00:04
23/07/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
00:04
23/07/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια – Πώς η Ελλάδα κατάφερε να απορροφήσει τις αναταράξεις

Ταξιδιώτες με βαλίτσες στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ταξιδιώτες με βαλίτσες στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

04.07.2022
20:42
Τελευταία ενημέρωση: 12/08/2022 • 18:23
Τι κάνουν καλά φέτος τα ελληνικά αεροδρόμια σε αντίθεση με άλλα ευρωπαϊκά, αναρωτιέται η γερμανική εφημερίδα

Recently updated on August 12th, 2022 at 06:23 pm

Στο πρωτοφανές χάος που επικρατεί στα αεροδρόμια της Ευρώπης και μάλιστα, εν μέσω τουριστικής σεζόν αναφέρεται εκτενές ρεπορτάζ στην οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, στο οποίο υπογραμμίζεται ότι στην Ελλάδα τα πράγματα πηγαίνουν κάπως καλύτερα.

Το δημοσίευμα αναφερόμενο στην Ελλάδα σημειώνει: «Τα πράγματα πηγαίνουν κάπως καλύτερα στην Ελλάδα. Επιβάτες αναφέρουν μόνο λίγα λεπτά αναμονής στους ελέγχους ασφαλείας και η παραλαβή αποσκευών λειτουργεί χωρίς καθυστερήσεις».

Φόβοι για ντόμινο στην ταξιδιωτική αλυσίδα

«Μέχρι στιγμής δεν αντιμετωπίζουμε προβλήματα στην εναέρια και επιβατική κίνηση’ λέει το γραφείο τύπου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Γίνεται ωστόσο αναφορά ‘σε φαινόμενο ντόμινο στην ταξιδιωτική αλυσίδα’ που μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα. Αυτό κυρίως σημαίνει καθυστερήσεις αφίξεων αεροπλάνων από άλλα επιβαρυμένα ευρωπαϊκά αεροδρόμια», όπως σημειώνει η Deutsche Welle.

Το ρεπορτάζ υπενθυμίζει ότι η γερμανική Fraport ανέβαλε πριν από πέντε χρόνια τη διαχείριση περιφερειακών αεροδρομίων επενδύοντας 440 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό τους.

«Σε ορισμένα αεροδρόμια οι αριθμοί κίνησης έχουν φτάσει στα επίπεδα του 2019».

Μπόνους στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων ΑΙC, η Ελλάδα έχει γίνει πλέον η πρώτη χώρα που έχει επιστρέψει στα επίπεδα προ του 2019 σε ό,τι αφορά την εναέρια κυκλοφορία. Αυτό οφείλεται σε μια νομοθετική ρύθμιση που ψήφισε το ελληνικό κοινοβούλιο υπό την πίεση της συμφόρησης στην εναέρια κίνηση το 2019. Από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο δίνει μπόνους σε ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για όσες λιγότερες καθυστερήσεις υπάρχουν.

Και λειτουργεί: Σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα βελτιώθηκε η ακρίβεια στις ώρες πτήσεων τον φετινό Ιούνιο κατά 70% σε σχέση με το 2019».

Μόνιμο μοτίβο οι αναταράξεις στα αεροδρόμια της Ευρώπης

Παραμένουν οι αναταράξεις στα αεροδρόμια της Ευρώπης, καθώς η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες ακυρώνουν εκατοντάδες πτήσεις, λόγω των απεργιών των συνδικάτων.

Η βελγική θυγατρική της Lufthansa, η Brussels Airlines, ακυρώνει σχεδόν 700 πτήσεις της στη διάρκεια της θερινής περιόδου, περίπου το 6% των προγραμματισμένων, ώστε να μειωθεί ο φόρτος εργασίας και να αποφευχθούν απεργίες, ανακοίνωσε σήμερα η αεροπορική εταιρεία.

«Σήμερα ανταποκρινόμαστε στα αιτήματα των συνδικάτων και ελπίζουμε ότι αυτό μπορεί να αποκλείσει περαιτέρω κινητοποιήσεις (το φετινό καλοκαίρι)», αναφέρεται σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έστειλε η εκπρόσωπος της Brussels Airlines Μάαικε Άντρις. «Για μακροπρόθεσμες λύσεις, θα οργανώσουμε μια συνάντηση με τα συνδικάτα στις 23 Αυγούστου».

Απώλειες εσόδων 10,2 εκατ. για την Brussels Airlines

Οι ακυρώσεις θα οδηγήσουν σε απώλεια εσόδων ύψους 10,2 εκατομμυρίων ευρώ, πρόσθεσε η αεροπορική εταιρεία.

Οι πιλότοι και τα πληρώματα καμπίνας της Brussels Airlines πραγματοποίησαν τον περασμένο μήνα τριήμερη απεργία, αφού διαμαρτυρήθηκαν ότι ο φόρτος εργασίας ήταν υπερβολικά υψηλός και ότι η εταιρεία γνώριζε την κατάσταση για περίπου ένα χρόνο και δεν έκανε τίποτε για να τη διορθώσει.

Αναταράξεις όλο το καλοκαίρι στις αερομεταφορές

Το άλμα του πληθωρισμού σε όλη την ήπειρο είχε ως αποτέλεσμα εκατομμύρια εργαζόμενοι να παλεύουν με το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης, οδηγώντας τα εργατικά συνδικάτα να ζητούν υψηλότερες μισθολογικές αυξήσεις, που συχνά συνοδεύονταν από προκηρύξεις απεργιών.

Αερομεταφορείς και εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων αντιμετωπίζουν επίσης ελλείψεις εργατικού προσωπικού για να μπορέσουν να διαχειριστούν επαρκώς τη ροή επιβατών καθώς η ζήτηση για ταξίδια ανάκαμψε με τον τερματισμό των περισσότερων περιορισμών της COVID-19. Εργαζόμενοι σε πολλές άλλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η British Airways, επίσης σχεδιάζουν απεργίες φέτος το καλοκαίρι.

Η Ryanair, προχώρησαν στις 24/6 σε απεργία στο Βέλγιο, την Ισπανία και την Πορτογαλία σε μια διαμάχη για τους μισθούς και τις εργασιακές συνθήκες, στο τελευταίο κύμα απεργιακών κινητοποιήσεων από εργαζομένους σε διάφορους κλάδους στην Ευρώπης.

Τα συνδικάτα των πληρωμάτων καμπίνας της Ryanair στο Βέλγιο, την Ισπανία και την Πορτογαλία προκήρυξαν τριήμερη απεργία. Το προσωπικό στη Γαλλία και την Ιταλία απείχε το περασμένο Σαββατοκύριακο. Τα πληρώματα στην Ισπανία κατέβηκαν σε απεργία και πάλι στις 30 Ιουνίου και την 1-2 Ιουλίου.

Εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι η ιρλανδική αεροπορική εταιρία δεν σέβεται τους τοπικούς εργασιακούς νόμους που αφορούν θέματα όπως τον κατώτατο μισθό και καλούν τους επικεφαλής της Ryanair να βελτιώσουν τις εργασιακές συνθήκες.

Οι συνθήκες είναι τρομερές

«Οι συνθήκες είναι τρομερές», δήλωσε ο Ρικάρντο Πεναρόιας, πρόεδρος του SNPVAC, του συνδικάτου που προκήρυξε την απεργία στην Πορτογαλία. «Ένα μέλος πληρώματος δεν επιτρέπεται να πάρει ούτε ένα μπουκάλι νερό σε μία πτήση».

Η Ryanair δήλωσε στο Reuters ότι είχε διαπραγματευτεί εργασιακές συμφωνίες που καλύπτουν το 90% του προσωπικού σε όλη την Ευρώπη και ότι δεν αναμένει εκτεταμένα προβλήματα φέτος το καλοκαίρι.

Σπιράλ μισθών – τιμών

Μεγάλο μέρος των κινητοποιήσεων αφορά τον κλάδο των μεταφορών ενώ καλείται να διαχειριστεί την επιστροφή στα ταξίδια μετά τα lockdowns της πανδημίας.

Με τον πληθωρισμό να ξεπερνά το 8% στην ευρωζώνη, στη Βρετανία να κινείται στο υψηλό 40 ετών του 9,1% και σε κάποιες οικονομίες της κεντρικής και της ανατολικής Ευρώπης να διαμορφώνεται σε διψήφια ποσοστά, οι αξιωματούχοι ανησυχούν ότι δημιουργείται ένα σπιράλ μισθών-τιμών, στο οποίο οι υψηλότερες μισθολογικές διεκδικήσεις εντείνουν τις πληθωριστικές πιέσεις.

Η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ έχει προειδοποιήσει ότι όσο περισσότερο ο πληθωρισμός διατηρείται υψηλός, τότε πιθανότερο είναι να επηρεάσει τις μισθολογικές διαπραγματεύσεις.

Ο Ερνέστο Ιγκλέσιας, από το USO, δήλωσε ότι η απόφαση της ισπανικής  κυβέρνησης περιορίζει το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία. Σχολιάζοντας την κατάσταση στην Ισπανία, ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Έντι Γουίλσον δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι εκεί ζητούν αύξηση μισθών 165%.

Το συνδικάτο SNPVAC ανέφερε ότι από τα πορτογαλικά αεροδρόμια δεν θα ακυρωθούν πολλές πτήσεις καθώς η εταιρία είχε εργαζόμενους σε αναμονή και ζήτησε από πληρώματα καμπίνας σε άλλες χώρες να τους αντικαταστήσουν. Σύμφωνα με τη Ryanair, η SNPVAC εκπροσωπεί μόνο το 3% του προσωπικού της στην Πορτογαλία.

Περισσότερες από 3.000 ακυρώσεις πτήσεων έχει ανακοινώσει η Lufthansa εξαιτίας έλλειψης προσωπικού, απεργιών και της Covid-19.

Η εταιρεία είχε ήδη πρόσφατα περικόψει το 5% των καλοκαιρινών πτήσεων τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα, δηλαδή 900 συνδέσεις, επικαλούμενη «συμφόρηση και έλλειψη προσωπικού από την οποία υποφέρει ολόκληρος ο κλάδος των ευρωπαϊκών αερομεταφορών».

Η χαμηλού κόστους θυγατρική της, Eurowings, είχε επίσης ανακοινώσει «πολλές εκατοντάδες λιγότερες πτήσεις» τον Ιούλιο. Αυτές οι ελλείψεις προσωπικού αφορούν «αεροδρόμια, επίγειες υπηρεσίες, αεροπορική ασφάλεια και επομένως και εταιρείες», αναφέρει σε ανακοίνωσή της που εστάλη στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Τώρα, «οι απεργίες ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ο καιρός και κυρίως η αύξηση των κρουσμάτων της Covid-19 προκαλούν μεγαλύτερη επιβάρυνση», εξηγεί η Lufthansa, η οποία αναφέρει μια αύξηση των αναρρωτικών αδειών «τις τελευταίες ημέρες».

Αεροπλάνα της Lufthansa
Αεροπλάνα της Lufthansa / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι ακυρώσεις πτήσεων από τη Lufthansa

Ως αποτέλεσμα, ο όμιλος ακυρώνει 2.200 πτήσεις από τις 80.000 προς και από τους «κόμβους» της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, κυρίως πτήσεις εντός Ευρώπης. Οι ακυρώσεις δεν αφορούν πλέον μόνο τα Σαββατοκύριακα αλλά και τις καθημερινές.

Το μέτρο που θεωρείται «αναπόφευκτο» αναμένεται να διασφαλίσει «περισσότερη σταθερότητα του σχεδίου πτήσεων όλο το καλοκαίρι» αποφεύγοντας εκ των προτέρων «την υπερφόρτωση των διαδικασιών στο έδαφος κατά τις ώρες αιχμής», υπογραμμίζει.

Δυσκολίες στο Ηνωμένο Βασίλειο

Μετά την άρση των περιορισμών υγείας σε πολλές χώρες, ιδίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις αρχές του έτους, οι εταιρείες μεταφορών αντιμετωπίζουν δυσκολίες να αντιμετωπίσουν την απότομη αύξηση της ζήτησης, κυρίως λόγω των σοβαρών ελλείψεων προσωπικού.

Στη Μεγάλη Βρετανία, τα αεροδρόμια έχουν διαταραχθεί σοβαρά εδώ και εβδομάδες, με μεγάλες ουρές και ακυρώσεις πτήσεων από την Easyjet, την British Airways, την Tui ή τη Wizz Air.

Το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα περιορίσει τον αριθμό των καθημερινών πτήσεων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, για να αποφευχθεί περαιτέρω χάος. Η Easyjet ανακοίνωσε επίσης την περασμένη Δευτέρα μείωση της μεταφορικής της ικανότητας αυτό το καλοκαίρι λόγω ελλείψεων προσωπικού, τόσο στα αεροδρόμια και τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας όσο και σε εταιρείες.

Ο Αερολιμένας στο Άμστερνταμ είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου για όσα συμβαίνουν στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια
Ο Αερολιμένας στο Άμστερνταμ είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου για όσα συμβαίνουν στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια / Φωτογραφία: ΑΠΕ

Ο Covid προκαλεί ακόμη «κενά αέρος» στις αεροπορικές

Δριμεία κριτική από τις αεροπορικές εταιρίες ανά τον κόσμο, αναφορικά με την πολιτική των κυβερνήσεων εν μέσω πανδημίας τα τελευταία χρόνια, πολιτική που κορυφαίος εκπρόσωπος του κλάδου χαρακτήρισε «χαώδη».

«Το κόστος της κυβερνητικής κακοδιαχείρισης ήταν ουσιαστικό. Ρήμαξε οικονομίες, διατάραξε εφοδιαστικές αλυσίδες και κατέστρεψε θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) σε συνέλευση του κλάδου.

Πρόκληση για αεροπορικές και κυβέρνηση στη Γερμανία το καλοκαίρι

Εξάλλου, σοβαρά προβλήματα στα αεροπορικά ταξίδια αναμένονται εντός του καλοκαιριού στη Γερμανία, εκτιμά ο υπουργός Μεταφορών Φολκερ Βίσινγκ και κάνει λόγο για «τεράστια πρόκληση για όλους».

«Χαοτική» προβλέπει ότι θα είναι η κατάσταση η αντιπρόεδρος της συνδικαλιστικής οργάνωσης Ver.di. Κριστίνε Μπέλε. Η κατάσταση στα αεροδρόμια δεν αναμένεται να βελτιωθεί σύντομα, με πολλές ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, δηλώνει στην BILD ο κ. Βίσινγκ.

Η Lufthansa δεν είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που αναγκάζεται να προβεί σε ακυρώσεις πτήσεων λόγω έλλειψης προσωπικού. Τον Μάιο μια παρόμοια απόφαση πήρε και η ολλανδική KLM.

«Η πρόκληση αυτή τη στιγμή είναι να διαχειριστούμε την απότομη αύξηση της ζήτησης, δεδομένου ότι η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν δραστικά τα μέσα των αεροδρομίων, παραδέχτηκε τότε ο Όλιβιερ Γιάνκοβετς, ο γενικός διευθυντής της ACI Ευρώπης, της κυριότερης ένωσης ευρωπαϊκών αεροδρομίων.

Ακυρώσεις πτήσεων: Η Ευρώπη αδυνατεί να ανακάμψει

Μπορεί η πανδημία να μοιάζει να βρίσκεται σε ύφεση και όλες οι χώρες της Ευρώπης να ελπίζουν σε ένα καλοκαίρι σαν όλα τα άλλα (προ πανδημίας), ωστόσο αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες μοιάζουν να αδυνατούν να ανακάμψουν έπειτα από χρόνια μαρασμού, περικοπών και περιορισμένης επιβατικής κίνησης.

Αφού μείωσε το προσωπικό για να αντιμετωπίσει την υγειονομική κρίση, η αεροπορική βιομηχανία αγωνίζεται τώρα να αντιμετωπίσει την επανάληψη της κυκλοφορίας, αναφέρει εκτενές ρεπορτάζ του γαλλικού BFMTV, παραπέμποντας στις σκηνές χάους στο αεροδρόμιο Άμστερνταμ-Σίπολ, στην Ολλανδία.

Αεροπλάνο της Ολλανδίας
Αεροπλάνο της Ολλανδίας / Φωτογραφία: ΕΡΑ



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση