Quantcast
00:14
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
00:14
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Τέλος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα: Καλώς ήρθες Hellenic Train (εικόνες)

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετονομάστηκε σε Hellenic Train / Φωτογραφία: ΑΠΕ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετονομάστηκε σε Hellenic Train / Φωτογραφία: ΑΠΕ

01.07.2022
17:44
Τελευταία ενημέρωση: 01/07/2022 • 23:24
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλέον θα ονομάζεται Hellenic Train

Για μια νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, με γρήγορα τρένα και δρομολόγια, αλλά και με όλες τις ψηφιακές και hi tec τεχνολογίες και καινοτομίες για τον επιβάτη, διαβεβαίωσαν οι Ιταλοί ιδιοκτήτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μετονομάζεται από σήμερα σε Hellenic Train αλλάζοντας εμπορικό όνομα και σήμα.

Το νέο όνομα παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που έγινε σήμερα το πρωί στο μέγαρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην οδό Πετμεζά και Συγγρού, παρουσία των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, Εθνικής Οικονομίας Χρήστου Σταϊκούρα, του Ιταλού υπουργού Οικονομικών Daniele Franco, του προέδρου της μητρικής εταιρείας Trainitalia Luigi Corradi, της θυγατρικής της Ferrovie Dello Stato Italiane στην οποία ανήκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Luigi Ferraris, αλλά και του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Dario Lo Bosko και Maurizio Capotorto, αντίστοιχα.

«Η σημερινή σημαντική ημέρα συμπίπτει με μια περίοδο όπου η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αποφασίσει να αναβαθμίσει τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα, επενδύοντας πάνω από 4,5 δισ. σε σιδηροδρομικά έργα, γιατί ο σιδηρόδρομος είναι στην καρδιά της πράσινης μετάβασης» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και υπογράμμισε πως «πρέπει να κάνουμε το τρένο στην Ελλάδα να είναι ένα πραγματικά ανταγωνιστικό μέσο και η χώρα να αποκτήσει τον σιδηρόδρομο που τις αξίζει γιατί τα τελευταία χρόνια είχε μείνει πίσω».

«Η Ελλάδα» πρόσθεσε κ. Καραμανλής, «μπορεί να αναδειχθεί σε έναν μεγάλο κόμβο υποδομών και μεταφορών για την νοτιοανατολική πτέρυγα της Ευρώπης και σ’ αυτό έχει σημαντικό ρόλο να παίξει η Hellenic Train στην οποία εύχομαι καλή επιτυχία».

Η εκδήλωση για την μετονομασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε Hellenic Train
Η εκδήλωση για την μετονομασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε Hellenic Train / Φωτογραφία: ΑΠΕ

Ο στρατηγικός στόχος

«Στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών και υπάρχει δέσμευση όχι μόνο στα λόγια αλλά και σε επενδύσεις» τόνισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Χρήστος Σταϊκούρας, κάνοντας αναφορά και στην συμφωνία που υπεγράφη πρόσφατα ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το ελληνικό Δημόσιο, η οποία προβλέπει την προμήθεια εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υβριδικών και άλλων σύγχρονων τρένων, καθώς και την αναβάθμιση και ψηφιοποίηση των συστημάτων εξυπηρέτησης των επιβατών.

«Η ελληνική οικονομία αναβαθμίζεται, αναβαπτίζεται και ισχυροποιείται» τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι «η Ελλάδα τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι πρωταθλήτρια στην Ευρώπη στις επενδύσεις και τις εξαγωγές».

Στις άριστες σχέσεις και την συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών αναφέρθηκε από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών της Ιταλίας Ντιανιέλε Φράνκο, σημειώνοντας ότι η συνεργασία αυτή αναπτύσσεται καθημερινά και σε τομείς όπως η ενέργεια. Ανέφερε επίσης τη σημασία που έχει αποκτήσει πια ο σιδηρόδρομος στην Ευρώπη, που απασχολεί 950.000 εργαζόμενους.

«Η σημερινή ημέρα αποτελεί μία νέα εποχή για τον όμιλο μας» τόνισε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Ferronie Dello Stato Italiane, Luigi Ferraris και διαβεβαίωσε ότι θα μεταφερθεί και θα αναπτυχθεί και στους ελληνικούς σιδηροδρόμους ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στον ιταλικό σιδηρόδρομο.

Ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την μετονομασία σε Hellenic Train

Ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Dario lo Bosko, έκανε λόγο για ιστορική μέρα για την εταιρεία και υπογράμμισε τις συνεργασίες που θα κάνει η Hellenic Train με τα ελληνικά πανεπιστήμια και άλλους φορείς προκειμένου να εισαγάγει στον τομέα της εξυπηρέτησης των πελατών της ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στην αγορά, αξιοποιώντας τα νέα μυαλά από τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Αναφορά έκανε και στα μνημόνια συνεργασίας που υπεγράφησαν με τον ΟΣΕ για την αναβάθμιση των αμαξοστάσιων, αλλά και με το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών, το οποίο θα μεταφέρει την τεχνογνωσία του. «Εμείς θέλουμε να αγκαλιάσουμε τον επιβάτη από την ώρα που βγαίνει από το σπίτι του μέχρι να φτάσει στον προορισμό του» τόνισε ο πρόεδρος της Hellenic Τrain.

Πολύ αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, Μaurizio Capotorto και υπογράμμισε ότι η Ελλάδα και ο ελληνικός σιδηρόδρομος ήρθε η ώρα να παίξουν ρόλο βασικού συντελεστή σε ένα νέο τοπίο στις μεταφορές στην Ευρώπη.

Το σήμα της Hellenic Train
Το σήμα της Hellenic Train / Φωτογραφία: ΑΠΕ

Ο κ. Capotorto αναφέρθηκε στη δρομολόγηση των νέων τρένων ETR μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης, που αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ την ώρα και ανακοίνωσε ότι πολύ σύντομα τα τρένα αυτά θα αποκτήσουν όλες τις ψηφιακές τεχνολογίες που θα κάνουν την διαδρομή πιο άνετη για τον επιβάτη. Ανακοίνωσε ότι σύντομα η Hellenic Τrain θα θέσει σε λειτουργία και άλλες σιδηροδρομικές γραμμές στη χώρα για λόγους ιστορικούς αλλά και πολιτιστικούς.

Αναφερόμενος στις εμπορευματικές μεταφορές, υπογράμμισε την σύνδεση της εταιρείας με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και σύντομα, όπως είπε, θα δοθεί μεγάλο βάρος στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης όπου η Hellenic Train θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο κ. Capotorto ανέφερε επίσης ότι ένας άλλος μεγάλος στόχος για την εταιρεία είναι η αναβάθμιση των αμαξοστασίων. Στην σημερινή εκδήλωση απηύθυνε χαιρετισμό μέσω διαδικτύου και ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών Εbrick Giovannini, ενώ ήταν παρούσα και η πρέσβης της Ιταλίας Patricia Falcineli.

Η ιστορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αντικατέστησε τους Σιδηροδρόμους Ελλάδος

Η ανώνυμη εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., η οποία ιδρύθηκε την 19.12.2005, αποτέλεσε κατά τη σύστασή της θυγατρική εταιρεία της ΟΣΕ Α.Ε. σε ποσοστό 100%.

Από την 1.1.2007 και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσχισης κλάδου και εισφοράς του από τη μητρική εταιρεία ΟΣΕ Α.Ε., η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ανέλαβε τη λειτουργία και εκμετάλλευση όλων των μεταφορών (επιβατικών, εμπορευματικών, κλπ). Έκτοτε, λειτουργεί ως πλήρως ανεξάρτητη εταιρεία με ξεχωριστή διοίκηση και οργάνωση, σύμφωνα και με τις επιταγές της Κοινοτικής νομοθεσίας.

Η έδρα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι στην Αθήνα, αλλά η εταιρεία διατηρεί γραφεία και επιχειρεί σε όλη τη γεωγραφική επικράτεια πλησίον του δικτύου της.

Τον Ιούλιο του 2007 ολοκληρώθηκε η διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. της εταιρίας ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ Α.Ε. (η οποία διαχειριζόταν τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας), προσθέτοντας στο αντικείμενό της και τη διαχείριση και λειτουργία των προαστιακών γραμμών.

Το Δεκέμβριο του 2008 η ΟΣΕ Α.Ε. μεταβίβασε το σύνολο των μετοχών που κατείχε επί του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στο Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο κατείχε από την 31.12.2008 το σύνολο των μετοχών (100%) της εταιρείας.

Τον Απρίλιο του 2013 μεταβιβάσθηκε και περιήλθε το σύνολο των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. κατά πλήρη κυριότητα στο ΤΑΜΕΙΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΤΑΙΠΕΔ), κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου και, έκτοτε, το ΤΑΙΠΕΔ ήταν ο μοναδικός μέτοχος της εταιρείας.

Στις 18 Ιανουαρίου 2017 υπεγράφη, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε στην FSI, έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 45 εκατ. ευρώ.

Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην FSI και εντάχθηκε στον ιταλικό όμιλο.

Η εταιρεία διοικείται πλέον από πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση