινόπωρο του 2004, παρουσιάζεται ένα νέο σλόγκαν που θα συνοδεύει, μαζί με το μοντέρνο λογότυπο του ΕΟΤ, εικόνες της χώρας μας στο εξωτερικό: Live your myth in Greece (Ζήσε το μύθο σου στην Ελλάδα). Η καμπάνια απεικόνιζε τη γενική ευφορία στην Ελλάδα των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η καμπάνια έτρεξε σε 28 χώρες, και περιλάμβανε εφαρμογές εξωτερικής διαφήμισης, καταχωρήσεις και τηλεοπτικά σποτ. Στόχευε κυρίως στους παραδοσιακούς ξένους επισκέπτες, και επιδίωκε μαζί με την προβολή της σύγχρονης Ελλάδας (τουριστικές εγκαταστάσεις, τόποι διασκέδασης κ.λπ.) να κεντρίσει το ενδιαφέρον μέσα από έναν συνδυασμό ελκυστικών εικόνων και διαχρονικής ελληνικής παράδοσης.

Ο ΕΟΤ μέσα από το σποτ καλούσε τους  τουρίστες να ζήσουν το μύθο τους στην χώρα μας διότι κι η Ελλάδα ζούσε την περίοδο αυτή το δικό της μύθο, καθώς οι Ολυμπιακοί Αγώνες υπόσχονταν ανάπτυξη, δουλειές και εθνική ανάταση και υπερηφάνεια.

Η συγκεκριμένη καμπάνια στόχευε στο  «ήλιος, θάλασσα, έντονα συναισθήματα» απεικονίζοντας ξένοιαστους νέους ανθρώπους να χαίρονται τον έρωτα, το παιχνίδι, τις ελληνικές θάλασσες.

Συρτάκι στο Λονδίνο

Το διαφορετικό σποτ του ΕΟΤ του 2012, πιθανότατα και το πιο ατυχές, όπου μια ομάδα χορευτών χορεύει  συρτάκι στον Λονδίνο.

Το βίντεο κλιπ διάρκειας τεσσάρων λεπτών παρουσίαζε χορευτές ξαφνικά να στήνουν συρτάκι στο Λονδίνο που αργότερα μετατρέπεται σε μπιτάκι με τη συμμετοχή όλο και περισσότερων χορευτών.

Καμπάνιες από το 1934

Διαφημιστικές καμπάνιες από το 1934 έως και το 2009.

Καμπάνιες για την Κρήτη

Εκτός από τον ΕΟΤ και η Περιφέρεια Κρήτης το 2013 είχε κάνει δύο τηλεοπτικά spot για την ιστορία και την φιλοξενία του νησιού, τα οποία απέσπασαν το χρυσό βραβείο  στα ελληνικά Tourism Awards 2014.

 

Στα δύο βίντεο, που υπέγραφε ο γνωστός σκηνοθέτης Θοδωρής Παπαδουλάκης, εστίαζαν στον πολιτισμό, την ιστορία, την φιλοξενία και τις αρετές των κρητικών.

Τουρισμός και έσοδα

Ο τουρισμός θεωρείται η «βαριά βιομηχανία» στη χώρα μας ωστόσο η πανδημία του κορονοϊού και τα lockdowns οδήγησαν σε κατάρρευση των εσόδων από τον κλάδο ιδιαίτερα το 2020, ενώ για φέτος υπάρχουν φόβοι ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα επιβραδύνει την περαιτέρω ανάκαμψη.

Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ανέκαμψαν το 2021, διαμορφώθηκαν στα 10,5 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας άλμα 143,2% σε σύγκριση με το 2020 που ήταν η χειρότερη τουριστική χρονιά. Για το 2022 οι προβλέψεις της κυβέρνησης κάνουν λόγο για 15 δισ. ευρώ έσοδα, τα οποία αν ξεπεράσουν τα 18 δισ. ευρώ θα συνεισφέρουν στο ΑΕΠ της χώρας 1,7 μονάδες, όπως έχει αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος.

Η σωστή και έγκαιρη προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό, ωστόσο αποτελεί κομβικό σημείο για μια επιτυχημένη τουριστική περίοδο, καθώς το brand της χώρας μας παραμένει ισχυρό, ωστόσο δεν αποτελεί πανάκεια, καθώς απαιτείται στενή συνεργασία με τους διεθνείς tour operators που κλείνουν τις μεγάλες δουλειές.

Το 2020 που ήταν ή χειρότερη τουριστική χρονιά η Ελλάδα κατέγραψε μείωση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 78,2% και έχασε τουριστικά έσοδα 13,86 δισ. ευρώ. Στην Ελλάδα το 2020 ήρθαν 5,9 εκατομμύρια ταξιδιώτες από 21,5 εκατ. είχαν έρθει το 2019 σημειώνοντας πτώση 72,5%.

Τουρίστες στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»
Τουρίστες στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» / / Φωτογραφία: Eurokinissi

Παίρνουν «φωτιά» οι αφίξεις στην Αθήνα

Δυναμική άνοδο σημειώνουν οι πτήσεις από ΗΠΑ και Βρετανία σε σχέση με το 2019, ενώ οκτώ νέοι προορισμοί προστίθενται τη φετινή θερινή περίοδο, σύμφωνα με όσα είπε ο πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ριχάρδος Λαμπίρης.

Ο Ριχάρδος ΛαμπίρηςΒασικές τουριστικές αγορές, όπως των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, «στηρίζουν» το αεροδρόμιο της Αθήνας, όπως υποστήριξε ο Ριχάρδος Λαμπίρης μιλώντας στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022.

Συγκεκριμένα, από τις ΗΠΑ, η άνοδος των πτήσεων ανέρχεται στο 60% και του Ηνωμένου Βασιλείου στο 13%, σε σχέση με το 2019. Επίσης, καλές επιδόσεις σημειώνονται από χώρες, όπως η Αυστρία (+13%) και η Γαλλία (+9%).

8 νέοι προορισμοί και 6 νέες αεροπορικές

Συνολικά, τη φετινή θερινή περίοδο, το αεροδρόμιο της Αθήνας θα έχει 8 νέους προορισμούς (Μπιλμπάο, Μπέρμιγχαμ, Βοστώνη, Φλωρεντία, Αϊντχόβεν, Λειψία, Νις και Τορίνο) και 6 νέες αεροπορικές εταιρείες (Jet2, Condor, Flyr, Air Albania, Euroflyer και TUS Airways) σε 44 νέα δρομολόγια.

Τουρίστες στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»
Τουρίστες στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» / Φωτογραφία: Eurokinissi

«Στην Ελλάδα θα θέλεις να μείνεις για πάντα»: Η πραγματική ιστορία πίσω από τη νέα τουριστική καμπάνια του ΕΟΤ

Το νέο σποτ του ΕΟΤ είναι άκρως συγκινητικό, καθώς πρόκειται για μια πραγματική ιστορία με πρωταγωνιστή έναν Αυστριακό, τον Όττο, που επισκέφθηκε την Ελλάδα για να απολαύσει το ελληνικό καλοκαίρι, όμως μαγεύτηκε από το συναίσθημα που του δημιούργησε η χώρα μας και δεν έφυγε ποτέ.

Η φετινή καμπάνια του ΕΟΤ με επίκεντρο τις ομορφιές της χώρας, θέλει να δείξει ότι η Ελλάδα δεν είναι τυχαία ο αγαπημένος προορισμός εκατομμυρίων επισκεπτών. Είναι ο τόπος που τους επανασυνδέει με όλα όσα είναι σημαντικά για εκείνους. Είναι η απαραίτητη στάση για να επανεκτιμήσουν την αξία της ζωής.

Η ανεπιτήδευτη γοητεία και η απλότητα της χώρας – τα στενά σοκάκια, οι φιλικοί άνθρωποί μας, τα άσπρα σπιτάκια, ο ζεστός ήλιος, η απέραντη ακτογραμμή της, η εξοχή, τα γραφικά ορεινά χωριουδάκια και οι παραδοσιακές γεύσεις μας… όλα αυτά μπορούν να λειτουργήσουν ως «επικίνδυνα» θέλγητρα για τους επισκέπτες, με αποτέλεσμα κάποιοι… να μη θελήσουν να φύγουν ποτέ.

Η νέα καμπάνια του ΕΟΤ για το καλοκαίρι στην Ελλάδα
Η νέα καμπάνια του ΕΟΤ για το καλοκαίρι στην Ελλάδα

Φέτος, όποιος σκέφτεται να επισκεφθεί την Ελλάδα, καλύτερα να το ξανασκεφτεί. Γιατί αν βρεθεί έστω και μια φορά στη χώρα, είναι πολύ πιθανό να θέλει να μείνει για πάντα.

Και δεν το λέμε εμείς οι Έλληνες, αλλά όλοι εκείνοι στους οποίους όντως συνέβη. Εμπνεόμενοι, λοιπόν, από τις αληθινές ιστορίες τους, αποφασίσαμε ως χώρα να «προειδοποιήσουμε» τους ταξιδιώτες για το τι μπορεί να τους συμβεί.

Γιατί καμιά φορά, στην Ελλάδα, οι διακοπές γίνονται το νέο σου σπίτι.

Η νέα καμπάνια του ΕΟΤ για το καλοκαίρι στην Ελλάδα
Η νέα καμπάνια του ΕΟΤ για το καλοκαίρι στην Ελλάδα

Κικίλιας: Είμαστε το νούμερο 5 τουριστικό brand στον πλανήτη

Για το νέο σποτ του ΕΟΤ, τους ψηφιακούς νομάδες, τις προβλέψεις σχετικά με την πορεία του τουρισμού φέτος, αλλά και το αν αναμένεται η Τουρκία να επηρεάσει την τουριστική κίνηση στη χώρα μας, μίλησε στην τηλεόραση του MEGA ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.

«Είμαστε το νούμερο 5 τουριστικό brand στον πλανήτη. Βρήκαμε με τον ΕΟΤ τον Όττο, που είναι Αυστριακός και μας είπε την ιστορία του. Ήρθε πριν από 20 χρόνια στην Ελλάδα, για λίγο και τελικά ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε και έμεινε για πάντα. Μένει στο σπίτι που βλέπετε στο σποτ, στη Μήλο. Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού για αυτή την προσπάθεια. Το σποτ χτυπάει στο συναίσθημα του ταξιδιώτη. Αισθανόμαστε ότι είναι ένας ωραίος τρόπος να προβάλλουμε τη χώρα και πέρα από τον τουρισμό», ανέφερε ο κ. Κικίλιας.

«Αναπτύσσουμε τον τουρισμό και με τους ψηφιακούς νομάδες»

Μιλώντας για τους ψηφιακούς νομάδες, ανθρώπους δηλαδή που εργάζομαι με τηλεργασία σε διάφορα μέρη του κόσμου και ανεξάρτητα από τη χώρα καταγωγής τους, ο υπουργός Τουρισμού είπε ότι «Οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες ανακάλυψαν λόγω της πανδημίας, που οι εργαζόμενοι έπρεπε να δουλεύουν από το σπίτι με τηλεργασία, ότι κάποιοι είχαν καλύτερη ψυχολογία και απέδιδαν καλύτερα. Σκέφτηκαν να τους στέλνουν 6 μήνες σε έναν ωραίο προορισμό, και να δουλεύουν από εκεί. Εμείς έχουμε φτιάξει νομοθετικό πλαίσιο για να προσφέρουμε καλύτερο και πιο φθηνό δίκτυο, και με τους επαγγελματίες του τουρισμού σε Ηράκλειο, Καλαμάτα και Σύρο δίνουμε τη δυνατότητα να έρθουν off season επαγγελματίες από το εξωτερικό, να μένουν στη χώρα μας. Αυτό είναι προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας. Το κάνουν και μικροί επιχειρηματίες από μόνοι τους. Οι ψηφιακοί νομάδες είναι ένα trend σύγχρονο».

Στιγμιότυπο από τη νέα καμπάνια του ΕΟΤ για την Ελλάδα το 2022
Στιγμιότυπο από τη νέα καμπάνια του ΕΟΤ για την Ελλάδα το 2022

Κάνοντας μια πρόβλεψη για το εάν φέτος ο τουρισμός αναμένεται να αγγίξει τα επίπεδα του 2019 στη χώρα μας, ο κ. Κικίλιας είπε ότι «Το 2019 ήταν μια χρονιά χωρίς κρίση. Τώρα έχουμε πανδημία. Μέχρι σήμερα τα νούμερα που βλέπουμε είναι πολύ δυνατά και πολύ ισχυρά. Θα κάνουμε ταμείο στο τέλος του 2022. Περιμένουμε πάνω από 500.000 ταξιδιώτες από την Αμερική. Είναι ρεκόρ αυτό. Νομίζω ότι ο πρωθυπουργός με την όλη στρατηγική του και τα πολλαπλά επιτυχημένα ταξίδια του, έχει βοηθήσει να γίνει rebranding της χώρας στο εξωτερικό».

Αναφερόμενος στα all inclusive ξενοδοχεία ο κ. Κικίλιας εξήγησε ότι «Πριν από μερικά χρόνια, ένα μεγάλο κομμάτι της τουριστικής μας πίτας ήταν all inclusive. Αυτό έχει μειωθεί ως απόλυτο ποσοστό και έχει ανέβει η ποιότητα και η μέση δαπάνη του κάθε ταξιδιώτη στην Ελλάδα».

Η νέα καμπάνια του ΕΟΤ για το καλοκαίρι στην Ελλάδα
Η νέα καμπάνια του ΕΟΤ για το καλοκαίρι στην Ελλάδα

«Η Τουρκία αποτελεί προορισμό για τον χαμηλού επιπέδου τουρίστα & τουρισμό – Δε μας επηρεάζει»

Τέλος, σχετικά με το αν η κατάσταση με την Τουρκία αναμένεται να επηρεάσει την τουριστική κίνηση στην Ελλάδα, ο υπουργός Τουρισμού είπε ότι «Για τον πολύ χαμηλού επιπέδου τουρίστα και τουρισμό η Τουρκία είναι προορισμός. Πάντα, όμως, υπάρχει το ερωτηματικό της ασφάλειας. Είναι προορισμός λόγω των φθηνών τιμών, αλλά δε μας επηρεάζει αυτό. Εμείς ανταγωνιζόμαστε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς».

 



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση