15:29
15/10/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
15:29
15/10/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Libération: Οι κυρώσεις της ΕΕ κατά της Ρωσίας θα οδηγήσουν σε αυξήσεις τιμών – Ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες / Φωτογραφία: Unsplash

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες / Φωτογραφία: Unsplash

02.12.2022
16:10
Τελευταία ενημέρωση: 02/12/2022 • 20:12
Τι αναφέρει το δημοσίευμα για τις κυρώσεις της ΕΕ στη Ρωσία

Οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας που αποφάσισε η ΕΕ για τις 5 Δεκεμβρίου θα οδηγήσουν σε αυξήσεις τιμών επισημαίνει σημερινό δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας Libération το οποίο παρουσιάζει, μεταξύ άλλων, τις απόψεις του εφοπλιστή και προέδρου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου στην Ελλάδα, Νίκου Βερνίκου.

«Τα κόστη μεταφοράς, που βρίσκονται ήδη στα ύψη, θα ανεβούν ακόμη πιο γρήγορα!» σημειώνει ο κ. Βερνίκος λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «το θαλάσσιο εμπάργκο στη μεταφορά τού ρωσικού πετρελαίου θα έχει θετικό αποτέλεσμα για τους πλοιοκτήτες διότι θα γίνουμε πλουσιότεροι».

Ο ίδιος τονίζει ότι η Ελλάδα θα τηρήσει «τους νέους όρους που θα τεθούν σε ισχύ από τις 5 Δεκεμβρίου», παράλληλα, όμως, επισημαίνει ότι «τα μποϊκοτάζ έχουν ως συνέπεια την αύξηση των τιμών των αγαθών που εισάγονται ή εξάγονται από τη χώρα που έχει εμπάργκο».

«Δεν μπορεί να γίνει τίποτα χωρίς την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα»

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα ανώνυμη πηγή, που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες μεταφορές, υπογραμμίζει ότι «η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είναι η πιο ισχυρή στον κόσμο» και ότι «τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς αυτήν».

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, «άλλοι εφοπλιστές εκτός των Ελλήνων θα πραγματοποιήσουν τη μεταφορά τού πετρελαίου…», σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι ο μαύρος χρυσός θα «αναμιχθεί» σε χώρες που δεν υπόκεινται σε κανένα εμπάργκο. Από τις 5 Δεκεμβρίου, αν δεν είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που θα ναυλώσουν τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, «θα το κάνουν άλλοι, αλλά η προσφορά μεταφοράς θα είναι μικρότερη και οι τιμές θα αυξηθούν», καταλήγει η ίδια ανώνυμη πηγή.

Γιατί η Ελλάδα δεν θέλει η ΕΕ να επιβάλλει αυστηρό πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο

Οι κυβερνήσεις των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν προσωρινά σήμερα στην ανώτατη τιμή πώλησης (πλαφόν) των 60 δολαρίων ανά βαρέλι για το ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται μέσω θαλάσσης, με έναν μηχανισμό προσαρμογής που θα διατηρεί το ανώτατο όριο τιμής στο 5% κάτω από την τιμή της αγοράς, δήλωσε ένας διπλωμάτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η Πολωνία που πίεσε να τεθεί όσο τον δυνατόν χαμηλότερο όριο τιμής, πρέπει να αποδεχθεί τη συμφωνία έως τις 18.00 ώρα Ελλάδος. Εν συνεχεία, η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί απ’ όλες τις κυβερνήσεις της ΕΕ σε μια γραπτή διαδικασία έως αύριο Παρασκευή, δήλωσε ο διπλωμάτης.

Αν όμως φτάσουν σε συμφωνία οι «27», αυτό που αναμένουν όλοι είναι τι θα γίνει στη συνεδρίαση των πετρελαιοπαραγωγών χωρών το Σαββατοκύριακο. Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται και η αντίδραση της Ρωσίας, που έχει διαμηνύσει πως οποιοδήποτε πλαφόν θα σημαίνει πως η Μόσχα θα διακόψει πλήρως την παροχή προς την Ευρώπη.

«Το σύνολο των χωρών της Δύσης δεν κατανοεί ότι η επιβολή πλαφόν στην τιμή των ρωσικών ορυκτών θα έχει συνέπειες», έλεγε από τον Σεπτέμβριο ακόμη η Μαρία Ζαχάροβα απευθυνόμενη και στην ομάδα των ισχυρών οικονομιών G7.

Μετά από πολλούς γύρους παρασκηνιακών διαπραγματεύσεων το τελευταίο διάστημα, οι χώρες της ΕΕ δεν είχαν καταφέρει να συμφωνήσουν σε ένα συγκεκριμένο ανώτατο όριο τιμών, το οποίο θα επηρεάσει άμεσα το θαλάσσιο εμπόριο ρωσικού πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.

Το ανώτατο όριο βασίζεται σε μια άνευ προηγουμένου πρωτοβουλία της Ομάδας των Επτά (G7) που αποσκοπεί στην περαιτέρω αποδυνάμωση της οικονομικής ικανότητας του Κρεμλίνου να διεξάγει πόλεμο στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με το σχέδιο, η Ρωσία θα χάσει τη διαφορά μεταξύ της εμπορικής τιμής του αργού πετρελαίου της στα Ουράλια και της ανώτατης τιμής που επιβάλλει η Δύση.

Η G7, η ΕΕ και η Αυστραλία θα απαγορεύσουν στις τραπεζικές, ασφαλιστικές, ναυτιλιακές και ναυτιλιακές εταιρείες τους να συνεργάζονται με ρωσικές εταιρείες που πωλούν αργό πετρέλαιο σε τιμή που υπερβαίνει το συμφωνηθέν ανώτατο όριο.

Η Ελλάδα πιέζει σε πιο υψηλό όριο στο πλαφόν

Η Ρωσία, ωστόσο, πωλεί ήδη το αργό πετρέλαιο Ουράλια σε μειωμένη τιμή, η οποία πρόσφατα κυμάνθηκε μεταξύ 80 και 65 δολαρίων ανά βαρέλι – περίπου 20 δολάρια φθηνότερα από το αργό πετρέλαιο αναφοράς Μπρεντ.

Σύμφωνα με το Euronews, η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα, τρεις παράκτιες χώρες της ΕΕ που διαδραματίζουν βασικό ρόλο στο θαλάσσιο εμπόριο του ρωσικού πετρελαίου, πίεσαν αρχικά για ένα ανώτατο όριο στα 70 δολάρια (67 ευρώ) ανά βαρέλι, το οποίο θεωρήθηκε πολύ κοντά στο σημείο πώλησης της Ρωσίας.

Η Ελλάδα διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων πετρελαίου στον κόσμο, πολλά από τα οποία μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε όλο τον κόσμο, και επιθυμεί διακαώς να διατηρήσει τη μακροχρόνια επιχείρηση.

Εν τω μεταξύ, η Πολωνία και οι τρεις χώρες της Βαλτικής έχουν υιοθετήσει σκληρή στάση και απαιτούν αυστηρότερο ανώτατο όριο, προκειμένου να στερήσουν από τη Ρωσία μεγαλύτερο μερίδιο από τα κέρδη της.

Ως σημείο εκκίνησης, η ομάδα αυτή ζήτησε ανώτατο όριο 30 δολαρίων (29 ευρώ) ανά βαρέλι, μια πρόταση που θεωρήθηκε μη ρεαλιστική και ανεφάρμοστη από την πλειοψηφία των χωρών της ΕΕ.

Τι αλλάζει με το πλαφόν που επιθυμούν οι G7

Το εμπάργκο της ΕΕ εισήγαγε πλήρη απαγόρευση στις ευρωπαϊκές εταιρείες να παρέχουν ασφαλιστικές, τραπεζικές και ναυτιλιακές υπηρεσίες σε οποιοδήποτε ρωσικό πετρελαιοφόρο.

Η διάταξη αυτή θα αμβλυνθεί ώστε να επιτραπεί η εξυπηρέτηση ρωσικών εταιρειών που τηρούν το ανώτατο όριο της G7.

Ενώ η απαγόρευση της ΕΕ έχει ισχυρές εγχώριες επιπτώσεις, η πρωτοβουλία της G7 είναι έτοιμη να έχει αντίκτυπο σε όλες τις παγκόσμιες αγορές, καθώς πολλές χώρες εξακολουθούν να εξαρτώνται από το ρωσικό πετρέλαιο για τη διατήρηση των οικονομιών τους.

Αξιωματούχοι στις Βρυξέλλες παραδέχονται ότι το ανώτατο όριο πρέπει να πλήξει αισθητά τη Ρωσία, αλλά και να της επιτρέψει να αποκομίσει ένα ελάχιστο επίπεδο κερδών, ώστε η χώρα να συνεχίσει να εμπορεύεται τα προϊόντα της σε όλο τον κόσμο.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση