Quantcast
21:12
01/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
21:12
01/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Honda: Σχέδια και στόχοι στον τομέα του υδρογόνου – Προωθείται το σύστημα κυψελών καυσίμου

Κινητήρας Honda με σύστημα κυψελών καυσίμου

Κινητήρας Honda με σύστημα κυψελών καυσίμου

06.02.2023
22:45
Τελευταία ενημέρωση: 07/02/2023 • 10:50
Τα σχέδια της Honda στον τομέα του υδρογόνου

Τα αυτοκίνητα υδρογόνου φαίνεται ότι θα είναι το μέλλον, με την Honda να ετοιμάζεται να παρουσιάσει περισσότερα στοιχεία για τον κινητήρα της που κινείται με τον πιο… οικολογικό τρόπο.

Την ώρα που η ΕΕ στέλνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν την προσοχή τους σε άλλες τεχνολογίες, όπως τα αυτοκίνητα υδρογόνου, τα οποία έχουν χαρακτηρίσει πολλοί ως «τα αυτοκίνητα του μέλλοντος».

Η ενημέρωση της Honda

Πιο συγκεκριμένα:

  • Επιδιώκοντας την επίτευξη μιας κοινωνίας ουδέτερης από εκπομπές άνθρακα, η Honda σκοπεύει όχι μόνο να συνεχίσει τον εξηλεκτρισμό των προϊόντων της, αλλά και να υιοθετήσει μια ‘προληπτική’ προσέγγιση προκειμένου να αυξήσει τη χρήση του υδρογόνου ως φορέα ενέργειας, ενώ θα προσπαθήσει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στον τομέα του υδρογόνου.
  • Αποτελώντας τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της στον τομέα του υδρογόνου, η Honda θα προωθήσει περαιτέρω το σύστημα κυψελών καυσίμου. Με το σύστημα κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς που αναπτύσσεται από κοινού με τη General Motors (GM), η Honda θα επιδιώξει να υπερδιπλασιάσει την ανθεκτικότητα*1 και να μειώσει το κόστος στο ένα τρίτο. Αφού επιτύχει τους στόχους της με τη GM, η Honda θα συνεχίσει τη βασική της έρευνα για τις μελλοντικές τεχνολογίες κυψελών καυσίμου προκειμένου να διπλασιάσει και πάλι την ανθεκτικότητα και να μειώσει στο μισό το κόστος από το πρόσφατα μειωμένο επίπεδο
  • Η Honda έχει προσδιορίσει τέσσερις βασικούς κλάδους για τη χρήση του συστήματος κυψελών καυσίμου της: οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), επαγγελματικά οχήματα, σταθεροί σταθμοί παραγωγής ενέργειας και μηχανήματα έργων ενώ θα συνεργαστεί ενεργά με άλλες εταιρείες.
  • Στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων, εκτός από τη διεξαγωγή κοινής έρευνας σε βαρέα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου με την Isuzu Motors Limited, η Honda ξεκίνησε τη δοκιμαστική οδήγηση για σκοπούς επίδειξης επαγγελματικών φορτηγών εξοπλισμένων με το σύστημα κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς σε συνεργασία με την Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
  • Στα μέσα της δεκαετίας του 2020, η Honda θα αρχίσει τις εξωτερικές πωλήσεις του συστήματος κυψελών καυσίμου σε επίπεδο 2.000 μονάδων ετησίως, με σκοπό τη σταδιακή επέκταση των πωλήσεων. Η Honda θα επιδιώξει να αυξήσει τις πωλήσεις σε 60.000 μονάδες το 2030 και σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες μονάδες ετησίως μέχρι το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2030.
  • Η Honda θα συνεχίσει να ασχολείται με την έρευνα και εξέλιξη στο μέλλον με σκοπό να χρησιμοποιήσει τις δικές της τεχνολογίες υδρογόνου, όπως ένα σύστημα κυψελών καυσίμου και τεχνολογίες ηλεκτρόλυσης νερού υψηλής διαφορικής πίεσης, στον τομέα της διαστημικής τεχνολογίας.

Υδρογόνο το «καύσιμο» του μέλλοντος

Αρκετοί είναι αυτοί που έχουν χαρακτηρίσει το υδρογόνο το «καύσιμο» του μέλλοντος στα αυτοκίνητα και θεωρούν ότι μέσω αυτού θα γίνει η «πράσινη» μετάβαση.

Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του πρώτου ελληνικού σταθμού ανεφοδιασμού οχημάτων υδρογόνου ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, τόνισε ότι το υδρογόνο μπορεί να διαδραματίσει έναν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, με την απανθρακοποίηση του τομέα των μεταφορών που ευθύνεται για σχεδόν το 20% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Όπως επισήμανε, το υδρογόνο θα μπορούσε να συμβάλλει στην ταχύτερη απεξάρτηση της Ευρώπης από τα ορυκτά καύσιμα και να συμβάλλει αποφασιστικά στην επίτευξη του στόχου για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.

Ο Γιώργος Πατούλης στα εγκαίνια του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων υδρογόνου
Ο Γιώργος Πατούλης στα εγκαίνια του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων υδρογόνου / Φωτογραφία: Εurokinissi

Η αδυναμία των ηλεκτρικών μπαταριών ως πηγής ενέργειας τόσο για τα ελαφρά, όσο και για τα βαρέα επαγγελματικά αυτοκίνητα έχει τονώσει το ενδιαφέρον της Ευρώπης για το υδρογόνο ως καθαρό καύσιμο. Σε τέτοιο βαθμό που πλέον πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν και στο υδρογόνο.

Τα αυτοκίνητα υδρογόνου δείχνουν πιο πιθανό να είναι αυτά τα οποία θα αντικαταστήσουν τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα, ωστόσο δεν λείπουν τα προβλήματα.

Τι είναι τα αυτοκίνητα υδρογόνου;

Τα αυτοκίνητα υδρογόνου είναι μια ακόμα μορφή ηλεκτροκίνησης –ανάλογα με τον κινητήρα που διαθέτουν. Αυτό που αλλάζει είναι η πηγή της ενέργειας που χρησιμοποιούν για να κινηθούν. Αυτά τα οχήματα έχουν ως καύσιμο το υδρογόνο.

Τα αυτοκίνητα υδρογόνου έχουν ειδικές δεξαμενές για τα καύσιμά τους, τις ενεργειακές κυψελίδες οι οποίες βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ενώ το υδρογόνο αποθηκεύεται στο πίσω μέρος. Στις κυψελίδες λοιπόν υδρογόνο και οξυγόνο (που εισέρχεται από τον αέρα) αντιδρούν και παράγεται ηλεκτρική ενέργεια και νερό.

Πρόκειται ουσιαστικά για την αντίστροφη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης η οποία χρησιμοποιείται για να παραχθεί το υδρογόνο. Κατά κύριο λόγο βέβαια το υδρογόνο παράγεται από τη διάσπαση του φυσικού αερίου.

Στην πράξη τα αυτοκίνητα υδρογόνου αποδεικνύονται άκρως οικολογικά και οικονομικά. Για παράδειγμα το Toyota Mirai έχει κατανάλωση κάτω από το ένα κιλό υδρογόνου για τα 100 χιλιόμετρα.

Πόσο κοστίζει μια φόρτιση;

Είναι ακριβούτσικη αλλά αυτό εξαρτάται και από τη χώρα που βρίσκεται κανείς. Για παράδειγμα, για ένα Toyota Mirai θα πληρώσεις $85 για 480 χλμ., περίπου $0,18 το χιλιόμετρο –αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μιλάμε για Ελλάδα. Ανάλογα τώρα με την κατανάλωση του μοντέλου και τη χώρα που βρίσκεσαι θα διαμορφωθεί το συνολικό κόστος για τη φόρτισή του.

Πόσο μακριά μπορώ να φτάσω με ένα αυτοκίνητο υδρογόνου και πόση ώρα χρειάζεται για να φορτίσει το όχημα

Καλά νέα έχουμε εδώ αν σκεφτείς πως ένας μέσος όρος αυτονομίας είναι τα 600χλμ. Δεν είναι και λίγα. Σε 5 περίπου λεπτά έχεις φορτίσει πλήρως το όχημά σου και μπορείς να καλύψεις περί τα 600 χλμ.

Παράλληλα, συνεχίζουν οι μηχανικοί να δουλεύουν πάνω στο θέμα της αυτονομίας ενώ η μεγαλύτερη απόσταση που έχει καλυφθεί μέχρι τώρα με ένα υδρογονοκίνητο όχημα είναι τα 887,5 χλμ.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση