Quantcast
22:00
28/03/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
22:00
28/03/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Η Κομισιόν φρόντισε να «σβήσει» τις ευθύνες της υποχρηματοδότησης των μνημονίων για την κατάσταση του ΟΣΕ – «Η ιδιωτικοποίηση και το δυστύχημα είναι δύο εντελώς διαφορετικά θέματα»

Τρένο της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, νυν Hellenic Train / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τρένο της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, νυν Hellenic Train / Φωτογραφία: Eurokinissi

09.03.2023
20:46
Τελευταία ενημέρωση: 10/03/2023 • 8:52
«H ιδιωτικοποίηση και το δυστύχημα είναι δύο εντελώς διαφορετικά θέματα» τόνισε η εκπρόσωπος της Κομισιόν

Έπειτα από μια ημέρα συναντήσεων με τις ελληνικές Αρχές, η Κομισιόν και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) έσπευσαν να καταλήξουν στο συμπέρασμα πως η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι αστοχίες της Hellenic Train και ο στραγγαλισμός της ελληνικής οικονομίας δεν αποτελούν ούτε φράγμα από το παζλ που οδήγησε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Σε εξέλιξη βρίσκεται άλλωστε αυτεπάγγελτος έλεγχος για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και σύμφωνα με πληροφορίες η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ζητά να κατατεθούν όλα τα τεκμήρια, τα οποία αφορούν τις διαδικασίες ασφάλειάς και αν τηρήθηκαν. Ο έλεγχος αφορά τόσο τον ΟΣΕ, όσο και την ιδιωτική εταιρεία Hellenic Train. Αυτό μάλλον δεν πτοεί τους αξιωματούχους των Βρυξελλών που θαρρούν πως η ιδιωτικοποίηση και το δυστύχημα είναι δυο διαφορετικά πράγματα!

Αξίζει να σημειώσουμε ωστόσο, πως στις 15 Φεβρουαρίου, ούτε 15 μέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, η ίδια η Κομισιόν έστειλε την Ελλάδα στο Ευρωδικαστήριο για παραλείψεις στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Ολοκληρώθηκαν οι συναντήσεις Ευρωπαίων ειδικών, λέει η Κομισιόν

Ολοκληρώθηκαν οι συναντήσεις της αντιπροσωπείας των Ευρωπαίων ειδικών που βρέθηκαν στην Αθήνα μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και την επικοινωνία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ολοκληρώθηκαν.

Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Ανταλμπέρ Γιανζ απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά την καθιερωμένη ενημέρωση των ανταποκριτών στις Βρυξέλλες. «οι συναντήσεις με την αντιπροσωπείας μας στην Αθήνα, ολοκληρώθηκαν. Υπήρξαν πολυάριθμες συναντήσεις με τις Αρχές καθώς και με φορείς στον τομέα των σιδηροδρόμων», ενώ αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα υποδομών και μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη.

Τα μέλη της ευρωπαϊκής αποστολής παρουσίασαν στον πρωθυπουργό τις πρώτες σκέψεις, οι οποίες θα διαμορφωθούν σε συγκεκριμένες προτάσεις, για τη βελτίωση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου, την ασφάλεια των συγκοινωνιών, την αναβάθμιση υποδομών, την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για επενδύσεις στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.

«Προς το παρόν αυτό που μπορώ να πω γι’ αυτή την επίσκεψη είναι ότι επέτρεψε να προσδιοριστούν και να συζητηθούν οι τομείς στους οποίους η ελληνική κυβέρνηση αναζητεί την υποστήριξη της Επιτροπής. Τώρα θα δούμε τα συμπεράσματα της επίσκεψης όταν θα μπορέσουμε να συζητήσουμε με αυτή την ομάδα και σε αυτό το σημείο μπορεί να μπορούμε να μπούμε σε επιπλέον λεπτομέρειες» προσέθεσε ο εκπρόσωπος.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ότι διαδηλωτές χθες κατηγόρησαν και την τρόικα για το δυστύχημα, η αναπληρώτρια επικεφαλής εκπρόσωπος της Επιτροπής Ντάνα Σπίναντ αναφέρθηκε στο δικαίωμα στη διαμαρτυρία σημειώνοντας ότι το τραγικό γεγονός προκάλεσε μεγάλο πένθος στην Ελλάδα και είναι κατανοητό να εκφράζεται απογοήτευση.

Η Ελλάδα δεσμεύτηκε να μεταρρυθμίσει τον τομέα μεταφορών

Από την πλευρά της, η εκπρόσωπος για οικονομικά θέματα, Βέρλε Νατς, απάντησε ότι στο πλαίσιο των προγραμμάτων μεταρρύθμισης, η Ελλάδα δεσμεύθηκε να μεταρρυθμίσει τον τομέα μεταφορών και να ευθυγραμμίσει την οργάνωση των υποτομέων με κοινοτικές οδηγίες.

Συμπλήρωσε ότι η αναδιοργάνωση αφορούσε το διαχωρισμό ιδιοκτησίας, διαχείρισης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου από τη λειτουργία και παροχή υπηρεσιών που ιδιωτικοποιήθηκαν, ενώ, ανέφερε ότι αυτό είναι σύμφωνο με κοινοτική νομοθεσία που ισχύει για όλα τα κράτη μέλη.

«Άρα η ιδιωτικοποίηση και το δυστύχημα είναι δύο εντελώς διαφορετικά θέματα» τόνισε η κ. Νατς. Το γεγονός πως η εταιρεία δεν διέθετε λίστα επιβατών ή ότι δεν προσέφερε καμία βοήθεια στις ελληνικές Αρχές τις πρώτες ώρες μετά το δυστύχημα της διαφεύγει.

Σημείωσε παράλληλα ότι ο κρατικός ΟΣΕ έχει τη διαχείριση των υποδομών και η ιδιωτική Hellenic Train χρησιμοποιεί αυτές τις υποδομές. Βεβαίως, η ίδια εκπρόσωπος αγνοεί πως η ιδιωτική εταιρεία κατάφερε, ένας Θεός ξέρει πως, να μην καταβάλει ευρώ, αντί για εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις στις οποίες είχε δεσμευτεί, αλλά και να βάλει στον πάγο το πρόγραμμα εξαγοράς νέων συρμών (ζημία συνολικά 800 εκατ. ευρώ).

Είναι η ίδια εταιρεία που φρόντισε να προμηθευτεί παλιοσίδερα, τα οποία οι Ελβετοί είχαν για πέταμα και να τα παρουσιάσει ως υπερσύγχρονα τρένα στην Ελλάδα. Όμως η Κομισιόν έχει βγάλει το πόρισμά της. Η Hellenic Train, η ιδιωτική εταιρεία δηλαδή που διαχειρίζεται τα δρομολόγια και το δυστύχημα είναι δύο εντελώς διαφορετικά θέματα.

Τέλος, η εκπρόσωπος της Κομισιόν επανέλαβε ότι τα ελλείμματα των υποδομών και της διαχείρισής τους είχαν εντοπισθεί και η ελληνική κυβέρνηση στόχευε να τα αντιμετωπίσει και στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση