Η ανακοίνωση του ΟΣΕ που έκανε λόγο για μη λειτουργική τηλεδιοίκηση από το 2019 «άναψε φωτιές» ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ που επιδόθηκαν σε εκατέρωθεν ανακοινώσεις για το ζήτημα.
Για «μοιραία αδράνεια από την πλευρά της κυβέρνησης» κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζοντας την ανακοίνωσή του ΟΣΕ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΣΕ
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή του αναφέρει: «Ο ΟΣΕ σήμερα με επίσημη ανακοίνωσή του επιβεβαιώνει ότι μετά την πυρκαγιά του Ιουλίου του 2019, ο σταθμός της Λάρισας μπορούσε να παρακολουθεί τα τρένα μόνο για μία απόσταση 5χλμ μετά το σταθμό.
Ενώ μέχρι τότε είχε τη δυνατότητα παρακολούθησης από το Σταθμό της Λάρισας έως τους Νέους Πόρους, δηλαδή όλο το εύρος της περιοχής όπου κινήθηκαν τα δυο μοιραία τρένα αντίθετα για αρκετά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή. Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει: ‘Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε’».
Συμπυκνώνοντας σημειώνει: «Με δυο λόγια αν οι ζημιές στα καλώδια και τον εξοπλισμό είχαν αποκατασταθεί μετά τη πυρκαγιά του Ιούλη του 2019, θα είχαμε αποφύγει το τραγικό δυστύχημα. Αναμένουμε, μετά την επιβεβαίωση του ΟΣΕ, μια επίσημη δικαιολογία για τη μοιραία αδράνεια από τη πλευρά της κυβέρνησης».
ΝΔ: «Για τον ΣΥΡΙΖΑ φταίνε όλοι εκτός από τον ίδιο»
Για τον ΣΥΡΙΖΑ, φταίνε όλοι οι άλλοι για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΝΔ επικαλούμενη δηλώσεις της κυρίας Π. Πέρκα που είχε διατελέσει ΓΓ Μεταφορών την περίοδο διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ κάνει λόγο για «εξαφανισμένο κ. Σπίρτζη» τότε αρμόδιο υπουργό Μεταφορών.
Συγκεκριμένα η ΝΔ αναφέρει: «Για τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως προκύπτει και από τη δήλωση της κας Πέρκα, που είχε διατελέσει και Γενική Γραμματέας Μεταφορών, για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους φταίνε όλοι οι άλλοι, εκτός από τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ. Προφανώς, συμφωνεί και ο εξαφανισμένος κ. Σπίρτζης. Οι πολίτες βλέπουν και κρίνουν».
Η οικονομική εισαγγελία εξετάζει 4 συμβάσεις για την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων
Την ίδια στιγμή, τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες η οικονομική εισαγγελία η οποία αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.
Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως αυτό της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και όλες τις κωλυσιεργίες που ουσιαστικά άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.
Σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ: «Τα τρένα πρέπει να ξαναξεκινήσουν έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες»
Σχεδόν μια εβδομάδα από την τραγωδία στα Τέμπη και ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ανέφερε πως ο οργανισμός κάνει σχέδια για να ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στην εκπομπή της Μάριον Μιχελιδάκη στο OPEN, ο σύμβουλος του ΟΣΕ τόνισε επίσης, πως από το 2010 όταν και σύμβασή του έληξε, οι τηλεδιοικήσεις σταμάτησαν να λειτουργούν.
Όλα αυτά, την ώρα που πληροφορίες που μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός MEGA, αναφέρουν πως σταματούν για τουλάχιστον δύο εβδομάδες όλα τα δρομολόγια επιβατικών τρένων που κάνουν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Άλλωστε, οι εργαζόμενοι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους έχουν εξαγγείλει απεργία από την πρώτη ημέρα του δυσυτυχήματος στα Τέμπη, ενώ κατ’ αυτόν τον τρόπο δεν κινείται ούτε ο Προαστιακός στην Αττική.
Τα τρένα έμειναν ακινητοποιημένα όλο το Σαββατοκύριακο, καθώς οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν από τη μέρα της τραγωδίας στα Τέμπη με τη σύγκρουση των τρένων και τους δεκάδες νεκρούς.