Quantcast
01:07
06/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
01:07
06/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Γιατί η Ελλάδα έχει το «χειρότερο» κλίμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Φόρτιση μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου / Φωτογραφία: Unsplash

Φόρτιση μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου / Φωτογραφία: Unsplash

08.02.2023
19:42
Τελευταία ενημέρωση: 09/02/2023 • 9:50
Όσο χαμηλότερη είναι η θερμοκρασία, τόσο καλύτερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο κόσμος μπαίνει σε μια νέα εποχή, στην οποία θα κυριαρχήσουν πιθανότατα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την Ελλάδα ωστόσο να έχει ένα μειονέκτημα και αυτό είναι το κλίμα της.

Συγκεκριμένα, δεδομένα από 3 εκατομμύρια ταξίδια και πάνω από 550.000 ώρες οδήγησης που έχουν γίνει με ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκαλύπτουν πως οι χαμηλές θερμοκρασίες και οι υψηλές ταχύτητες μειώνουν την αυτονομία της μπαταρίας, κάτι που σημαίνει ότι μια χώρα που είναι αρκετά ζεστή όπως η Ελλάδα δεν είναι η ιδανική, πόσω μάλλον όταν η θερμοκρασία ότι θα ανεβεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον, λόγω κλιματικής αλλαγής.

Κατά κανόνα, όσο πιο γρήγορα οδηγείται ένα EV και όσο χαμηλότερη είναι η θερμοκρασία, τόσο μικρότερη είναι η απόσταση που μπορεί να διανύσει. Σε πολλές περιπτώσεις η αυτονομία μπορεί να πέσει και κάτω από το 30% και σε ορισμένες περιπτώσεις να φθάσει ακόμη και το 50%. Αυτό είναι ένα σημαντικό δεδομένο, καθώς εάν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μικρή αυτονομία, τότε κάτω από αυτές τις συνθήκες θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με την αυτονομία του.

Όταν η θερμοκρασία είναι χαμηλή ο οδηγός φτάνει πιο γρήγορα

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η θερμοκρασία έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση στις χαμηλές (αστικές) παρά στις υψηλές (αυτοκινητόδρομος) ταχύτητες. Αποκαλύπτουν επίσης ότι τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (van) χάνουν εμβέλεια πολύ πιο γρήγορα από τα αυτοκίνητα στις υψηλές ταχύτητες, κυρίως λόγω του βάρους και του όγκου τους.

Έτσι οι χρήστες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλουν να συνειδητοποιήσουν τους λόγους που οδηγούν στην μειωμένη αυτονομία. Για παράδειγμα αν μία ημέρα όπου η θερμοκρασία είναι 21°C έχετε δύο επιλογές για να διανύσετε την ίδια απόσταση (είτε να πάρετε τον αυτοκινητόδρομο και να οδηγήσετε με 113 χλμ/ώρα είτε να πάτε από το κέντρο της πόλης με 48 χλμ/ώρα) και η προτεραιότητα σας είναι η αύξηση της αυτονομίας, τότε ανεξάρτητα από το αν οδηγείτε αυτοκίνητο ή επαγγελματικό φορτηγάκι είναι καλύτερο να ακολουθήσετε την διαδρομή της πόλης.

Όταν όμως η θερμοκρασία είναι χαμηλή, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο 13% περισσότερη ενέργεια στον αυτοκινητόδρομο και ο οδηγός θα φτάσει στον προορισμό δύο φορές πιο γρήγορα. Ωστόσο, στο ελαφρύ van η απώλεια θα είναι 26%, επιλέγοντας τη διαδρομή του αυτοκινητόδρομου έναντι των δρόμων της πόλης.

Τα σημερινά EV μπορούν να ολοκληρώσουν ακόμη και μακρινά ταξίδια με μία μόνο φόρτιση, ανεξάρτητα από την ταχύτητα ή τη θερμοκρασία. Αρκεί η διαδρομή να βρίσκεται μέσα στην εμβέλεια της αυτονομίας του αυτοκινήτου. Για τις μεγαλύτερες διαδρομές, η κατανόηση των εποχικών θερμοκρασιών και των ταχυτήτων θα παίξουν σημαντικό ρόλο και θα χρειαστεί σωστός προγραμματισμός.

Τα στοιχεία της έρευνας, επίσης, έδειξαν ότι τα EV μπορεί να υπερβούν την επίσημη εμβέλειά τους κατά 15%. Ωστόσο μπορεί να πέσει και το εύρος της αυτονομίας κατά 50% σε εξαιρετικά κρύες μέρες, λόγω της ενέργειας που απαιτείται για να διατηρηθεί σε κανονική θερμοκρασία η καμπίνα του οδηγού, αλλά και της κατάστασης της μπαταρίας.

Για ένα αυτοκίνητο, η αυτονομία του είναι υψηλότερη όταν κινείται κατά μέσο μέσο όρο στα 30,5 χλμ/ώρα στους 20°C, αλλά αν η θερμοκρασία πέσει στους 0°C, η βέλτιστη ταχύτητα διπλασιάζεται στα 60 χλμ/ώρα.

Για ένα φορτηγό, ωστόσο, η αντίσταση είναι πολύ μεγαλύτερη, σημαίνει ότι στους 20°C η πιο αποτελεσματική ταχύτητα είναι μόλις 26 χλμ/ώρα και αυτή αυξάνεται μόνο στα 40 χλμ/ώρα στους 0°C.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι χαμηλές θερμοκρασίες μειώνουν την απόδοση της αυτονομίας των οχημάτων

Μία νέα έρευνα που έγινε στην Αμερική πριν λίγο καιρό και στην οποία συμμετείχαν 13 ηλεκτρικά μοντέλα έδειξε ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση των μπαταριών.

Η απώλεια σε ορισμένα μοντέλα ήταν πάνω από το 30%, ενώ υπήρχαν και ηλεκτρικά μοντέλα που έχασαν ποσοστό ενέργεια κάτω από το 10%. Η έρευνα μέτρησε την αυτονομία τους σε θερμοκρασίες 21 βαθμών Κελσίου, που είναι και η εργοστασιακή μέτρηση, ενώ παράλληλα μετρήθηκαν και σε θερμοκρασίες από -1 έως -7 βαθμούς Κελσίου.

Τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν ήταν τα Audi e-tron, BMW i3, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona, Jaguar i-Pace, Nissan Leaf, Tesla Model S, 3, X, και Y, Volkswagen e-Golf, και Volkswagen ID.4.

Την καλύτερη επίδοση σημείωσε η Jaguar i-Pace όπου η μείωση της μπαταρίας ήταν μόλις 3% και ακολούθησε το Audi e-tron με μείωση 8%. Από την άλλη τη χειρότερη επίδοση είχε το Chevrolet Bolt με μείωση έως 32% και από 30% μειώθηκε η αυτονομία των Volkswagen ID.4 και Ford Mustang Mach-E. Όλα αυτά όταν η μέση τιμή της μείωσης και των 13 μοντέλων ήταν 20,48%.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το θέμα της μείωσης της αυτονομίας τις κρύες ημέρες απασχολεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Καλύτερη συμπεριφορά και τιμές αυτονομίας πέτυχαν τα μοντέλα που είχαν αντλίες θερμότητας, καθώς η κατανάλωση για την θέρμανση ήταν λιγότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα.

Παρόλα αυτά, οι σκανδιναβικές χώρες και ειδικά η Νορβηγία που κατά τη διάρκεια του χειμώνα έχει ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στέλνοντας το μήνυμα ότι οι μικρότερες αυτονομίες δεν αποτελούν μεγάλο πρόβλημα όταν υπάρχει μεγάλο και δυναμικό δίκτυο φόρτισης σε όλες τις περιοχές.

Το θέμα της μείωσης της αυτονομίας τις κρύες ημέρες απασχολεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες που μελετούν τρόπους να ξεπεράσουν το πρόβλημα της μεγάλης απώλειας μπαταριών σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η πτώση της αυτονομίας δεν σημαίνει ότι μειώνεται και η απόδοση της μπαταρίας, καθώς αυτή δεν παθαίνει τίποτα. Η μείωση της αυτονομίας και οι χαμηλές θερμοκρασίες απλά αναστέλλουν τις χημικές αντιδράσεις και λειτουργούν ως αντίσταση που επιβραδύνει τις φυσικές διεργασίες.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση