23:03
22/07/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
23:03
22/07/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Ο αγώνας των ρομαντικών ξεκινά το Σάββατο με 115 συμμετοχές – Σε τι διαφέρει από την κλασική διαδρομή του WRC

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2014 / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2014 / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ο Θάνος Νικηταράς
04.06.2022
08:36
Τελευταία ενημέρωση: 04/06/2022 • 13:45
Οι μηχανές είναι αναμμένες και όλα είναι έτοιμα για το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2022

Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, η μεγάλη γιορτή του αυτοκινήτου είναι προ των πυλών… για την ακρίβεια το πρωί του Σαββάτου, στις 9:30 αναμένεται να πάρουν εκκίνηση 115 πληρώματα.

Το Ιστορικό Ράλλυ διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο 4-5 Ιουνίου και οι λάτρεις του αυτοκινήτου περιμένουν με αγωνία την αναβίωση του ιστορικού «εθνικού μας αγώνα», στις 4-5 Ιουνίου, καθώς το πλήθος και το παλμαρέ των πληρωμάτων που έχουν δηλώσει συμμετοχή δείχνουν ότι θα είναι μια γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αντάξια του ονόματός της.

Συγκεκριμένα, 36 πληρώματα της κατηγορίας Sporting και 4 της κατηγορίας Legends θα συμμετάσχουν στις 11 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα (6 το Σάββατο και 5 την Κυριακή), που έχουν συνολικό μήκος 149,61 χιλιομέτρων.

Όλοι οι αγωνιζόμενοι θα διανυκτερεύσουν το βράδυ του Σαββάτου 4/6 στην Ιτέα, αφού πρώτα λάβουν μέρος στην αντίστοιχη νυχτερινή δοκιμασία: στην Ειδική Διαδρομή (ΕΔ) «Καρούτες» εκείνοι των κατηγοριών Sporting/Legends και σε διαδρομή περιμετρικά της πόλης της Φωκίδας εκείνοι της Regularity.

Ο τερματισμός θα γίνει το απόγευμα της Κυριακής στις 19:00, στο Ζάππειο Μέγαρο της Αθήνας και θα είναι κοινός για όλους τους αγωνιζόμενους του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις 2022.

Πώς ξεκίνησε το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Ταξιδεύουμε στο 1952, τότε που ξεκίνησαν όλα, καθώς η ιδέα του να γίνει ένας αγώνας σε όλη την Ελλάδα με αυτοκίνητο σε διαδρομές που κανένας δεν είχε σκεφτεί να πάει οδήγησε στη «γέννηση» του Ράλλυ Ακρόπολις.

Η επιτυχία του… πρωτοφανής και εδώ και πολλά χρόνια τα αστέρια του WRC έρχονται στη χώρα μας για να τρέξουν σε ένα από τα πιο ιστορικά Ράλλυ. Όμως τώρα δεν μιλάμε για το Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά για το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο έγινε για πρώτη φορά το 2002, το έτος που συμπληρώθηκαν τα 50 χρόνια από το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις.

Ο αγώνας στο μυαλό όσων είχαν σκεφτεί τη δημιουργία του θα διεξαγόταν σε μέρη τα οποία έχουν συνδέσει το όνομά τους με τον θεσμό και κάπως έτσι διοργανώθηκε από την ΕΛΠΑ  το 1ο Ιστορικό Ράλλυ και το Ράλλυ Αντίκα.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2013
Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2013 / Φωτογραφία: Eurokinissi

Το πρώτο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις προσέλκυσε 61 συμμετοχές (25 Sporting – 36 Regularity), ενώ ο αγώνας διήρκησε τρεις μέρες, είχε 11 ειδικές διαδρομές και 1.000 χιλιόμετρα. Μεγάλα ονόματα του ελληνικού αλλά και παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού θέλησαν να βρεθούν στην ράμπα της εκκίνησης ώστε να βιώσουν την ξεχωριστή μαγεία του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2014 Αυτοκίνητο στη ράμπα εκκίνησης
Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2014 Αυτοκίνητο στη ράμπα εκκίνησης / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Τι είναι

Το Ιστορικό Ράλλυ περιλαμβάνει δύο αγώνες: την κλασσική αγωνιστική αναμέτρηση στις Ειδικές Διαδρομές της κατηγορίας Sporting, με ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα του προηγούμενου αιώνα, και τον αγώνα ακριβείας Regularity όπου μπορούν να συμμετέχουν και μη αγωνιστικά αυτοκίνητα, και στον οποίο δεν μετρά η ταχύτητα αλλά η ακρίβεια στην προσέγγιση της μέσης ωριαίας ταχύτητας σε κάθε χρονομέτρηση.

Οι αγωνιζόμενοι της κατηγορίας Sporting θα μπορούν να αγωνίζονται για τη νίκη στη γενική κατάταξη με αυτοκίνητα που έχουν πρώτη αγωνιστική άδεια της FIA μέχρι και το 1990. Όμως, φέτος η οργάνωση προκήρυξε και το 1ο Acropolis Rally Legends, που επιτρέπει τη συμμετοχή αυτοκινήτων της περιόδου 1991-1999, αλλά χωρίς τη δυνατότητα διεκδίκησης της νίκης στη γενική κατάταξη. Οι αγωνιζόμενοι του Legends θα μπαίνουν στις ΕΔ μετά από τα ιστορικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Sporting.

Γιατί το αγαπούν οι λάτρεις των αγώνων αυτοκίνητων

Το Ράλλυ είναι ένας από τους αγώνες που έχουν αφήσει το στίγμα του στον μηχανοκίνητο χώρο, καθώς συνδυάζει τον συναγωνισμό και την διασκέδαση. Και μπορεί οι ταχύτητες να μην συγκρίνονται με αυτές που βλέπουμε στο WRC, καθώς εκεί συμμετέχει η ελίτ των οδηγών και ολοκαίνουργια αυτοκίνητα, όμως οι ειδικές διαδρομές και τα αυτοκίνητα τα οποία μας ταξιδεύουν σε άλλες περιοχές κάνουν τους ρομαντικούς λάτρεις των αγώνων αυτοκινήτων να τρελαίνονται για τον συγκεκριμένο αγώνα.

Τα φορτηγάκια-service των ομάδων να δίνουν μάχη με το χρονόμετρο για να επιδιορθώσουν ένα αυτοκίνητο σε κάποια άκρη του επαρχιακού μας οδικού δικτύου είναι εικόνες που δεν βλέπουμε εδώ και πολλά χρόνια στους μεγάλους αγώνες, όμως όλοι οι λάτρεις της ταχύτητας τις έχουν βιώσει στο «πετσί» τους.

5ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις στο Ναύπλιο
5ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις στο Ναύπλιο / Φωτογραφία: Eurokinissi

Ο θεσμός αυτός ποτέ δεν έπαψε να κινείται «παράλληλα» με το Ράλλυ Ακρόπολις, ωστόσο πάντα είχε τη διαφορετικότητά του, κάτι που άλλωστε ήταν και ο λόγος που υπήρχε.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Ολοι οι νικητές

  • 1ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2002)

Sporting

Κωνσταντίνος Αποστόλου-Σάκης Μπέλας Αudi 80 GTE/1975

Regularity

Σπύρος Τζώρτζογλου-Αλίκη Παπαγιάννη Morgan/1968

  • 2ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2003)

Sporting

Φραγκίσκος Σταφυλοπάτης-Paul Brace Porsche 911 R.S/1973

Regularity

Γιάννης Κατσαούνης-Αλέξανδρος Δρουλίσκος Ford Mmustang Shelby 350/1965

  • 3ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2004)

Sporting

Jari Laaksonen-Jari Κristeri Volvo 142S/1968

Regularity

Γιώργος Ιωαννίδης-Ευάγγελος Γιαννακός Leyland Motors Mini MK II/1975

  • 4ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2005)

Sporting

Jari Laaksonen-Jari Κristeri Volvo 142S/1968

Regularity

Κώστας Κοντούζογλου-Μάριος Ηλιού Porsche 911 Targa/1971

  • 5ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2006)

Sporting

Αλέξανδρος Κίκιζας–Σταύρος Κίκιζας Ford Escort RS 1600/1972

Regularity

Στέλιος Βανέζος-Γιώργος Κοτζαμάνης MG B Roadster/1973

  • 6ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2007)

Sporting

Marco Bianchini-Emanuele Baldaccini Lancia Stratos HF/1974

Regularity

Raffaelo Raimond-Marco Maria Calegari Porche 356/1958

  • 7ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2008)

Sporting

Marco Bianchini-Emanuele Baldaccini Lancia Stratos HF/1974

Regularity

Στέλιος Βανέζος-Γιώργος Κοτζαμάνης MG B Roadster/1973

  • 8ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2009)

Sporting

Βασίλης Βελάνης-Γιάννης Βελάνης Ford Escort RS 1600/1974

Regularity

Σταύρος Στάυρου-Κυριάκος Χριστοδούλου Ford Escort/1976

  • 9ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2010)

Ματαιώθηκε

  • 10ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2011)

Sporting

Marco Bianchini-Emanuele Baldaccini Lancia 037/1984 άσφαλτος 1η ημέρα

Κωνσταντίνος Πίτσος-Στέλιος Καραπαπάζης Toyota Celica 2000GT Rally/1979 2η ημέρα χώμα

Regularity

Απόστολος Παπανίκος-Αριστοτέλης Γεωργίου Triumph GT6/1969

  • 11ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2012)

Sporting

«Pedro»-Stefano Cirillo Lancia 037/1984

Regularity

Ιάσων Φωτόπουλος-Αριστοτέλης Γεωργίου ALFA ROMEO GT Veloce 2000/1972

  • 12ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2013)

Sporting

Δεν πραγματοποιήθηκε η κατηγορία Sporting

Regularity

Ιάσων Φωτόπουλος-Αριστοτέλης Γεωργίου ALFA ROMEO GT Veloce 2000/1972

  • 13ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2014)

Sporting

“LUCKY”-Fabricia Pons Lancia 037/983

Regularity

Γιάννης Κατσαούνης-Μαθίος Μανσόλας PORSCHE 911 2.0/1965

  • 14ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2016)

Sporting

«PEDRO» – Emanuele Baldaccini LANCIA Delta Integrale 16V/1990

Regularity

Σπύρος Μουστάκας-Νίκος Μουστάκας Alfa Romeo Alfasud/1978

  • Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (2021)

Sporting

Δεν υπήρχε κατηγορία Sporting

Regularity

Christian Crucifix-Antonio Caldeira Porsche 911 S/1985

 



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση