Quantcast
02:09
03/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
02:09
03/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Η Γαλλία απαγορεύει τα σερβίτσια μιας χρήσης σε όλα τα φαστφουντάδικα – McDonald’s και Starbucks «τρέχουν» να συμμορφωθούν

Αυτή η εικόνα McDonald θα αποτελεί παρελθόν στη Γαλλία από 1η Γενάρη / Φωτογραφία: Unsplash

Αυτή η εικόνα McDonald θα αποτελεί παρελθόν στη Γαλλία από 1η Γενάρη / Φωτογραφία: Unsplash

28.12.2022
23:50
Τελευταία ενημέρωση: 29/12/2022 • 11:27
Με επαναχρησιμοποιούμενα πιάτα και ποτήρια θα πρέπει να σερβίρονται οι πελάτες στα φαστφουντάδικα στη Γαλλία

Πριν από πολλά χρόνια, γνωστή εταιρεία ταχυφαγείων (Fast Food) στην Ελλάδα χρησιμοποιούσε ένα σλόγκαν που έλεγε: «Γρήγορα ναι, πρόχειρα ποτέ!». Σε αυτό το πνεύμα και προσπαθώντας να υπηρετήσει τον ρόλο της ως πρωτοπόρος σε ζητήματα οικολογίας, η Γαλλία εισάγει νέους αυστηρότερους κανόνες για τα φαστφουντάδικα της χώρας.

Από την πρώτη μέρα του 2023 θα απαγορεύεται σε ταχυφαγεία, αλλά και καφέ που σερβίρουν και καφέ στο χέρι να σερβίρουν στους πελάτες τους, που επιλέγουν να καθίσουν στα τραπέζια των καταστημάτων τους, πιάτα, συσκευασίες και μαχαιροπήρουνα μιας χρήσης.

Όπως γράφει χαρακτηριστικά δημοσίευμα του βρετανικού Guardian, αλυσίδες όπως τα McDonald’s, Burger King, Starbucks και Subway βρίσκονται αντιμέτωπες με αυτό που οι περιβαλλοντολόγοι αποκάλεσαν «επανάσταση» την 1η Ιανουαρίου, καθώς νέα πρωτοποριακά μέτρα τίθενται σε ισχύ στη Γαλλία για την καταπολέμηση των αποβλήτων.

Τέλος τα χάρτινα κουτιά και ποτήρια στα Fast Food

Μεγάλο μέρος της βιομηχανίας γρήγορου φαγητού χρησιμοποιεί ένα οικονομικό μοντέλο που βασίζεται σε κουτιά, ποτήρια και συσκευασίες μιας χρήσης, τα οποία οι πελάτες αναποδογυρίζουν από τον δίσκο τους σε έναν κάδο αμέσως μετά το φαγητό. Είναι η κίνηση που έχουμε συνηθίσει λίγο πολύ όλοι μας. Και παρά το γεγονός πως όπως και στην Ελλάδα, στη Γαλλία έχει εφαρμοστεί τέλος για τα πλαστικά μέρη αυτών των «σερβίτσιων», αλλά και απαγόρευση στα πλαστικά καλαμάκια, η κυβέρνηση στη Γαλλία προχωρά την υπόθεση ένα βήμα πιο πέρα.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, κάθε εστιατόριο με περισσότερες από 20 θέσεις – συμπεριλαμβανομένων των κυλικείων, των αλυσίδων αρτοποιείων, των ταχυφαγείων και των καταστημάτων σούσι – θα πρέπει να παρέχει επαναχρησιμοποιήσιμα, πλενόμενα κύπελλα, πιάτα, πιάτα και μαχαιροπήρουνα για τους πελάτες που τρώνε στο κατάστημα. Οι γαλλικές περιβαλλοντικές ομάδες το χαρακτήρισαν ως «ριζική αλλαγή παραδείγματος» για τον τομέα.

Ο νέος νόμος σημαίνει ότι τα μπέργκερ και τα σάντουιτς δεν μπορούν πλέον να σερβίρονται σε κουτί, παρότι δύναται να συνεχίσουν να είναι τυλιγμένα σε χαρτί. Όλα τα άλλα τρόφιμα – συμπεριλαμβανομένων των πατατών, των νάγκετς, της πίτσας, των παγωτών ή των κέικ – πρέπει να σερβίρονται σε επαναχρησιμοποιούμενα σκεύη και τα ποτά σε επαναχρησιμοποιούμενα ποτήρια, που πλένονται στους 60C όπως στα παραδοσιακά εστιατόρια.

Αντίθετα, η απαγόρευση αυτή δεν θα ισχύει για όσους επιλέγουν να πάρουν τα προϊόντα, είτε αυτά είναι καφές, είτε φαγητό σε πακέτο για το σπίτι. Τα περίπου 30.000 καταστήματα fast-food στη Γαλλία σερβίρουν 6 δισ. γεύματα ετησίως, δημιουργώντας περίπου 180.000 τόνους αποβλήτων.

Το 45% των απορριμάτων σε φαστφουντάδικα γίνεται στα εστιατόρια

Περιβαλλοντικές ομάδες δήλωσαν ότι το 55% αυτών παράγεται από τους ανθρώπους που τρώνε στο σπίτι. Ως εκ τούτου, υπάρχει ένα 45% απορριμμάτων που προκύπτουν από την κατανάλωση των εδεσμάτων στο κατάστημα.

Αρκετά καταστήματα McDonald’s έθεσαν πρόσφατα σε εφαρμογή επαναχρησιμοποιήσιμα πλαστικά δοχεία για τηγανητές πατάτες, τα οποία έχουν σχήμα που μοιάζει ακριβώς με την παραδοσιακή κόκκινη συσκευασία μίας χρήσης της εταιρείας. Η Burger King δοκίμασε και εκείνη επαναχρησιμοποιήσιμα μπολ και κύπελλα με το λογότυπο της εταιρείας.

Βεβαίως, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις στη Γαλλία που έσπευσαν να πανηγυρίσουν, δεν έχουν λάβει υπόψη τους, αν η απόφαση αυτή θα οδηγήσει σε επιπλέον κόστος, το οποίο μέσα σε μια δύσκολη πληθωριστική περίοδο, θα μετακυληθεί στον καταναλωτή.

 



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση