Quantcast
11:16
25/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
11:16
25/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Αλήθεια, πόση κανονικότητα έχει επιστρέψει στα Μέσα Μεταφοράς;

Κορδέλες στο μπροστά μέρος λεωφορείου στην Αθήνα / Φωτογραφία: TheStandard.gr

Κορδέλες στο μπροστά μέρος λεωφορείου στην Αθήνα / Φωτογραφία: TheStandard.gr

Ο συντάκτης του The Standard, Ανδρέας Πατίτσας
01.01.2023
18:11
Τελευταία ενημέρωση: 02/01/2023 • 9:39
Ο Ανδρέας Πατίτσας γράφει για την μετά κορονοϊόν κανονικότητα στις αστικές συγκοινωνίες

Ο κορονοϊός έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί κίνδυνο-θάνατο για την Ελλάδα, παρότι παραμένει ανάμεσά μας, και όλα επιστρέφουν σε αυτό που πολλοί ονόμαζαν τα προηγούμενα χρόνια ως κανονικότητα.

Πλέον, μετά από πολλούς μήνες μπορούμε να ταξιδεύουμε χωρίς πιστοποιητικά εμβολιασμού, να πηγαίνουμε για ψώνια χωρίς να κλείνουμε ραντεβού ή να στέλνουμε κωδικούς για να μετακινηθούμε, η μάσκα είναι υποχρεωτική σε ελάχιστες περιπτώσεις και όλα επιστρέφουν στους ρυθμούς που βρίσκονταν μέχρι και τον Μάρτιο του 2022.

Ή μάλλον, σχεδόν όλα, καθώς η κανονικότητα σε έναν σημαντικό τομέα, αυτόν των μεταφορών, έχει αργήσει να επιστρέψει ή μάλλον έχει επιστρέψει η κανονικότητα αλλά μόνο στο αρνητικό της πρόσημο.

Η κανονικότητα στις αστικές συγκοινωνίες

Στις 5 Μαρτίου του 2022 μπήκε τέλος μετά από σχεδόν δυο χρόνια στα ανώτατα όρια πληρότητας που θεσπίστηκαν -αν και δεν έγινε γνωστό αν η τήρησή τους ελέγχθηκε ποτέ στην πράξη- στις συγκοινωνίες, με τη χρήση μάσκας υψηλής προστασίας ή διπλής χειρουργικής να παραμένει υποχρεωτική μέχρι και σήμερα.

Η πρώτη απόφαση για ανώτατο όριο πληρότητας στις συγκοινωνίες μπήκε σε ισχύ από τον Απρίλιο του 2020 με όριο στο 50%. Τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς, το όριο ανέβηκε στο 65%, με την απειλή προστίμου 150 ευρώ για τους υπεράριθμους επιβάτες και τους οδηγούς των οχημάτων.

Η κανονικότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Κορδέλες στο μπροστά μέρος λεωφορείου στην Αθήνα / Φωτογραφία: TheStandard.gr

Το όριο αυτό έμεινε σε ισχύ για 16 μήνες μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο όταν ανέβηκε στο 85%, το ποσοστό στο οποίο ανερχόταν ήδη προ πολλού η ανώτατη πληρότητα στο σιδηρόδρομο και τα ΚΤΕΛ.

Σήμερα, στη δύση του 2022 και στην αυγή του 2023, παρατηρούμε καθημερινά την μεγάλη πλειοψηφία του στόλου των λεωφορείων και των τρόλεϊ να έχουν διατηρήσει τις κορδέλες που ουσιαστικά αποκόπτουν το μπροστά μέρος του οχήματος, περιορίζοντας σημαντικά τον διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες, ειδικά σε δρομολόγια που φημίζονται για το πλήθος κόσμου που τα χρησιμοποιεί.

Αντιθέτως, έχουν επιστρέψει φαινόμενα που είχαν παρατηρηθεί πολύ πριν την εμφάνιση του κορονοϊού και έχει να κάνει με δρομολόγια που προσπερνούν στάσεις χωρίς να σταματούν για την επιβίβαση-αποβίβαση επιβατών καθώς και για πολλές λεωφορειακές γραμμές, εξαιρούνται αυτές των ΚΤΕΛ προς ώρας, που δεν εμφανίζονται στην τηλεματική είτε λόγω βλάβης είτε λόγω αμέλειας του οδηγού να ενεργοποιήσει τον εντοπισμό του λεωφορείου, καθιστώντας την εφαρμογή του ΟΑΣΑ πρακτικά άχρηστη για το επιβατικό κοινό.

*Οι απόψεις του αρθρογράφου είναι προσωπικές και δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του The Standard



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση