Quantcast
14:38
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
14:38
26/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Αττική Οδός: Ξεκινά η καταβολή αποζημιώσεων 2.000 ευρώ στους εγκλωβισμένους οδηγούς

Εγκλωβισμένοι οδηγοί στην Αττική Οδό / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εγκλωβισμένοι οδηγοί στην Αττική Οδό / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

28.02.2022
18:40
Τελευταία ενημέρωση: 28/02/2022 • 21:22
Ξεκινάει η καταβολή του ποσού των 2.000 ευρώ στους δικαιούχους που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό

Εντός των επόμενων ημερών ξεκινάει η καταβολή της αποζημίωσης 2.000 ευρώ όσων οδηγών εγκλωβίστηκαν από τα χιόνια που έφερε η κακοκαιρία «Ελπίς» τον περασμένο μήνα στην Αττική Οδό.

Σε ανακοίνωσή της η Αττική Οδός ενημερώνει ότι σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της διαδικασίας καταχώρησης αιτημάτων στην ειδική Πλατφόρμα Καταχώρησης Αιτημάτων για τα οχήματα που αποκλείστηκαν στον αυτοκινητόδρομο τη Δευτέρα 24/1/2022 και σε συνεργασία με διεθνή χρηματοοικονομικό συμβουλευτικό οίκο, συνεχίζει την ενδελεχή εξέταση και αξιολόγηση του μεγάλου αριθμού αιτημάτων με στόχο την ταυτοποίηση των δικαιούχων και την εκκίνηση των διαδικασιών καταβολής του ποσού των 2.000 ευρώ σε αυτούς, εντός των επόμενων ημερών.

Υπενθυμίζεται ότι πρόστιμο ύψους δύο εκατ. ευρώ θα επιβληθεί στην Αττική Οδό για τους εγκλωβισμένους οδηγούς στα χιόνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι 1 εκατ. ευρώ στην Αττική Οδό και 1 εκατ. ευρώ στις Αττικές Διαδρομές (παραχωρησιούχος και διαχειριστής αντίστοιχα).

Το πόρισμα για την Αττική Οδό

Όπως προκύπτει από το Πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης:

Οι υπεύθυνοι της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. δεν εφάρμοσαν, ως όφειλαν, όσα προβλέπονται στο Εγχειρίδιο Λειτουργίας και στο Εγχειρίδιο Αποχιονισμού της Αττικής Οδού, όπου αποτυπώνονται επακριβώς οι διαδικασίες αποχιονισμού της Αττικής Οδού και οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία που εξετάσθηκαν, οι υπεύθυνοι της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. δεν αιτήθηκαν, ούτε εισηγήθηκαν προς το Τμήμα Τροχαίας της Αττικής Οδού σε καμία χρονική στιγμή, τον αποκλεισμό των εισόδων στην Αττική Οδό.

Και αυτό παρόλο που οι επιχειρησιακοί υπεύθυνοι της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν τον ενδεδειγμένο τρόπο διαχείρισης ενός συμβάντος τέτοιας κλίμακας, όπου προβλέπεται ο έγκαιρος μερικός αποκλεισμός εισόδων της Αττικής Οδού.

Η εσφαλμένη εκτίμηση της κατάστασης και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων εκ μέρους της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. οδήγησε τελικά σε μη αναστρέψιμο αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, η απόφαση για μερικό αποκλεισμό των εισόδων της Αττικής Οδού έπρεπε να είχε ληφθεί νωρίτερα από τις 11:00 π.μ. Αν είχε γίνει αυτό, τότε όσα επακολούθησαν δεν θα είχαν συμβεί ή θα είχαν συμβεί σε πολύ μικρότερη κλίμακα.

Η θέση αυτή της Επιτροπής ερείδεται στις εικόνες των καμερών κυκλοφορίας στην Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Αεροδρομίου Σπάτων, στο τμήμα από τον κόμβο Κηφισίας μέχρι τον Κόμβο Μαραθώνος και στην Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού. Στις κάμερες καταγράφονται επίσης σημαντικές παραλείψεις στη διαδικασία του αποχιονισμού.

Σημειωτέον ότι στις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας με το Τμήμα Τροχαίας Αττικής Οδού, καταγράφεται ήδη από πολύ νωρίς, στις 10:33 π.μ., ο έντονος προβληματισμός για το κατά πόσον είναι δυνατόν να κρατηθεί ανοικτός ο δρόμος.

Επίσης, υπεύθυνη είναι και η Παραχωρησιούχος Εταιρεία «Αττική Οδός Α.Ε.», η οποία σύμφωνα με τις διατάξεις της Σύμβασης Παραχώρησης, είναι υποχρεωμένη να παίρνει όλα τα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή, εύρυθμη και σε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης λειτουργία του Έργου, την ομαλή και ανεμπόδιστη διεξαγωγή της κυκλοφορίας του κοινού και την άμεση και αποτελεσματική ανταπόκριση σε έκτακτες ή/και επείγουσες καταστάσεις, ώστε να διασφαλίζεται πλήρως η ασφάλεια των χρηστών (ατόμων και οχημάτων).

Με βάση τα παραπάνω η «Αττική Οδός Α.Ε.», αν και έχει αναθέσει μέσω σύμβασης τη Λειτουργία και Συντήρηση του Αυτοκινητοδρόμου στην Εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., όφειλε να ασκεί, η ίδια, τον προσήκοντα έλεγχο στην εν λόγω εταιρεία, ώστε να διασφαλίζει ότι αυτή τηρεί το σύνολο των υποχρεώσεών της προς το Ελληνικό Δημόσιο. Συνεπώς η Παραχωρησιούχος Εταιρεία «Αττική Οδός Α.Ε.» έχει πλήρη ευθύνη έναντι του Δημοσίου για την παράλειψη ελέγχου της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.

Από τα παραπάνω η Επιτροπή Διερεύνησης καταλήγει στο συμπέρασμα ότι υπεύθυνοι για τη διακοπή της κυκλοφορίας στην Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Αεροδρομίου Σπάτων και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού την 24η Ιανουαρίου 2022 και τα συνακόλουθα προβλήματα ήταν τόσο η Παραχωρησιούχος Εταιρεία «Αττική Οδός Α.Ε.», όσο και η Εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.

Λαμβάνοντας υπόψη τη διάρκεια της διακοπής της κυκλοφορίας, την έκταση, τις συνέπειες αυτής (μεγάλος αριθμός εγκλωβισμένων οχημάτων, παρατεταμένος χρόνος για τον απεγκλωβισμό τους καθώς και ταλαιπωρία των εποχούμενων και μάλιστα σε συνθήκες εξαιρετικά χαμηλών θερμοκρασιών) και το βαθμό υπαιτιότητας τόσο της Παραχωρησιούχου Εταιρείας, όσο και της εταιρείας ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. η Επιτροπή Διερεύνησης εισηγήθηκε:

Να επιβληθεί στην Παραχωρησιούχο Εταιρεία «Αττική Οδός Α.Ε.» το ανώτατο ύψος του διοικητικού προστίμου που προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 65 του ν. 4663/2020.
Να επιβληθεί στην εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. (εταιρεία Λειτουργίας και Συντήρησης της Αττικής Οδού) το ανώτατο ύψος του διοικητικού προστίμου που προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 65 του ν. 4663/2020.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση