08:07
19/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
08:07
19/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Hellenic Train: Στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ είχε παραιτηθεί πριν 11 μήνες καταγγέλλοντας ζητήματα ασφαλείας – Η ανακοίνωσή του (εικόνα)

Πυροσβέστες στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Πυροσβέστες στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

01.03.2023
23:40
Τελευταία ενημέρωση: 02/03/2023 • 8:56
Η επιστολή που είχε στείλει στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, με την οποία είχε υποβάλει την παραίτησή του και είχε καταγγείλει προβλήματα ασφαλείας

Εθνική τραγωδία σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης (28/2) στα Τέμπη, όταν και συγκρούστηκαν δύο τρένα στα Τέμπη και δεκάδες έχασαν τη ζωή τους, την ίδια ώρα το φως της δημοσιότητας βλέπει επιστολή που είχε στείλει στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ πριν λίγους μήνες και με την οποία είχε κρούσει τον κώδων.

Πολλά ερωτήματα δημιουργούν οι καταγγελίες που είχαν γίνει για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Ανάμεσά τους, μια που έγινε τον Απρίλιο του 2022 όταν και παραιτήθηκε από την θέση του ο ο πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, Χρήστος Κατσιούλης.

Ο κ. Κατσιούλης, ο οποίος υπέβαλε την παραίτησή του στις 27 Απριλίου καταγγέλλει μεταξύ άλλων τη μην τήρηση των φυσικών αντικειμένων των συμβάσεων, γεγονός το οποίο επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στα έργα.

Επιπλέον, μίλησε για τη δυνατότητα κίνησης αμαξοστοιχιών με ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα σε συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, το Οινόη – Τιθορέα, «χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής’ με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».

Ο τέως πρόεδρος σημειώνει ότι στο παρελθόν είχε ενημερώσει τη διοίκηση της εταιρίας «για όλα τα τεχνικά θέματα που προκάλεσαν και προκαλούν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των συμβάσεων ανάταξης της σηματοδότησης 717/14 και ETCS επί γραμμής 10005/07», ενώ σε έγγραφό του προς τον Διευθυντή εργων είχε εκφράσει τη διαφωνία του με τα αναγραφόμενα στα πορίσματα του εμπειρογνώμονα «και τις αμφιβολίες μου για το πόσο ο ίδιος είναι γνώστης της λειτουργίας των καλωδιακών συστημάτων αλληλεξάρτησης σηματοδότησης (R.R.i.)».

Τα σημεία με τα οποία διαφωνεί και καταγγέλλει

  • Τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου υλοποίησης του ETCS στα τμήματα Αχαρνές – Οινόη, Δομοκός — Λάρισα και Λάρισα — Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις φωτοσημάτων.
  • Τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 με την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηματοδοτούμενων με ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάμενων συστημάτων αλληλεξάρτησης στους Σ. Σ.Τανάγρα, Ελεώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίαρτο, Αλαλκομενές, Λιβαδειά, Δαύλεια και την αντικατάστασή τους με ένα σύστημα αλληλεξάρτησης, διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής
  • Την κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός — Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή ακόμα επιφέρει στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής
  • Τη μη τήρηση του συμβατικού αντικειμένου της σύμβασης 717 στο τμήμα Οινόη — Τιθορέα με την κατάργηση της συμβατικά προβλεπόμενης τμηματοποίησης της γραμμής και την αντικατάσταση των συμβατικά προβλεπόμενων κυκλώματων γραμμής με μετρητές αξόνων, διότι με την υλοποίηση του ETCS θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200Κm/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής’ με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων.
  • Τις δεσμεύσεις προς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ως προς την αποπεράτωση του ETCS τον Οκτώβριο του 2022, δεδομένου ότι η παράταση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης (Σ.717) λήγει το Μάιο του 2022, χωρίς να έχει σημειωθεί πρόοδος στην εξέλιξή της.
Η επιστολή στελέχους της ΕΡΓΟΣΕ με την οποία υπέβαλε την παραίτησή του
Η επιστολή στελέχους της ΕΡΓΟΣΕ με την οποία υπέβαλε την παραίτησή του

Η τραγωδία στα Τέμπη που βύθισε στο πένθος τη χώρα

Εθνική τραγωδία το βράδυ της Τρίτης (28/2) στα Τέμπη, εκεί που συγκρούστηκε μια επιβατική αμαξοστοιχία με μια εμπορική.

Σε 38 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί από τα συντρίμμια στην περιοχή Ευαγγελισμός από την Τραγωδία στα Τέμπη, έπειτα από τη σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορική, αργά το βράδυ της Τρίτης, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχο, Βασίλη Βαθρακογιάννη.

Από τους 72 νοσηλευόμενους επιβάτες, 15 πήραν εξιτήριο, ενώ 57 επιβάτες παραμένουν για νοσηλεία, εκ των οποίων 6 στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες ωστόσο κάνουν λόγο για υψηλότερο αριθμό θυμάτων. Μέχρι στιγμής, και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες και εκτιμήσεις, ο ανεπιβεβαίωτος αριθμός των νεκρών έχει φτάσει στους 42, ενώ οι αγνοούμενοι φτάνουν τους 35.

Το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη
Το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Μέχρι στιγμής ο επίσημος επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 38, ενώ εκτιμάται ότι θα αυξηθεί, καθώς υπάρχει οπτική επαφή των διασωστών με τουλάχιστον δύο ακόμα σορούς.

Επτά εκ των θυμάτων εντοπίστηκαν απανθρακωμένοι. Περίπου 130 είναι οι τραυματίες, εκ των οποίων οι 66 νοσηλεύονται σε νοσοκομεία της Λάρισας, της Κατερίνης και της Θεσσαλονίκης.

Το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη
Το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Τραγικές είναι οι σκηνές, καθώς συγγενείς έρχονται στο σημείο και αναζητούν δικούς τους ανθρώπους που ως τώρα δεν έχουν δώσει σημεία ζωής και στη συνέχεια μεταβαίνουν στα νοσοκομεία για να τους αναζητήσουν.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας κατά την προανακριτική απολογία του, ομολόγησε το μοιραίο λάθος, που οδήγησε στην τραγωδία στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης. Πιθανότατα αύριο μετά την άσκηση ποινικής δίωξης, θα εισαχθεί στην ολομέλεια του Εφετείου της Λάρισας το θέμα, προκειμένου να ανατεθεί η υπόθεση σε εφέτη ειδικό ανακριτή.

Ειδικότερα, ο σταθμάρχης, που αύριο προσάγεται στον εισαγγελέα με βαρύτατες κατηγορίες, παραδέχθηκε ενώπιον εισαγγελέα τις εγκληματικές παραλείψεις του, δηλαδή πως έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά και πρόσθεσε ότι κατάλαβε το λάθος που κόστισε ανθρώπινες ζωές, μόλις πληροφορήθηκε για την τραγωδία στα Τέμπη.

Οι πολιτικές εξελίξεις μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Ραγδαίες ήταν και οι πολιτικές εξελίξεις μετά την τραγωδία στα Τέμπη, με τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, να ανακοινώνει την παραίτησή του.

Τις ευχαριστίες του στις γυναίκες και τους άνδρες του κρατικού μηχανισμού που κινητοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε δηλώσεις του για την τραγωδία στα Τέμπη. «Πυροσβέστες και διασώστες, στελέχη του ΕΚΑΒ, της Αστυνομίας, της Αυτοδιοίκησης, όπως και τους γιατρούς και υγειονομικούς και τους ψυχολόγους στα νοσοκομεία μας. Έκαναν και κάνουν το καλύτερο δυνατό σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες», τόνισε.

Στο χώρο του δυστυχήματος έχουν βρεθεί όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί, με τον Αλέξη Τσίπρα να εκφράζει τη θλίψη του.

Από την πρώτη στιγμή, ξένοι ηγέτες και αξιωματούχοι διεθνών οργανισμών έστειλαν συλλυπητήρια μηνύματα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Δήλωση για την τραγωδία στα Τέμπη έκαναν και αρκετοί ξένοι ηγέτες, ανάμεσά τους και ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ενώ ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου επικοινώνησε με τον Νίκο Δένδια.

Μήνυμα στα ελληνικά ανάρτησε και ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, προκειμένου να στείλει συλλυπητήρια για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης.

Σε ανακοινωθέν της ιταλικής προεδρίας της κυβέρνησης υπογραμμίζεται ότι «η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι θέλει να εκφράσει στον ελληνικό λαό και στην κυβέρνηση της Αθήνας την βαθιά της θλίψη και συγκίνηση για το τρομερό σιδηροδρομικό ατύχημα της περασμένης νύχτας».


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση