Quantcast
21:33
16/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
21:33
16/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Αττική Οδός: Έρχονται μειώσεις στα διόδια του αυτοκινητοδρόμου – Το μποτιλιάρισμα οδηγεί το ΤΑΙΠΕΔ σε αναπροσαρμογή της τιμής

Αττική οδός /Φωτογραφία: Eurokinissi

Αττική οδός /Φωτογραφία: Eurokinissi

25.04.2023
18:28
Τελευταία ενημέρωση: 25/04/2023 • 22:57
Η «Αττική Οδός» δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή σε ώρες αιχμής

Προ των πυλών είναι η μείωση του κομίστρου διοδίων που επιβάλει στους οδηγούς η «Αττική Οδός» έπειτα από συνεννόηση με το υπουργείο Μεταφορών, αλλά και σε συνεννόηση με το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου δύναται να εγκρίνει την αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων ανά πενταετία, στο τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης για την Αττική Οδό.

Η σύμβαση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων που οριστικοποιήθηκε σε συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο αποφάσισε προ μηνών να μειώσει τα διόδια στα 2,50 (από 2,80 ευρώ), προβλέπει ότι οι τιμές θα προσαρμόζονται με βάση την κυκλοφοριακή συμφόρηση και κατόπιν αιτήματος του παραχωρησιούχου.

Η απόφαση ελήφθη με γνώμονα πως παρότι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος με διόδια, η Αττική Οδός αποτελεί ένα οδικό δίκτυο με σημαντικές καθυστερήσεις και προβλήματα, ειδικά σε συγκεκριμένα τμήματα, όπως είναι για παράδειγμα το τμήμα από τον κόμβο της Λεωφόρου Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης.

Η πρόταση για «κυμαινόμενα» διόδια που απορρίφθηκε

Φαίνεται μάλιστα, πως είχε προταθεί αρχικά η τιμή των διοδίων να προσαρμόζεται με βάση την ώρα χρήσης, όποτε δηλαδή η Αττική Οδός παρουσίαζε καθυστερήσεις, το αντίτιμο να είναι υψηλότερο και το αντίστροφο. Ο σκοπός ήταν το διόδιο να αναπροσαρμόζεται με βάση την ώρα χρήσης προκειμένου να αντιμετωπιστούν και τα έντονα σημάδια κορεσμού του δρόμου.

Το μοντέλο αυτό απορρίφθηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς θα ισοδυναμούσε με αυξήσεις τις ώρες αιχμής. Τώρα, το ΤΑΙΠΕΔ αναπροσαρμόζει τον σχεδιασμό και ανοίγει το δρόμο για αναθεώρηση της πολιτικής διοδίων με την συμπλήρωση της πενταετίας.

Πότε θα δούμε μειώσεις;

Φαίνεται πως οι μειώσεις στα διόδια δεν θα έρθουν πριν το καλοκαίρι, καθώς από το ΤΑΙΠΕΔ επιθυμούν η όποια απόφαση να ληφθεί σε μια ασφαλή περίοδο μετά τις εκλογές. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι η επόμενη φάση του διαγωνισμού με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, θα προχωρήσει από τον Σεπτέμβριο.

Στο ΤΑΙΠΕΔ, τονίζουν υπάρχει ισχυρή βούληση, η συναλλαγή να τρέξει γρήγορα καθώς η νέα 25ετής σύμβαση υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί αρκετούς μήνες για να ολοκληρωθεί και να επικυρωθεί από την βουλή.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση