Ο όμιλος Hyundai εγκαινιάζει εργοστάσιο αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα και εργοστάσιο μπαταριών. Η νέα παραγωγική μονάδα κατασκευάζεται στην περιοχή του Bryan County Mega στην πολιτεία Georgia των ΗΠΑ.
Το ύψος της επένδυσης των 5,54 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την εταιρεία και τους συνεργαζόμενους προμηθευτές περιλαμβάνει σχέδια για την παραγωγή μιας γκάμας καινοτόμων ηλεκτρικών οχημάτων Hyundai και Genesis, καθώς και μια νέα μονάδα κατασκευής μπαταριών.
Το νέο έξυπνο εργοστάσιο της HMGMA αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγική του δραστηριότητα το 1ο εξάμηνο του 2025 με ετήσια παραγωγική δυνατότητα 300.000 μονάδων. Οι νέες μονάδες θα βασίζονται κυρίως σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την τροφοδοσία τους και στη χρήση τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών για την κάλυψη των απαιτήσεων RE100.
Μετά από αυτή την επένδυση ο όμιλος στοχεύει να διατηρήσει τη θέση του ως ένας από τους τρεις κορυφαίους παρόχους ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ.
Φθηνότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα συμβατικά από το 2026, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2026 και έπειτα θα είναι φθηνότερα από τα συμβατικά, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg.
Η μείωση της τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχει δυναμική επίδραση στις πωλήσεις τους από το 2025-2030, όταν και υπολογίζεται ότι ο αριθμός τους θα τετραπλασιαστεί και θα αγγίξει τα 26 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με αναλυτές του Bloomberg NEF, ο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί περαιτέρω, φθάνοντας στα 54 εκατομμύρια το 2040. Ως απόρροια αυτών των πωλήσεων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο θα έχουν ήδη μερίδιο 58% στις παγκόσμιες πωλήσεις.
Ωστόσο, η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα είναι ο μόνος παράγοντας που θα καθορίσει την αυξανόμενη δημοτικότητά τους, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει μια έντονη συζήτηση για την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών.
Στην Ευρώπη, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταργηθούν έως το 2035
Στην Ευρώπη, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταργηθούν έως το 2035, ενώ ήδη, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα οδηγήσει σε δραστική μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Πολλοί μάλιστα πιστεύουν ότι η κατοχή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα γίνει χόμπι για τους λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων.
Η μείωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επηρεαστεί, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, από την πτώση του κόστους παραγωγής μπαταριών, το οποίο επί του παρόντος αντιπροσωπεύει έως και το 40% της αξίας ολόκληρου του αυτοκινήτου. Παρά την άνοδο των πρώτων υλών και της ενέργειας, η τεχνολογία θα φθάσει σε τέτοια επίπεδα που η πτώση της τιμής των μπαταριών θα είναι εφικτή.
Οι αναλυτές προβλέπουν πτώση μακροπρόθεσμα, η οποία θα οφείλεται σε πιο αποτελεσματικές τεχνολογίες παραγωγής, στο άνοιγμα νέων εργοστασίων και στις τεχνολογικές καινοτομίες. Κόστος κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα θεωρείται σημαντικό όριο για να υπάρξει ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Το σημείο καμπής για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να είναι το 2026
Σύμφωνα με την έκθεση του Bloomberg ΝEF, το σημείο καμπής αναμένεται να είναι το 2026, όταν το μέσο κόστος αγοράς ενός μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί. Μετά το 2027, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνονται όλο και χαμηλότερες, ενώ τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα γίνονται ελαφρώς πιο ακριβά.
Το 2030, για παράδειγμα, η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναμένεται να είναι αρκετές χιλιάδες πιο κάτω από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.
Φυσικά, το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη υποδομών που προβληματίζει ακόμη και τους περισσότερο αισιόδοξους της αυτοκίνησης. Όμως, το σίγουρο είναι ότι η μετάβαση θα γίνει γρήγορα και τα περισσότερα προβλήματα θα επιλυθούν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση επίλυσης του συγκεκριμένου προβλήματος, αλλά και με το κλείδωμα της τιμής της κιλοβατώρας από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, ακόμη και η μικρή αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα αποτελεί πρόβλημα για μεγάλα ταξίδια.