Quantcast
00:58
27/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
00:58
27/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Η Γερμανία θέλει να βάλει τέλος στις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων

Ανθυγιεινά τρόφιμα / Φωτογραφία: Unsplash

Ανθυγιεινά τρόφιμα / Φωτογραφία: Unsplash

05.03.2023
23:52
Τελευταία ενημέρωση: 06/03/2023 • 11:30
Η διαφήμιση για ανθυγιεινά τρόφιμα έχει αποδεδειγμένα επίδραση στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών και στη Γερμανία θέλουν να λάβουν μέτρα

Εάν ήταν μόνο στο χέρι του υπουργού Τροφίμων και Γεωργίας στη Γερμανία, Τσεμ Έτσντεμιρ από το Κόμμα των Πρασίνων, η διαφήμιση για ανθυγιεινά τρόφιμα θα είχε από καιρό απαγορευθεί αναφέρει δημοσίευμα της Deutsche Welle.

Είναι της άποψης ότι δεν πρέπει να προβάλλονται σχετικές διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το διαδίκτυο μεταξύ 18:00 και 23:00 η ώρα.

Η απαγόρευση θα πρέπει να ισχύει και για τους influencer στο YouTube ή το Tiktok. Επιπλέον, αφίσες με έντονα χρώματα που διαφημίζουν γλυκά ή αλμυρά θα πρέπει και αυτές να απαγορεύονται στα σχολεία, τους παιδικούς σταθμούς και τις παιδικές χαρές στο μέλλον.

«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα παιδιά μπορούν να μεγαλώσουν με έναν πιο υγιεινό τρόπο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας και άλλων ασθενειών που σχετίζονται με τη διατροφή». Αυτά δήλωσε ο Τσεμ Έτσντεμιρ όταν παρουσίασε τα σχέδιά του στο Βερολίνο στις αρχές της εβδομάδας. Η διαφήμιση για ανθυγιεινά τρόφιμα έχει αποδεδειγμένα επίδραση στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών, δήλωσε.

Διαφωνίες με τον υπουργό στη Γερμανία

Ωστόσο, εκπρόσωποι της βιομηχανίας τροφίμων στη Γερμανία αμφισβητούν αυτό το επιχείρημα, όπως για παράδειγμα ο Κάρστεν Μπέρνοτ, Επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Ένωσης Γερμανικής Βιομηχανίας Ζαχαρωδών.

Η απαγόρευση της διαφήμισης δεν θα έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να τρώνε λιγότερα γλυκά, λέει: «Η διαφήμιση είναι απαραίτητη σε μια οικονομία της αγοράς. Η λειτουργία της είναι να πάρει μερίδιο από άλλους ανταγωνιστές» Οι Γερμανοί κατασκευαστές γλυκισμάτων κάνουν λόγο για πωλήσεις περίπου 14 δισεκατομμυρίων ευρώ πέρυσι ενώ ένα δισεκατομμύριο δαπανάται στη διαφήμιση.

Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ ένα στα έξι παιδιά στη Γερμανία είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο. Μεταξύ των παιδιών 11 έως 13 ετών είναι ένα στα πέντε. Οι ειδικοί προειδοποιούν για σωρεία ασθενειών όπως καρδιαγγειακές παθήσεις, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και υψηλή αρτηριακή πίεση.

Τι λένε τα παιδιά;

Ωστόσο, η πρόταση του Γερμανού υπουργού Τροφίμων Τσεμ Έτσντεμιρ συναντά αντιρρήσεις και μέσα στην ίδια την κυβέρνηση και κυρίως από τους Φιλελευθέρους. Κατά τη γνώμη τους αυτό σημαίνει «περισσότερη γραφειοκρατία, περισσότερες απαγορεύσεις, λιγότερη καινοτομία και λιγότερη ποιότητα ζωής». Τι λένε όμως τα ίδια τα παιδιά;

Ο 18χρονος Νόα για παράδειγμα φαίνεται να συμφωνεί με τον υπουργό: «Πρέπει να δει κανείς πόσοι άνθρωποι είναι υπέρβαροι στις μέρες μας. Οι νέοι επηρεάζονται επίσης. Το βλέπω καθημερινά στο σχολείο. Και σίγουρα υπάρχουν εναλλακτικές για τα γλυκά που μπορεί να αγοράσει κανείς».



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση