Quantcast
15:30
19/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
15:30
19/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Το… πάρτι της Formula 1 αρχίζει – Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουμε πριν πέσει η καρό σημαία

Formula 1 /Φωτογραφία: F1-FB

Formula 1 /Φωτογραφία: F1-FB

04.03.2023
15:35
Τελευταία ενημέρωση: 05/03/2023 • 9:59
Τι θα δούμε στο νέο πρωτάθλημα της Formula 1

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκινάει και οι ομάδες με τους οδηγούς τους ετοιμάζονται να πατήσουν το γκάζι!

Μερικές ώρες απομένουν στην ουσία για την έναρξη του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Όλες οι ομάδες μετέβησαν στο Μπαχρέιν πριν από περίπου μία εβδομάδα για να μετάσχουν στις δοκιμές και πλέον, αφού προσπάθησαν να μπερδέψουν η μία την άλλη, ετοιμάζονται για τα σοβαρά. Ο πρώτος αγώνας γίνεται στο Μπαχρέιν την Κυριακή 5 Μαρτίου με τη Red Bull να εξακολουθεί να κατέχει το καλύτερο πακέτο. Τόσο σε πνευματικό όσο και έμψυχο υλικό. Η RB19 ήταν το καλύτερο αυτοκίνητο, με τις Ferrari, Mercedes και Aston Martin να ακολουθούν, όχι απαραιτήτως με αυτή τη σειρά, τουλάχιστον για τις δύο τελευταίες.

Στο μέσον του γκριντ αναμένεται να βρεθούν οι Alpine, Alfa Romeo και McLaren, με τις υπόλοιπες, που πρόκειται για τις Haas, Aplha Tauri και Williams να πλαισιώνουν τις τελευταίες θέσεις, όχι, όμως, καταϊδρωμένες, καθώς έχουν κάνει κι αυτές πολλά βήματα μπροστά. Σύμφωνα με τα όσα είδαμε στις δοκιμές, ξεχώρισε η Red Bull, που φαίνεται να είναι πάρα πολύ μπροστά και ενδέχεται να κατακτήσει τον τίτλο πιο εύκολα σε σχέση με πέρυσι.

Βέβαια, άλλο δοκιμές, άλλο αγώνας, άλλο ελεύθεροι χρόνοι και άλλο να προσπαθείς να περάσεις έναν οδηγό. Όλα θα κριθούν στους 23 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος, με τον κινεζικό να έχει αφαιρεθεί ελέω Covid-19, όπως επίσης και τον ρωσικό, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Oι 10 ομάδες της Formula 1

Red Bull Racing

Από την… pole position ξεκινά την προσπάθειά της για τη διατήρηση των κεκτημένων η Red Bull. Σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στις δοκιμές του Μπαχρέιν με μαλακότερη γόμα και από τα στοιχεία που φτάνουν στο φως της δημοσιότητας, φαίνεται πως η φετινή προσπάθειά της θα είναι πιο εύκολη. RB19 και Μαξ Φερστάπεν είναι τα απόλυτα φαβορί.

Οδηγοί: Μαξ Φερστάπεν (1), Σέρχιο Πέρες (11)
Ονομασία μονοθεσίου: RB19
Κινητήρας: Honda H001

Ferrari

Όπως στη Red Bull, έτσι και στη Ferrari το δίδυμο δεν άλλαξε. Μόνο που στη Scuderia άλλαξε ο διευθυντής. Έφυγε ο Ματία Μπινότο, τη θέση του πήρε ο Φρεντερίκ Βασό και το σίγουρο είναι πως δεν θα γίνονται αδικίες εις βάρος του Σαρλ Λεκλέρκ από εδώ και πέρα. Καλή, όπως πάντα στις δοκιμές προετοιμασίας, αλλά ίσως η κατάρα που την ακολουθεί εδώ και χρόνια να είναι μακράν η καλύτερη… δεύτερη, ίσως να τη στοιχειώσει εκ νέου.

Οδηγοί: Σαρλ Λεκλέρκ (16), Κάρλος Σάινθ (55)
Ονομασία μονοθεσίου: SF-23
Κινητήρας: Ferrari 066/10

Mercedes

Είναι φανερό πως έχουν βελτιωθεί οι Γερμανοί, αλλά δεν φαίνεται να είναι ικανοί τώρα να διεκδικήσουν τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές. Για την πρώτη ούτε λόγος. Αρκετά προβληματικό το αεροδυναμικό πακέτο, ετοιμάζουν νέα πτέρυγα για το Μπαχρέιν για να αντιμετωπίσουν την ομάδα της Aston Martin. Ναι μεν υπάρχει ταλέντο με Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ, αλλά η W14 δεν μπορεί ακόμα να τα βάλει στα ίσα με τις Red Bull και Ferrari.

Οδηγοί: Λιούις Χάμιλτον (44), Τζορτζ Ράσελ (63)
Ονομασία μονοθεσίου: W14
Κινητήρας: Mercedes-AMG F1 M14

Alpine

Πέρυσι τερμάτισε τέταρτη στους κατασκευαστές, έλυσε τα προβλήματα αξιοπιστίας φέτος, αλλά μια η φυγή του Φερνάντο Αλόνσο και μια η όχι και τόσο καλή εμφάνιση στις δοκιμές, έχουν γεμίσει προβληματισμό τους ιθύνοντες. Δύσκολα φαίνεται πως θα τερματίσει και πάλι τέταρτη, αλλά από τη στιγμή που ο Εστεμπάν Οκόν δεν έχει πια το… αγκάθι που λέγεται Αλόνσο, ίσως τον ωθήσει να τρέξει πιο ελεύθερα.

Οδηγοί: Εστεμπάν Οκόν (31), Πιερ Γκασλί (10)
Ονομασία μονοθεσίου: A523
Κινητήρας: Renault E-Tech RE23

McLaren

Η χρονιά του 2022 δύσκολα θα επαναληφθεί φέτος. Πάρα πολλά προβλήματα στις δοκιμές, το αεροδυναμικό πακέτο υστερεί, άρα η McLaren δεν θα μπορεί να περιμένει κάτι καλύτερο φέτος από το μέσον του γκριντ και πάνω. Οι μηχανικοί έχουν πέσει με τα μούτρα στη δουλειά για να σωθεί ό,τι σώνεται και το σχεδόν βέβαιο είναι πως θα τη δούμε από την 5η-6η θέση και κάτω.

Οδηγοί: Λάντο Νόρις (4), Όσκαρ Πιάστρι (81)
Ονομασία μονοθεσίου: MCL60
Κινητήρας: Mercedes-AMG F1 M14

Alfa Romeo

Αρκετά ευνοϊκός και… ούριος άνεμος για την Alfa Romeo που λογικά έχει κάνει ένα βήμα παραπάνω από πέρυσι. Κανείς δεν κάνει φυσικά λόγο για πρωτάθλημα, αλλά μια 5η θέση δεν θα τη… χάλαγε καθόλου. Αχώριστο το δίδυμο των Βαλτέρι Μπότας και Γκιουάνου Ζου, έχει πολλές δυνατότητες να ανέβει 1-2 σκαλοπάτια σε σχέση με πέρυσι.

Οδηγοί: Βαλτέρι Μπότας (77), Γκιουάνου Ζου (24)
Ονομασία μονοθεσίου: C43
Κινητήρας: Ferrari 066/10

Aston Martin

Εδώ μιλάμε για την απόλυτη έκπληξη. Οι ιθύνοντες κάνουν λόγο ακόμα και για βάθρο στο Μπαχρέιν, ακόμα και για μια νίκη φέτος και… κόντρα με τη Mercedes για την 3η θέση στους κατασκευαστές. Η αλήθεια είναι πως οι Βρετανοί έχουν κάνει πάρα πολύ σοβαρή δουλειά, δεν γνωρίζουμε αν κοντράρουν τη Mercedes, αλλά ότι υπάρχει πιθανότητα να τερματίσουν στην 4η θέση, υπάρχει και μάλιστα, μεγάλη.

Οδηγοί: Φερνάντο Αλόνσο (14), Λανς Στρολ (18)
Ονομασία μονοθεσίου: AMR23
Κινητήρας: Mercedes-AMG F1 M14

formula 1 - Το... πάρτι της Formula 1 αρχίζει - Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουμε πριν πέσει η καρό σημαία
Formula 1

Haas

Πολύ καλοί οι Αμερικανοί, συνέχισαν τη δουλειά και την εξέλιξή τους. Μόνο που οι πραγματικές ελπίδες αγγίζουν μια 7η θέση και δύσκολα κάτι παραπάνω. Πώς θα ξεπεράσει, άλλωστε, όλες τις ομάδες που προηγούνται της ίδιας, όταν στις άλλες δεσπόζουν ονόματα παγκόσμιων πρωταθλητών και ξεχωριστό αεροδυναμικό πακέτο; Ίσως να αποτελέσει τη δεύτερη ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς μετά την Aston Martin.

Οδηγοί: Κέβιν Μάγκνουσεν (20), Νίκο Χούλκενμπεργκ (27)
Ονομασία μονοθεσίου: VF-23
Κινητήρας: Ferrari 066/10

AlphaTauri

Ναι μεν έχουν καλυτερεύσει πολλά στην αδελφή ομάδα της Red Bull, αλλά μην περιμένετε θαύματα. Ο κινητήρας της Honda από μόνος του δεν μπορεί να κάνει τους Νικ ντε Βρίες και Γιούκι Τσουνόντα… πυραύλους από τη μία στιγμή στην άλλη. Προσέξτε τον Ντε Βρίες, πάντως, πάρα πολύ καλός οδηγός με περγαμηνές, όπως επίσης και τον Πιάστρι της McLaren.

Οδηγοί: Νικ ντε Βρίες (21), Γιούκι Τσουνόντα (22)
Ονομασία μονοθεσίου: AT04
Κινητήρας: Honda H001

Williams

Κάποτε μεσουρανούσε και κατακτούσε τους τίτλους με τον κάθε πιθανό και απίθανο οδηγό. Εδώ και αρκετά χρόνια, απίθανο είναι να ξεφύγει από τις τελευταίες θέσεις της βαθμολογίας. Δύσκολα θα γίνει και φέτος αυτό, αλλά τουλάχιστον στη Williams σήκωσαν μανίκια, δούλεψαν σκληρά και κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα όμορφο και αποδοτικό αυτοκίνητο. Δεν θα την τοποθετήσει στο μέσον του γκριντ, αλλά σημασία έχει η προσπάθεια.

Οδηγοί: Άλεξ Άλμπον (23), Λόγκαν Σάρτζεντ (2)
Ονομασία μονοθεσίου: FW45
Κινητήρας: Mercedes-AMG F1 M14

Το καλεντάρι της Formula 1

Τον αριθμό-ρεκόρ των 23 γκραν πρι περιλαμβάνει η νέα σεζόν της Formula 1, η οποία αρχίζει σε λίγες ημέρες στο Μπαχρέιν (5/3). Υπενθυμίζεται ότι το αγωνιστικό πρόγραμμα του πρωταθλήματος για το 2023 περιλάμβανε αρχικά 24 αγώνες, ωστόσο ματαιώθηκε γι’ ακόμη μια χρονιά εξαιτίας του κορονοϊού το γκραν πρι στην Κίνα, το οποίο λόγω της πανδημίας διεξήχθη για τελευταία φορά το 2019. Έτσι, δημιουργήθηκε μια… τρύπα τεσσάρων εβδομάδων στο αγωνιστικό πρόγραμμα, από το γκραν πρι της Αυστραλίας έως αυτό στο Αζερμπαϊτζάν, ωστόσο ανακοινώθηκε ότι δεν θα καλυφθεί αυτό το κενό από κάποιον άλλο αγώνα.

Στο καλαντάρι προστίθεται το γκραν πρι του Λας Βέγκας, το οποίο θα είναι ο προτελευταίος αγώνας της χρονιάς και ο τρίτος επί αμερικανικού εδάφους, καθώς ήδη στο πρόγραμμα υπάρχουν το γκραν πρι των Ηνωμένων Πολιτειών (στο Όστιν του Τέξας) και το γκραν πρι του Μαϊάμι. Η «αυλαία» της νέας σεζόν στη Φόρμουλα Ένα θα ανοίξει στις 5 Μαρτίου στο Μπαχρέιν, ενώ το γκραν πρι του Αμπού Ντάμπι θα είναι γι’ ακόμη μια χρονιά το τελευταίο γκραν πρι της σεζόν στις 26 Νοεμβρίου. Ο αγώνας στο Κατάρ, ο οποίος θα διεξαχθεί στις 8 Οκτωβρίου, επιστρέψει στο καλαντάρι μετά από απουσία ενός έτους, ενώ, σε σχέση με το καλαντάρι του 2022, «κόπηκε» το γκραν πρι της Γαλλίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, προκειμένου να «χωρέσουν» οι 24 αγώνες, το βελγικό γκραν πρι, το οποίο ήταν παραδοσιακά το πρώτο γκραν πρι μετά την καλοκαιρινή διακοπή, μετατέθηκε στο τέλος Ιουλίου και θα είναι το τελευταίο του πρώτου… μέρους της σεζόν. Επίσης, σε μια προσπάθεια των μελών του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να βελτιστοποιήσουν όλα τα αγωνιστικά προγράμματα των Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων της FIA, δεν διεξάγεται γκραν πρι της Formula 1 στις 11 Ιουνίου, προκειμένου να μην συμπέσει με τον φημισμένο αγώνα 24 ωρών του Λε Μαν που είναι προγραμματισμένος για το διήμερο 10-11/6.

Η πρεμιέρα της Formula 1: Κυριακή 5/3 στις 16:15

Δείτε το promo για τον πρώτο αγώνα της Formula 1 από τον ΑΝΤ1:

Το αγωνιστικό πρόγραμμα της Formula 1 για το 2023 έχει ως εξής:

  • 5 Μαρτίου Μπαχρέιν (Σακχίρ)
  • 19 Μαρτίου Σαουδική Αραβία (Τζέντα)
  • 2 Απριλίου Αυστραλία (Μελβούρνη)
  • 30 Απριλίου Αζερμπαϊτζάν (Μπακού)
  • 7 Μαΐου Μαϊάμι
  • 21 Μαΐου Εμίλια Ρομάνια (Ίμολα)
  • 28 Μαΐου Μονακό (Μόντε Κάρλο)
  • 4 Ιουνίου Ισπανία (Βαρκελώνη)
  • 18 Ιουνίου Καναδάς (Μόντρεαλ)
  • 2 Ιουλίου Αυστρία (Σπίλμπεργκ)
  • 9 Ιουλίου Μ. Βρετανία (Σίλβερστοουν)
  • 23 Ιουλίου Ουγγαρία (Βουδαπέστη)
  • 30 Ιουλίου Βέλγιο (Σπα-Φρανκορσάμπ)
  • 27 Αυγούστου Ολλανδία (Ζάντφορτ)
  • 3 Σεπτεμβρίου Ιταλία (Μόντσα)
  • 17 Σεπτεμβρίου Σιγκαπούρη
  • 24 Σεπτεμβρίου Ιαπωνία (Σουζούκα)
  • 8 Οκτωβρίου Κατάρ (Λουσάιλ)
  • 22 Οκτωβρίου ΗΠΑ (Όστιν)
  • 29 Οκτωβρίου Πόλη του Μεξικού
  • 5 Νοεμβρίου Σάο Πάουλο
  • 18 Νοεμβρίου Λας Βέγκας
  • 26 Νοεμβρίου Άμπου Ντάμπι (Νησί Γιάς)
332961785 1160334761296661 6979420326702187868 n - Το... πάρτι της Formula 1 αρχίζει - Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουμε πριν πέσει η καρό σημαία
Formula 1

Formula 1: Οι αλλαγές στους κανονισμούς για το 2023

Ενώ οι κανονισμοί της Φόρμουλα Ένα παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ίδιοι το 2023, ύστερα από τις… σαρωτικές διαφοροποιήσεις τους την περυσινή χρονιά, υπάρχουν ακόμη αλλαγές στη «νομοθεσία» του πρωταθλήματος σε τεχνικό και αθλητικό επίπεδο που αξίζει να αναφερθούν ενόψει της νέας σεζόν. Αναλυτικά:

1. Νέα μέτρα για το “porpoising”

Επειδή ορισμένες ομάδες αντιμετώπισαν πέρυσι το φαινόμενο του “porpoising” (σ.σ. τα μονοθέσια ταλαντώνονταν και αναπηδούσαν στις υψηλές ταχύτητες, φαινόμενο που αποδόθηκε στα ελληνικά ως «δελφινισμός») με την έλευση των μονοθεσίων με τις νέες προδιαγραφές της Φόρμουλα Ένα, στα οποία χρησιμοποιείται το αεροδυναμικό φαινόμενο που είναι γνωστό ως “ground effect”, ένα σύνολο μέτρων ευελιξίας και παρακολούθησης με βάση το πάτωμα των αυτοκινήτων τέθηκε σε εφαρμογή για το δεύτερο μισό της σεζόν του 2022 και άλλα ετοιμάζονται για το 2023.

Εν ολίγοις, τέσσερις επιπλέον αλλαγές θα μπουν φέτος στο… παιχνίδι: οι άκρες του δαπέδου έχουν ανυψωθεί κατά 15 χιλιοστά, το ύψος του «λαιμού» του διαχύτη έχει αυξηθεί, η ακαμψία της άκρης του διαχύτη έχει αυξηθεί και θα τοποθετηθεί ένας επιπλέον αισθητήρας για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του φαινομένου του “porpoising”.

Αυτές οι προσαρμογές θα πρέπει, θεωρητικά, να καταστήσουν το σημαντικό “porpoising”… παρελθόν και, ως εκ τούτου, να διατηρήσουν την προσοχή στη συναρπαστική δράση που πρόσφεραν πέρυσι οι αλλαγές κανονισμών στη Φόρμουλα Ένα.

2. Πιο δυνατά roll hoops μετά το ατύχημα του Ζου

Παράλληλα με τις αλλαγές που στοχεύουν στην καταπολέμηση του “porpoising”, υπάρχουν τροποποιήσεις στα πρότυπα ασφαλείας για τα roll hoops των μονοθεσίων της Φόρμουλα Ένα μετά το τρομακτικό ατύχημα που βίωσε ο Γκουανγιού Ζου στην εκκίνηση του βρετανικού γκραν πρι, με αποτέλεσμα η Alfa Romeo να αναποδογυρίσει και να συρθεί κατά μήκος της πίστας.

Οι τεχνικοί κανονισμοί του 2023 ορίζουν πλέον ότι απαιτείται μια στρογγυλεμένη κορυφή στο roll hoop, η οποία θα μειώσει την πιθανότητα αυτό να «σκάψει» το έδαφος κατά τη διάρκεια ατυχήματος, ενώ διασφαλίζουν επίσης και ένα ελάχιστο ύψος για το σημείο εφαρμογής της δοκιμής πιστοποίησης.

Επιπλέον, θα υπάρξει μια νέα δοκιμή φυσικής πιστοποίησης, όπου το φορτίο σπρώχνει το roll hoop προς τα εμπρός.

3. Μείωση στο ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου

Το βάρος του μονοθεσίου της Φόρμουλα Ένα ήταν ένα σημαντικό σημείο συζήτησης ενόψει της σεζόν του 2022, με τις ομάδες να παλεύουν να φτάσουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στο όριο των 798 κιλών (χωρίς καύσιμα), εν μέσω μιας από τις μεγαλύτερες αλλαγές κανονισμών στην ιστορία του αθλήματος.

Καθώς η νέα εποχή της Φόρμουλα Ένα εξελίσσεται, μια μείωση κατά 2 κιλά -ήτοι στα 796 κιλά- εφαρμόζεται για το 2023, όπερ σημαίνει ότι οι σχεδιαστές θα προσπαθήσουν να μειώσουν ακόμη περισσότερο το βάρος των νέων μονοθεσίων τους.

4. Αλλαγές στους καθρέφτες για να βελτιωθεί η ορατότητα των οδηγών

Σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ορατότητα των οδηγών προς τα πίσω, θα υπάρξει μια αλλαγή στους καθρέφτες των μονοθεσίων της Φόρμουλα Ένα για το 2023, με το πλάτος της ανακλαστικής επιφάνειας να αυξάνεται κατά 50 χιλιοστά και από τα 150 να φτάνει τα 200 χιλιοστά.

Μετά από τεστ της Red Bull και της Mercedes σε Ουγγαρία και Βέλγιο, αντίστοιχα την περυσινή σεζόν, όλες οι ομάδες δοκίμασαν μεγαλύτερους καθρέφτες στο ολλανδικό γκραν πρι και οι σχετικές αλλαγές έχουν πλέον περιληφθεί στους κανονισμούς.

333019183 2155788357946450 765178508276350890 n - Το... πάρτι της Formula 1 αρχίζει - Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουμε πριν πέσει η καρό σημαία
Formula 1

5. Διπλασιασμός των αγώνων σπριντ

Μια συναρπαστική εξέλιξη για το 2023 βλέπει τον αριθμό των αγώνων σπριντ να διπλασιάζεται από τρία σε έξι. Αζερμπαϊτζάν (Baku City Circuit), Αυστρία (Red Bull Ring), Βέλγιο (Spa-Francorchamps), Κατάρ (Losail Circuit), ΗΠΑ (Circuit of The Americas) και Σάο Πάουλο (Interlagos) είναι οι… έδρες που επελέγησαν, ύστερα από εκτεταμένη έρευνα για την καταλληλότητά τους.

Στο μεταξύ, το επίδομα ζημιών από ατυχήματα στους αγώνες σπριντ θα είναι πλέον ένα προκαθορισμένο ποσό ανά ομάδα, για κάθε αγωνιστικό τριήμερο που περιλαμβάνει αγώνα σπριντ. Το… τίμημα για κάθε αγώνα σπριντ θα διπλασιαστεί και θα φτάσει τις 300.000 λίρες από το 2023 και μετά, ενώ όλα άλλα τα επιδόματα για ζημιές σε αγώνες σπριντ θα καταργηθούν.

Παράλληλα, οι κανονισμοί αναφορικά με το καθεστώς parc ferme στα τριήμερα με αγώνα σπριντ είναι υπό εξέταση για το 2023, με στόχο να απλουστευθεί η διαδικασία για το «κλείδωμα» του στησίματος των μονοθεσίων, αφού η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) επικαλέστηκε μια «σημαντική αύξηση σε αιτήματα που αφορούν το καθεστώς parc ferme» ανάμεσα στα δοκιμαστικά της Παρασκευής και τον αγώνα σπριντ του Σαββάτου.

6. Μείωση ωρών εργασίας στα πάντοκ

Ο αριθμός των ωρών εργασίας για τα μέλη των ομάδων της Formula 1 στα τριήμερα των αγώνων θα μειωθεί τις επόμενες σεζόν. Έτσι, η τρίτη από τις τρεις «περιορισμένες περιόδους» ή “Restricted Periods” (σ.σ. τίθεται σε ισχύ το απόγευμα της Παρασκευής) θα αρχίζει φέτος μια ώρα νωρίτερα, ενώ άλλη μια ώρα θα «κοπεί» στη σεζόν του 2024. Μετά την εξέλιξη αυτή, το 2023 η RP3 της Παρασκευής θα ξεκινάει 14 ώρες πριν από την έναρξη του τρίτου μέρους των ελεύθερων δοκιμαστικών (FP3), ενώ το 2024 η χρονική απόσταση ανάμεσα στην RP3 και το FP3 θα ανέβει στις 15 ώρες.

Για να συμπληρωθεί η κίνηση, ο αριθμός των εξαιρέσεων από την απαγόρευση εργασίας -ή τζόκερ- που επιτρέπονται για την RP1 (απόγευμα Τετάρτης) και την RP2 (απόγευμα Πέμπτης) θα μειωθεί επίσης στο μισό, από οκτώ σε τέσσερις για την RP1 και από έξι σε τρεις για την RP2. Το 2024 προγραμματίζεται ακόμη μια… περικοπή γι’ αυτές τις εξαιρέσεις, οι οποίες θα μειωθούν σε δύο, τόσο για την RP1 όσο και για την RP2.

7. Δοκιμές στο σύστημα διεξαγωγής των δοκιμαστικών και το DRS

Ένα «αναθεωρημένο σύστημα διεξαγωγής των δοκιμαστικών» (“Revised Qualifying Format” ή RQF) θα λάβει χώρα σε μέχρι δύο αγώνες το 2023 «με σκοπό να αξιολογηθεί εάν οι αναθεωρήσεις είναι κατάλληλες για επόμενα πρωταθλήματα» – σύμφωνα με τους ενημερωμένους κανονισμούς.

Βάσει αυτού, θα επιβάλλεται η υποχρεωτική χρήση ελαστικών για κάθε ένα από τα τρία μέρη των επίσημων δοκιμαστικών: σκληρή γόμα μόνο στο Q1, μέση μόνο στο Q2 και, τελικά, μαλακά ελαστικά μόνο στο Q3. Τα ενδιάμεσα λάστιχα και τα ελαστικά βροχής θα επιτρέπονται, αν οι περίοδοι του RQF κριθούν βροχερές.

Σε αγώνες με RQF, κάθε οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει όχι περισσότερα από 11 σετ ελαστικών για ξηρό καιρό, τέσσερα σετ ενδιάμεσων ελαστικών και τρία σετ ελαστικών για βροχερό καιρό. Σε ένα… συνηθισμένο αγωνιστικό τριήμερο, κάθε «πιλότος» έχει στη διάθεσή του 13 σετ «στεγνών» ελαστικών, τέσσερα σετ ενδιάμεσων και τρία σετ ελαστικών βροχής.

Όσον αφορά στο DRS, θα αξιολογηθεί επίσης η ενεργοποίησή του μετά την εκκίνηση, την επανεκκίνηση του αγώνα ή την επανεκκίνησή του με αυτοκίνητο ασφαλείας, με την Επιτροπή της Φόρμουλα Ένα να διερευνά την πιθανότητα να τη μεταθέσει κατά ένα γύρο νωρίτερα στην έναρξη ενός γκραν πρι ή ενός αγώνα σπριντ ή στην επανεκκίνηση με αυτοκίνητο ασφαλείας.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ανακοίνωσε ότι «αυτό θα δοκιμαστεί στη διάρκεια κάθε αγώνα σπριντ το 2023, με σκοπό να τεθεί σε εφαρμογή για όλους τους αγώνες το 2024».

8. Τροποποιήσεις γύρω από τις αλλαγές του κιβωτίου ταχυτήτων

Ενώ οι αλλαγές στα πιστοποιημένα κιβώτια ταχυτήτων των ομάδων επιτρέπονταν στο παρελθόν μόνο «για την επίλυση προβλημάτων αξιοπιστίας» ή «για εξοικονόμηση κόστους, στην έναρξη κάθε σεζόν», επιτρέπονται πλέον οι τροποποιήσεις «σε περίπτωση που υλικά, διαδικασίας ή ιδιόκτητα μέρη καθίστανται μη διαθέσιμα».

Ωστόσο, σε όλες τις περιπτώσεις πρέπει να παρέχεται σαφής τεκμηρίωση που θα δικαιολογεί την αλλαγή, πρέπει να λαμβάνεται προηγούμενη έγκριση από τη FIA και η τροποποίηση δεν πρέπει να δίνει κάποιο πλεονέκτημα στην απόδοση. Στη συνέχεια μια περίληψη της τροποποίησης θα διανεμηθεί σε όλες τις ομάδες από τη FIA.

9. Μια κίνηση για να ξεκαθαρίσει η σύγχυση γύρω από τις ποινές θέσεων στην εκκίνηση

Οι ποινές θέσεων στην εκκίνηση ήρθαν στο επίκεντρο στο περυσινό ιταλικό γκραν πρι. Τότε αρκετοί οδηγοί πήραν ποινές που σχετίζονταν με αλλαγές εξαρτημάτων στη μονάδα ισχύος ή του κιβωτίου ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να έρθουν τα… πάνω κάτω στη σειρά εκκίνησης. Αφού προκλήθηκε κάποια σύγχυση αναφορικά με το πως θα εφαρμόζονταν αυτές οι ποινές θέσεων στην εκκίνηση, ενημερώθηκε η σχετική διατύπωση στους κανονισμούς.

Η σχετική ενότητα αναφέρει τώρα: «Οι οδηγοί που έχουν καταταγεί και οι οποίοι έχουν πάρει αθροιστικά ποινές μεγαλύτερες των 15 θέσεων στην εκκίνηση ή οι οποίοι έχουν τιμωρηθεί να εκκινήσουν από τις τελευταίες θέσεις, θα εκκινήσουν πίσω από κάθε άλλον οδηγό που έχει καταταγεί. Η σχετική θέση τους θα καθοριστεί σύμφωνα με την κατάταξη τους στα δοκιμαστικά».

10. Μεγαλύτερη ευελιξία στην ψύξη του καυσίμου

Είναι μία μικρή αλλαγή στα χαρτιά που θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στην αξιοπιστία το 2023, ειδικά σε αγώνες που διεξάγονται σε πιο υψηλές θερμοκρασίες, με κάποια επιπλέον ελευθερία να δίνεται στις ομάδες αναφορικά με την ψύξη του καυσίμου. Ύστερα από θέματα με τη θερμοκρασία καυσίμου που προέκυψαν αρκετές φορές στη διάρκεια της σεζόν του 2022, κατά την οποία το καύσιμο δεν έπρεπε να είναι πιο κρύο από τους 20 βαθμούς Κελσίου, από το 2023 η θερμοκρασία καυσίμου δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 10 βαθμών κάτω από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, σε κάθε στιγμή που το μονοθέσιο βρίσκεται εν κινήσει αφού φύγει από το γκαράζ. Σε κρύο καιρό, θα ισχύει συνολική ελάχιστη θερμοκρασία 10 βαθμών Κελσίου. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος θα καταγράφεται μια ώρα πριν από μια περίοδο δοκιμαστικών ή τρεις ώρες πριν από τον αγώνα από μετεωρολογική υπηρεσία που θα ορίζεται από τη FIA.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση