07:57
20/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
07:57
20/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Πώς στήθηκε η διαδικτυακή απάτη με 76.000 εικονικά e-shops και πάνω από 800.000 θύματα – «Να μας προβληματίζουν οι χαμηλές τιμές στα μεγάλα brands»

Ηλεκτρονικές αγορές / Φωτογραφία: Unsplash

Ηλεκτρονικές αγορές / Φωτογραφία: Unsplash

09.05.2024
11:09
Τελευταία ενημέρωση: 09/05/2024 • 18:22
Την ίδια ώρα, 476.000 από αυτούς έχουν δώσει στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών

Σάλο έχουν προκαλέσει οι αποκαλύψεις που έρχονται στο φως και αφορούν το κινεζικό fake δίκτυο e-shop το οποίο βρίσκεται πίσω από τη μεγαλύτερη διαδικτυακή απάτη στον κόσμο που ξεγέλασε πάνω από 800.000 άτομα.

Πρόκειται για δίκτυο που περιλαμβάνει πάνω από 76.000 e-shops και ξεγέλασε χιλιάδες ανθρώπους σε Ευρώπη και ΗΠΑ, καθώς περισσότερα από 800.000 άτομα μοιράστηκαν στοιχεία της κάρτας τους και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

Δημοσιευμένοι σε πολλές γλώσσες από αγγλικά έως γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά, σουηδικά και ιταλικά, οι ιστότοποι φαίνεται να έχουν δημιουργηθεί για να παρασύρουν τους αγοραστές.

Την ίδια ώρα, 476.000 από αυτούς έχουν δώσει στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, συμπεριλαμβανομένου του τριψήφιου αριθμού ασφαλείας τους. Όλοι παρέδωσαν ονόματα, αριθμούς τηλεφώνου και e-mails.

Ο κίνδυνος μάλιστα δεν έχει εκλείψει αφού, αν και πολλά από αυτά τα e-shop έχουν «κατέβει», το ένα τρίτο από αυτά δηλαδή περισσότερα από 22.500 εξακολουθούν να λειτουργούν.

Η Κωνσταντία Δημογλίδου, εκπρόσωπος Τύπου ΕΛ.ΑΣ., o Νίκος Βασιλάκος, ειδικός κυβερνοασφάλειας, και ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος ελληνικού συνδέσμου ηλεκτρονικού εμπορίου, μίλησαν στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» συμβουλεύοντας τους έλληνες πολίτες αναφορικά με το τι πρέπει να προσέχουν.

«Το κινητό πλέον έχει προσυμπληρωμένα στοιχεία, όπως το όνομα και το email. Και αυτό που ζητά είναι να συμπληρώνεις την κάρτα. Η τράπεζα δίνει τη δυνατότητα να σου δώσει πίσω τα χρήματά σου», επεσήμανε ο Νίκος Βασιλάκος.

«Μπορεί να τραβήξει το ημερήσιο όριο εάν βάλουμε τη χρεωστική. Υπάρχουν ακόμα πολλές ενεργές σελίδες. Πρέπει οι τράπεζες να βγάλουν ασφαλιστικό προϊόν, το οποίο να έχει δικλείδες ασφαλείας και όταν κάποιος πάει να αγοράσει να μην τον αφήνει να κάνει συναλλαγή. Επίσης, πρέπει να ασφαλίσουν την κακή συναλλαγή», πρόσθεσε ο Νίκος Βασιλάκος.

«Πολλές τράπεζες ειδοποιούν για ένα “περίεργο” κατάστημα και προειδοποιούν να σταματήσει η συναλλαγή, αλλά δεν το κάνουν»

«Πλέον, πολλές τράπεζες ειδοποιούν για ένα “περίεργο” κατάστημα και προειδοποιούν να σταματήσει η συναλλαγή, αλλά (σ.σ. οι αγοραστές) δεν το κάνουν. Θα πρέπει να μας προβληματίσουν οι χαμηλές τιμές στα μεγάλα brands», δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντία Δημογλίδου.

Ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος ελληνικού συνδέσμου ηλεκτρονικού εμπορίου, είπε πως το 1/3 από αυτές τις σελίδες παραμένει ενεργό.

«Συνδέεται με το dark web και με εταιρείες που συλλέγουν τα προσωπικά δεδομένα. Πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο πιστωτική κάρτα και προτιμούμε μόνο ελληνικά καταστήματα, όπου μπορούμε να ζητήσουμε πίσω τα χρήματά μας», επεσήμανε.

 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση