Quantcast
18:48
18/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
18:48
18/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Πότε καθιερώθηκαν στην Ελλάδα τα τέλη κυκλοφορίας;

Αυτοκίνητα από τη δεκαετία του '50 στο κέντρο της Αθήνας / Λεύκωμα Ν.Ι. Θεοχάρακης

Αυτοκίνητα από τη δεκαετία του '50 στο κέντρο της Αθήνας / Λεύκωμα Ν.Ι. Θεοχάρακης

15.12.2022
22:47
Τελευταία ενημέρωση: 16/12/2022 • 8:53
Πότε «φορτωθήκαμε» οι οδηγοί τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα;

Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του χρόνου, όσοι έχουμε αυτοκίνητο σε αυτή τη χώρα και όπως φαίνεται είμαστε πολλοί, αρχίζουμε να σκεφτόμαστε τα τέλη κυκλοφορίας. Έχετε όμως αναρωτηθεί πότε καθιερώθηκε αυτή η φορολογική πολιτική για τους εποχούμενους στην Ελλάδα;

Σε λεύκωμα της Ν. Ι. Θεοχαράκης για τα 60 χρόνια Nissan στη χώρα, διαβάζουμε πως τη δεκαετία του 1920 επιβάλλονται για πρώτη φορά τέλη κυκλοφορίας στα λιγοστά αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα, το οποίο είχε αντίτιμο 1.500 δραχμές. Δυο χρόνια αργότερα επιβλήθηκε πρόσθετο τέλος και ειδικό τέλος, ενώ ήταν το 1930 όταν τα τέλη αυξήθηκαν έτι περαιτέρω και καθιερώθηκε «τεκμαρτή πρόσοδος διατηρούντος αυτοκίνητον».

Από τα τέλη της δεκαετίας του 1920 επιβάλλεται και ο πρώτος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς αυξάνονται σταδιακά τα οχήματα στους δρόμους της πόλης. «Περί αυτοκινήτων, κυκλοφορίας αυτών και υποχρεώσεων των οδηγών» είναι ο τίτλος του νόμου που καθορίζει τους πρώτους κανόνες με τους οποίους θα πρέπει να συμμορφώνεται ο οδηγός.

Σελίδα από το λεύκωμα που αναφέρεται στα τέλη κυκλοφορίας
Σελίδα από το λεύκωμα που αναφέρεται στα τέλη κυκλοφορίας

Είναι ενδεικτικό πως στο ίδιο λεύκωμα σημειώνεται πως το 1928 η καταγραφή αναφέρει πως κυκλοφορούν περί που 20.000 αυτοκίνητα στην Αθήνα, ενώ αναφέρονται 8.900 οδηγοί με δίπλωμα. Από αυτούς μόλις 85 είναι γυναίκες. Δυο μόλις χρόνια αργότερα, οι διπλωματούχοι οδηγοί της πρωτεύουσας ανέρχονται σε 12.076, εκ των οποίων 134 είναι γυναίκες.

Βεβαίως, η ραγδαία αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων δεν ήρθε παρά μετά τον Πόλεμο, αφού μεταξύ 1954 και 1961 τα οχήματα αυξήθηκαν κατά 175,15%. Στην Αττική κυκλοφορούσαν εκείνη την περίοδο περίπου 31.00 αυτοκίνητα, δηλαδή το 74% του συνολικού αριθμού των Ι.Χ. στη χώρα. Σήμερα στην Ελλάδα κυκλοφορούν 5,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Τι συμβαίνει με τα τέλη κυκλοφορίας 2023

Οι κάτοχοι οχημάτων έχουν σχεδόν δύο εβδομάδες προθεσμία για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας 2023, καθώς η διορία λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2022. Ωστόσο, εν μέσω ακρίβειας, όλα συγκλίνουν στο ότι και φέτος θα ανακοινωθεί παράταση.

Την περσινή χρονιά, λόγω των έκτακτων συνθηκών που είχε δημιουργήσει η πανδημία είχε δοθεί παράταση δύο ολόκληρων μηνών, μέχρι τον Φεβρουάριο. Ωστόσο, τις προηγούμενες χρονιές δίνονταν κάποιες λίγες εβδομάδες.

Όσοι δεν καταβάλλουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας θα κληθούν να πληρώσουν τα διπλά.

Ειδικότερα, εκτός από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, επιβάλλεται και πρόστιμο:

  • Ισόποσο των τελών, αν το όχημα είναι δίκυκλο/τρίκυκλο Ι.Χ. ή επιβατικό Ι.Χ.
  • Το ήμισυ των τελών, αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ. ή φορτηγό ή λεωφορείο.
  • 30 ευρώ, αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση